عمارت تسخیر شده وینچستر

در سن خوزه آمریکا، یک عمارت ویکتوریایی به دلیل داستان مرموزی که درباره ساخت آن وجود دارد، شهرت یافته است. «سارا وینچستر» در سال ۱۸۶۲ با «ویلیام ویرت وینچستر» پسر صاحب کارخانه‌ تولید کننده اسلحه معروف وینچستر ازدواج کرد. اما خوشبختی آن ها چندان دوام نیافت. در سال ۱۸۶۶ مصیبتی ناگهانی زندگی آن ها را دگرگون کرد، وقتی که دخترشان «آنی» به دلیل بیماری مرموزی فوت کرد، سارا دچار افسردگی عمیقی شد و هرگز به طور کامل بهبود نیافت. ۱۵ سال بعد از این اتفاق، شوهرش نیز به دلیل عوارض ناشی از بیماری سل مرد. این زن رنج دیده برای عبور از این دوران سخت، دست به دامان عالم ارواح شد. مدیومی اهل بوستون (کسی که مدعی است با عالم ارواح در تماس است) به عنوان مشاور به خدمت خانم وینچستر درآمد. او به سارا گفت که خانواده و سرنوشت او، توسط ارواح سرخ پوستان بومی آمریکا، سربازان کشته شده در جنگ داخلی آمریکا و هرکسی که از طریق اسلحه‌های ساخته شده در کارخانه وینچستر کشته شده، تسخیر شده‌اند. علت مرگ دختر تازه متولد شده و همسرش ویلیام نیز همین نفرین بوده است. این مشاور به او گفت راه حل مشکل وی، نقل مکان به غرب و ساخت خانه‌ای بزرگ و باشکوه برای ارواح است.
بیوه وینچستر در سال ۱۸۸۴ عمارتی را خرید که ساختش هنوز به اتمام نرسیده بود؛ وی سی و هشت سال را وقف تکمیل این خانه کرد، عمارتی که امروزه به نام «خانه‌ مرموز وینچستر» شناخته می‌شود. او که ثروت زیادی به ارث برده بود برای آن که محیط زندگی خود را از دید دیگران مخفی نگه دارد، از باغبان‌ها خواست تا درختان سرو بلند قامتی را در اطراف خانه بکارند. همسایه های او می گفتند معمولا نیمه شب صداهای عجیبی به گوش‌شان می رسید که گویا صدای رفت و آمد ارواح بود. عده‌ای نیز می گفتند خانم وینچستر هرگز دو شب متوالی را در یک تخت و اتاق نمی‌خوابید. او مدام جا عوض می‌کرد تا ارواح شیطانی را که به دنبالش بودند، گیج و غافلگیر کند. سارا نقشه ساخت خانه اش را بارها با دستور ارواح تغییر داد. در زمان مرگ، ساختمان او با نقشه‌ عجیب و بی نظمی به اندازه شش هکتار وسعت پیدا کرده بود. عمارت شامل ۱۶۰ اتاق، دو  هزار در، ۱۰ هزار پنجره، ۴۷  پلکان، ۴۷ شومینه، ۱۳ حمام و ۶ آشپزخانه بود. ساختمانی عجیب که درها به جایی باز می‌شوند که اصلا انتظارش را ندارید، راه پله‌هایش به هیچ کجا راه ندارند و مستقیم به سقف منزل متصل می‌شوند.
سرانجام خانم وینچستر در ۵ سپتامبر سال ۱۹۲۲ به دلیل مشکلات قلبی ، در خواب جان سپرد.  او مقداری از دارایی خود را برای کارمندانش باقی گذاشت و بخشی را به  یک بیمارستان اهدا کرد تا خرج درمان بیماران مبتلا به سل شود. اسرار این خانه هیچ وقت توسط کارکنانش درز نکرد. بعد از آن تورهای گردشگری متعدد روزانه و شبانه در این عمارت برگزار می‌شود تا بلکه به راز این خانه مرموز پی ببرند.
 
منبع: کانتری لیوینگ