آذری‌جهرمی: ماهواره پیام تا هفته آینده تحویل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درحال حاضر 60 درصد آزمایش‌های نهایی ماهواره پیام موفقیت‌آمیز بوده و این ماهواره درحال گذراندن آخرین مراحل تست‌هاست که پیش‌بینی می‌کنیم این هفته یا هفته آینده تحویل شود.
محمدجواد آذری‌جهرمی در بازدید از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماهواره پیام ظرف این هفته یا هفته آینده تمام تست‌ها را پشت سر می‌گذارد و تحویل می‌شود.
وی گفت: درحال حاضر ماهواره پیام آخرین مراحل تست‌ها را پشت سر می‌گذارد و 60 درصد تست‌ها موفقیت‌آمیز بوده که پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته آینده تست‌ها نهایی و تکمیل شوند و پس از تحویل ماهواره درباره زمان پرتاب تصمیم‌گیری خواهد شد.
آذری‌جهرمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت عرضه گوشی‌های توقیفی و در انبار مانده گفت: وضعیت گوشی‌ها را باید از وزیر صنعت بپرسم، زیرا قرار بود وزارت صنعت این موضوع را پیگیر باشند واجازه دهید بپرسیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره استفاده از داده‌های فضایی در بخش‌های کاربردی گفت:‌ این کاربردها هم‌اکنون عملیاتی شده‌اند و گزارش سطوح زیر کشت اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت منابع آب و مدیریت بحران‌ها و پایش جنگل‌ها در برابر آتش‌سوزی ممکن است، اما فقط سرویس را فراهم می‌کنیم و دستگاه‌های بهره‌بردار مانند محیط‌زیست و نیرو باید از کاربردها استفاده کنند.
آذری‌جهرمی گفت:‌ در ادامه این بازدید مدیران دیگری از دستاوردهای پژوهشگاه بازدید خواهند کرد و فردا آقای حجتی وزیر کشاورزی بازدید می‌کنند.
وی در باره گزارش اخیر مرکز ماهر مبنی بر شناسایی بدافزارهایی در مارکت‌های ایرانی گفت: مرکز ماهر به مارکت‌ها اعلام کرده که باید این بدافزارها را حذف کنند، زیرا با اهداف تبلیغاتی و حتی کاوش ارز دیجیتال بدون اجازه از مراکز اطلاعات و پردازش کاربران استفاده می‌کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:‌ البته مارکت‌ها از نظر قانونی الزامی به توجه به این ابلاغیه ندارند، مگر اینکه در دستگاه قضایی پرونده ایجاد و شکایت کنیم که اگر این موضوع حل نشود، از باب حق‌الناس شکایت می‌کنیم و با دستور قضایی آنها را ملزم به حذف بدافزارها خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ادامه اخذ آبونمان تلفن ثابت علیرغم ممنوعیت قانونی گفت:‌ رگولاتوری قانون را ابلاغ کرده، اما نمی‌دانم مخابرات اجرا کرده است یا نکرده است، باید پیگیری کنم.
آذری‌جهرمی در پاسخ به سوال دیگری که از داده‌های فضایی چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند، گفت: درحال حاضر ستاد مدیریت بحران احیای دریاچه ارومیه از داده‌های فضایی استفاده گسترده می‌کنند و برای آشنایی بیشتر دستگاه‌ها، با کاربردهای فضایی نیز بازدیدهایی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
سایر اخبار این روزنامه
5 اخلالگر بازار ارز منتظر صدور حکم وزارت اطلاعات اعلام کرد: انهدام شبکه مفسدان اقتصادی ارز دولتی رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است ایران و روسیه قرارداد همکاری مرزی امضا کردند گزارش خبری – تحلیلی روز نامه جمهوری اسلامی ازسفر مخفیانه رئیس‌جمهور آمریکا به پایگاه نظامی عین الاسد اهداف سفر ترامپ به عراق برگزاری جشن‌های سال نومیلادی در اروپا تحت شدیدترین تدابیر امنیتی رئیس جمهور در جمع وزیر، معاونان و مدیران وزارت نیرو: مهمترین قدم به حداقل رساندن هدر رفت منابع آبی و برقی است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک عنصر راهبردی بود جهانگیری: حل مسائل سیستان و بلوچستان نیازمند طرحی نو و نگاهی ملی است با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه ؛ خط ریلی شرکت فولاد سنگان به شبکه سراسری راه‌آهن کشور متصل شد روسیاهی مدعیان پیروی از عیسی مسیح ایران و روسیه قرارداد همکاری مرزی امضا کردند آذری‌جهرمی: ماهواره پیام تا هفته آینده تحویل می‌شود رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: منعی برای بررسی لوایح چهارگانه مرتبط با FATF وجود ندارد دیدار خداحافظی سفرای «هند و ترکیه» با ظریف دکتر روحانی در پیامی به سران کشورهای جهان به مناسبت آغاز سال نو میلادی: امیدوارم سال 2019 میلادی، همراه با صلح و آرامش برای تمامی انسان‌ها باشد مشاور وزیر بهداشت: خبرهای خداحافظی دکتر قاضی زاده هاشمی استنباط رسانه‌ای است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است رهبرانقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: پیروزی نهایی ملت فلسطین نزدیک است