بنزین مانند نان شب است



وزیر نفت روند قانونی تعیین عزل و نصب هیأت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس را توضیح داد.
به گزارش خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه در نشست علنی دیروز مجلس در جریان طرح سؤال احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان از خود درخصوص دلیل عمل خلاف قانون معاون وزیر نفت در عزل و نصب هیأت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس توضیح داد: شرکت ستاره خلیج فارس طبق قانون تجارت می‌تواند هیأت مدیره حقیقی یا حقوقی داشته باشد.


وزیر نفت دولت دوازدهم ادامه داد: براساس قانون این شرکت 5 عضو حقوقی دارد، دو عضو شستا، دو عضو صندوق بازنشستگی نفت و یک عضو از طرف شرکت ملی پالایش و پخش در هیأت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس حضور دارند.
وی با بیان این‌که تغییری در ترکیب هیأت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس صورت نگرفته است، بیان داشت: اما طبق قانون تجارت، هیأت مدیره می‌تواند هر زمان که خواست مدیرعامل را تغییر و یا عزل کند، هیأت مدیره بنابر این قانون با حضور سه عضو که اکثریت اعضا محسوب می‌شوند، مدیرعامل این شرکت را تغییر دادند و این تغییر در صورتجلسه ثبت
شده است. وی با اشاره به راه اندازی سریع پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اردیبهشت سال 96 بیان داشت: با راه‌اندازی پالایشگاه تولید مستمر بنزین با ظرفیت 12 میلیون لیتر انجام شد، این در حالی بود که مدیرعامل قبلی در نامه رسمی از خطر انفجار پالایشگاه گفته بود و خواستار پول کلان برای تعمیرات پالایشگاه بود.
زنگنه با تأکید بر این‌که وزارت خواهان نتیجه بود، گفت: می‌خواستیم وقتی تحریم‌ها اعمال می‌شود، به دلیل کمبود و عدم توانایی تولید در بنزین گیر نکنیم، الآن بنزین مثل نان شب است، اگر دو ساعت بنزین نباشد، مردم نمی‌توانند آن را تحمل کنند، ما تلاش کردیم در 6 ماهه اول سال در زمینه تولید بنزین به تعادل برسیم.
افزایش 83 درصدی تولید بنزین در کشور
وزیر نفت کابینه دوازدهم گفت: در سال 91 در حدود 52 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کردیم، در این مدت 43 میلیون لیتر بنزین دیگر به میزان تولیدات کشور افزوده شده و در واقع 95 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود. افزایش 83 درصدی تولید بنزین در کشور بی‌سابقه بوده است.
در جریان رسیدگی به سؤال سالک از زنگنه؛نمایندگان از پاسخ‌های وزیر نفت درباره شرکت نفت ستاره خلیج فارس قانع شدند.