معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: دولت از مجمع خواست لایحه پالرمو در اولویت قرار بگیرد

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را گامی رو به جلو توصیف کرد و گفت: در جلسه اخیر مجمع تشخیص از جانب دولت درخواست شد تا لایحه پالرمو در اولویت قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، لعیا جنیدی با اشاره به اینکه لایحه پالرمو روی میز مجمع تشخیص مصحلت نظام است، افزود: تصور من این است که به‌زودی این لایحه در اولویت قرار بگیرد. وی یادآور شد: از صحبت‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برمی‌آمد که بخواهد به سرعت به این موضوع رسیدگی کند. امیدوارم در عمل هم به نتیجه خوبی برسد. معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی اظهار کرد: این قانون یکی از مجموع قوانینی است که ما برای اصلاح نظام بانکی و مجموع روابط پولی و بانکی خود به آن نیازمند هستیم. جنیدی با بیان اینکه موضوع مطرح شده فراتر از بانک است، افزود: برای آنکه نهادهای مشمول فعالیت‌های مالی و نهادهای غیر‌مالی کم‌تر در معرض آسیب جرائم مربوط به پولشویی قرار داشته باشند، مشمول این قانون می‌شوند. باتوجه به ملاحظات فوق، اصلاح این قانون لازم بود تا خلاءها پر شود.معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تاکید کرد: بنابراین هدف اصلاح این قانون مشخصا این بود که خلاء‌های قانون قبلی را در این زمینه پوشش دهد و بعضی از اشکالات را رفع کند. جنیدی تصریح کرد: البته قابل انکار هم نیست که چهار متن قانونی مورد پیگیری دولت، از‌جمله این قانون برای حفظ و توسعه ارتباطات بانکی بین‌المللی نیز ضروری است. وی گفت: این قانون یکی از لوایح چهارگانه‌ای بود که از نظر پوشش نقص قوانین، اصلاح نظام بانکی و مالی مورد نیاز ما بود بنابراین اقدامی که در تصویب لایحه مذکور صورت گرفته است قدمی به جلو بود. معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ملاحظاتی هم وجود داشت که مورد بحث قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در بعضی از موارد نظریات دولت و مجلس تصویب شد و در بعضی موارد ملاحظات دیگری بود که مطرح شده و بعضی از آن‌ها مورد تصویب قرار گرفت. جنیدی ادامه داد: باید ببینیم این قانون کارکرد کاملا مطلوبی که می‌خواهیم داشته باشد را دارد و یا اینکه به برخی اصلاحات دیگر هم نیاز دارد. وی اضافه کرد: فکر می‌کنم با توجه به مراحل گذرانده شده لایحه پالرمو و اصرار مجلس در دستور کار مجمع است، به زودی بررسی می‌شود. معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه لایحه دیگر مربوط به الحاق به معاهده مقابله با تامین مالی تروریسم است، یادآور شد: فکر می‌کنم یک همکاری و تلاش مضاعفی لازم است تا هرچه سریعتر بتوانیم آن را هم به نقطه‌ای قابل قبول برسانیم. جنیدی تاکید کرد: در این لایحه نیازمند همکاری جمعی نهادهای ذی‌ربط هستیم تا به نتیجه قابل قبول برسد. امیدوارم سرعت‌عملی که مورد نیاز است تحقق پیدا کند.
سایر اخبار این روزنامه
گفت‌وگو با کارگردانان تئاتر درباره تئاتر خصوصی و فضای رقابتی پیش ‌رو جلال‌خو ‌ش چهره ماموریت پمپئو در منطقه آیا دلار تا نوروز ثابت می‌ماند؟ دست‌فرمان بانک مرکزی در بازار ارز دبیر شورای عالی امنیت: در افغانستان نمایندگان آمریکا درخواست مذاکره داشتند سرنوشت خانه قجری عودلاجان؛ از خانه فراغت تا لوکیشن فیلم پول‌سازی با میراث « ابتکار» نقض مکرر آتش‌بس از سوی ائتلاف عربی در بندر الحدیده را بررسی می‌کند فرار به جلو با استراتژی بحران پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس دربرنامه زنده تلویزیونی به بررسی موضوع آقازادگی پرداخت ایران در نخستین گام در جام‌ملت‌های آسیا یمن را با 5 گل شکست داد شروع قهرمانانه حسن روحانی در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت کشاورزی: تامین امنیت به دست کشاورزان است «ابتکار» حواشی قطعه جنجالی مهدی یراحی را مرور کرد مسیر یک «پاره سنگ» معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: دولت از مجمع خواست لایحه پالرمو در اولویت قرار بگیرد ایران در نخستین گام در جام‌ملت‌های آسیا یمن را با 5 گل شکست داد شروع قهرمانانه علی مطهری: حجاب را به رفراندوم بگذارید، اکثریت جامعه به آن رای می‌دهند آیت‌الله یزدی: از فرزندانم هیچ سوژه‌ای در دست دیگران ندارم