نقص‌ها و امیدهای تبلیغات محیطی در ایران

خوشبختانه نگاه مدیران و مسئولان این حوزه هم تا حدود قابل توجهی روزآمد شده اما با این وصف، هنوز برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری وجود دارد که مانع از توسعه تبلیغات محیطی است. برخی از این قوانین دست طراحان کمپین‌ها را برای ایجاد جذابیت‌های بصری، تکنیک‌های مدرن در اجرا و ایجاد ارتباط ارگانیک میان مخاطبان و بیلبوردها بسته‌اند. امروزه در همه جای دنیا تبلیغات محیطی بخشی از زندگی رومزه شهروندان است. آگهی‌های تجاری درج شده بر بیلبوردها انعطا‌ف پذیر هستند و تجربه زیست شهری مخاطبان را در شهر درگیر خود می‌کنند. 
یعنی شهروندان می‌توانند در فضای تبلیغات محیطی حضور داشته باشند و با تکنیک‌های به کار برده شده در ‌آن‌ها، تجربه‌های متفاوت و منحصربفردی را از سر بگذرانند. متاسفانه برخی قوانین روزآمد نشده در ایران امکان بروز چنین خلاقیت‌هایی را سلب کرده است. تعامل بیشتر فعالان این عرصه با مدیران شهر و مسئولان دولتی می‌تواند راهگشای این مشکل باشد. به هر حال توسعه، یک امر همه جانبه است. 
توسعه تبلیغات در ایران از یک سو مستلزم ارتقای کیفی سطح تبلیغات است و از سوی دیگر نیازمند پویایی قوانین و مقرراتی که در این بخش جاری و ساری است. نمی‌توان بخشی از یک مدل را توسعه داد در حالی که دیگر بخش‌های وابسته به آن توسعه نیافته باقی مانده باشد. رفع نواقص و محدودیت‌های غیرضروری یادشده می‌تواند صد سالگی تبلیغات مدرن در ایران را نقطه اصلی تحول و توسعه کند.