سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم.
با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید

تلفن: 88769075 - 021  پیامک: 3000451213



جوابیــه
■  تغییر زمان فعالیت خطوط مترو مقدور نیست / مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل مترو تهران: خواهشمند است درباره مطلب مندرج در روز 29 آذر صفحه یک روزنامه ایران با عنوان زمان نامناسب شروع به کار خط چهار متروی تهران ضمن سپاس از مسافر محترم درباره پیشنهاد مطرح شده به اطلاع می‌رساند یکی از ملزومات و استانداردهای خطوط درون شهری مترو شروع همزمان همه خطوط با هم بوده و تنوع در ساعات شروع هر یک از خطوط منجر به ایجاد بی‌نظمی و اختلالات ترافیکی خواهد شد. مجموعه تجهیزات ثابت و متحرک خطوط متروی تهران پس از پایان ساعات سرویس دهی در اختیار گروه‌های نگهداری و تعمیرات قرار می‌گیرد تا نسبت به انجام سرویس‌های دوره‌ای، برطرف کردن ایرادات فنی و... اقدام کنند بنابراین در حال حاضر شروع سرویس‌های صبح قبل از زمان مقرر، منجر به کاهش زمان در اختیار ایشان شده و برنامه‌های مدون امور نگهداری و تعمیرات با تأخیر مواجه خواهد شد که به هیچ وجه مطلوب نیست.

نظــــــــر مـــــردم

■  با حقوق 400 هزار تومانی سبد کالا نمی‌گیرم / سیدعلی سید مؤمن: اینجانب بازنشسته هستم و دریافتی اینجانب 400 هزار تومان است ولی سبد کالا به بنده تعلق نمی‌گیرد. می‌خواستم بگویم مسئولان در این باره پاسخگو هستند؟
■  صدا و سیما یأس پراکنی می‌کند / آقای کریمیان - اصفهان: صدا و سیما باید دانشگاه اسلامی باشد. آنچه نمی‌بینیم دانشگاه بودن و اسلامی بودن است. تمام مطالب منفی و ناامید‌کننده است. هر برنامه‌ای مثل مناظره، بیست و سی، پایش و گفت‌و‌گوی خبر 22 و 30 تماماً انتقادی است و فضای یأس و ناامیدی را در جامعه ایجاد می‌کند. امام خمینی گفتند صدا و سیما باید دانشگاه اسلامی باشد. چرا از کانال‌های تلویزیون جز یأس و ناامیدی چیز دیگری به مردم تزریق نمی‌شود؟
■  چرا مبلغ یارانه را افزایش نمی‌دهید / رضا شیری: چند سال است که از پرداخت یارانه‌ها گذشته است. آیا نباید این رقم را افزایش دهند. خیلی از هزینه‌ها افزایش یافته ولی مبلغ یارانه‌ها ثابت مانده، همچنین از دولت محترم درخواست داریم موعد پرداخت یارانه را از بیست و ششم به بیستم هر ماه تغییر دهند چون موعد پرداخت اکثر قبوض مصرفی مشترکان در فاصله زمانی دهم تا بیستم هر ماه است.
■  ضرورت نظارت بر قیمت‌ها از سوی دولت / آقای حسینی پور: این سؤال را از دولت دارم که چرا هیچ نظارتی بر قیمت کالاها صورت نمی‌گیرد. وقتی قیمت دلار بالا رفت خیلی از اجناس گران شد ولی حالا که دلار با کاهش نرخ مواجه شده باز هم کالاها در حال افزایش قیمت هستند. از مراجع محترم درخواست دارم طی فتوایی افزایش قیمت این قبیل کالاها را از سوی فروشنده‌ها حرام اعلام کنند چون این افزایش قیمت کالاها غیرمنطقی است.
■  اگر با امثال بابک زنجانی برخورد می‌شد / سلیمان بلغار: اگر امثال بابک زنجانی‌ها زودتر به سزای اعمال‌شان می‌رسیدند دیگر افرادی مثل سلطان سکه به وجود نمی‌آمدند تا مخل اقتصاد کشور شوند و مردم را گرفتار کنند.
■  معیار پرداخت سبد کالا چیست / حسن صفری: از دولت می‌خواهیم توضیحی درباره نحوه پرداخت سبد کالای حمایتی از مردم  ارائه کند.
■  استفاده وسیع از تلفن همراه در رانندگی / آقای رحیمی: اینجانب موتورسوار هستم و به خاطر کارم مجبورم اکثر اوقات از موتور استفاده کنم، در خیابان‌ها می‌بینم اغلب راننده‌های خودروها در حین رانندگی با تلفن همراه در حال مکالمه‌اند که این کار خیلی خطرناکی است و باعث تصادف می‌شود. جا دارد نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی با ایجاد گشت‌های نامحسوس این تخلف خطرناک را رصد کنند.