می توانیم  کمر  تحریم را بشکنیم







آیین گرامیداشت سالروز 9 دی دیروز با شعار محوری «چهل سال بصیرت و ولایتمداری» در سراسر کشور برگزار شد. در این مراسم که با حضور قشرهای مختلف مردمی برگزار شد سخنرانان با تبیین ویژگی‌های این روز و شرایط فعلی کشور، مشارکت و حضور مردم در صحنه را عامل اصلی ماندگاری انقلاب و ناکامی دشمنان در پیشبرد برنامه‌ها و توطئه‌ها خواندند. برهمین اساس آنان تأکید کردند که مردم با بصیرت و ایستادگی خود کمر هر تحریم و فتنه‌ای را می‌شکنند. در تهران هم این آیین در میدان امام حسین(ع) و با سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه انجام شد. شرکت‌کنندگان سپس از میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا راهپیمایی کردند.
 به‌گزارش ایرنا، سردار سلامی در سخنان خود تأکید کرد که ملت بزرگ ایران در طول تاریخ همواره روزهای بزرگ تاریخی خلق کرده است. وی بیان کرد: نخستین یوم الله، 22 بهمن 57 بود که ملت ایران ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به امریکا زد و با سقوط شاه زلزله‌ای بر استکبار وارد کرد که همچنان امریکا و متحدان او را رنج می‌دهد؛ این نخستین شکست آشکار امریکا بود که به اسم ملت ایران ثبت شد.
جانشین فرمانده سپاه افزود: اشغال جاسوس‌خانه امریکا در تهران تیر خلاص به حضور سیاسی امریکا در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نام گرفت. پس از آن دوباره یوم‌الله دیگری در گرفتاری نیروهای ویژه امریکا در شن‌های طبس خلق شد. پیروزی شگفت انگیز در یک جنگ نابرابر از دیگر نمایش‌های قدرت‌ ایران بود که در جنگ تحمیلی ستون استکبار را شکست. سردار سلامی افزود: یوم‌الله دیگری که تحت رهبری‌های رهبر معظم و جانباز و دشمن شناس و شجاع رخ داد، در نهم دی ماه رخ داد و ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه همچون سپهری فروزان در تاریخ این کشور درخشید. در آن روز خاطره انگیز تاریخی ملت ایران تاریخ جدیدی ساختند.
جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: این بار ائتلاف همه قدرت‌های شیطانی که مصمم بودند از فرصت فتنه داخل کشور نظام را به براندازی برسانند، ملت ایران آرزوی به هم پیوسته قدرت‌های جهانی و دنباله‌های داخلی آنها را در گورستان بزرگ این سرزمین دفن کرد.
جانشین فرمانده سپاه تأکید کرد: ما هرگز امامان را در هیچ صحنه سختی تنها نخواهیم گذاشت، ما پشت سر رهبر بزرگمان قله‌های بزرگ را فتح خواهیم کرد. وی عنوان کرد: رهبر عزیز و بزرگوار ما بزرگ‌ترین نقش را در طول همه پیچیدگی‌ها در هدایت ملت بر عهده داشتند و امواج فتنه را با تدبیر خود شکافتند؛ رهبری در این جریان شرح صدر داشت.
سردار سلامی فتنه را عامل بروز تحریم‌ها دانست و یادآور شد: بولتون از مقامات امریکایی آن زمان اعلام کرد که اکنون فتنه شکست خورده است و زمان آغاز تحریم رسیده است. وی ادامه داد: امروز نفوذ منطقه‌ای ما بخش‌های مهمی از سیاره زمین را در بر گرفته است این نفوذ نظامی نیست بلکه نفوذ آرمان‌ها واندیشه‌های تابناک رهبر بزرگ است. رهبر توانسته است بخش‌های بزرگی از جهان اسلام را از سیطره استکبار خارج کند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز گزینه نظامی دشمن مردود و نابود است؛ به اندازه‌ای قدرت انباشته‌ایم که در زمین، هوا و دریا راه را برای هر متجاوزی از جمله امریکا و شرکای او ببندیم.
وی خارج شدن امریکا از برجام را نشانه نداشتن تفکر سیاسی دانست و گفت: آنها هفت تریلیون دلار در سوریه و عراق هزینه می‌کنند اما سرانجام مجبور به ترک منطقه می‌شوند. آنها با‌وجود همه شکست‌ها همچنان بر ملت ما متمرکز هستند و با جنگ روانی علیه ما اقدام می‌کنند اما ملت ایران آنها را در این جنگ جدید هم شکست خواهد داد.
سردار سلامی عنوان کرد: ملت ایران می‌داند مذاکره سیاست بازی آنهاست و ما هرگز در میدان سیاست آنها بازی نمی‌کنیم؛ مذاکره، شکننده وحدت ملی و مقاومت، تقویت‌کننده وحدت ملی است. در مذاکره آنها به کاری که دوست دارند وارد می‌شوند و ما در میدانی که نفرت داریم وارد می‌شویم. جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: ما می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی کمر تحریم را بشکنیم. آنها فکر می‌کردند که با تحریم می‌توانند ما را شکست بدهند اما هرچه بیشتر تحریم کنند پروژه تحریم شکست بیشتری می‌خورد. سردار سلامی افزود: همه فکر می‌کردند در ۱۳ آبان، تحریم مشکل اقتصادی برای ایران ایجاد می‌کند اما دیدیم که در آن روز اتحاد و آرامش بیشتری در کشور شکل گرفت.