خبر

***
با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان
14 استاندار و 12 معاون استاندار دوباره بازنشسته شدند
معاون وزیر کشور با اشاره به سیاست‌های دولت برای مدیریت اقتصادی گفت: استفاه از تمام ظرفیت نخبگان سیاسی و علمی برای توسعه استان در اولویت اجرایی استاندار جدید یزد قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، «جواد ناصریان» در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد با بیان این بعد از تصویب ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان 14 استاندار، 12 معاون استاندار و 5 فرماندار در کشور شامل حال این قانون شدند، اظهار کرد: جمعاً در وزارت کشور 25 هزار نفر پرسنل در حال فعالیت بوده که حدود 80 نفر بازنشسته شدند. وی با اشاره به این که متوسط سن بازنشستگان در وزارت کشور حدود 8 سال کاهش یافته است، افزود: توجه وزارت کشور به دو رویکرد جوانگرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود اولویت انتخاب استاندار جدید بوده است.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: چهار شاخص «اعتدال گرایی»، «قبول سیاست‌های دولت تدبیر و امید»، «امانت‌داری» و «تخصص» از جمله مهمترین ضرورت‌ها و شروط انتخاب استاندار است که زمانی قمی و «محمدعلی طالبی» تمام شروط را دارند. ناصریان در ادامه توسعه بیش از پیش کشور را مستلزم آرامش سیاسی دانست و گفت: وحدت و همبستگی رمز موفقیت کشور در شرایط سخت تحریم هاست.