صحبت‌های عجیب دبیر جشنواره فیلم فجر باعث ایجاد پرسش‌هایی شده است لج‌ولجبازی از نوع فیلم هندی!

گروه هنر- چند خبر از سوی جشنواره فیلم فجر منتشر شده است که برخی از آنها باعث ایجاد پرسش‌هایی شده است. به نظر می‌رسد مسئولان دبیرخانه جشنواره در حال بازی موش و گربه با اهالی رسانه هستند. جالب است بدانید با وجود اعتراضات به برگزاری دوره سی‌وششم جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت باز هم این مکان در اختیار اهالی رسانه قرار گرفته است که نشان از غیر حرفه‌‌ای بودن تیم برگزاری دارد. جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود و هیچ مشکلی برای اهالی رسانه و سینماگران ایجاد نشده است و کیفیت بالای این جشنواره می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای جشنواره ملی فجر باشد. رضا میر کریمی دبیر جشنواره جهانی فجر است و او و تیم رسانه‌ای‌اش به خوبی پاسخگوی اهالی رسانه هستند؛ اما دریغ از جشنواره ملی فیلم فجر!
مسعود نجفی، مدیر رسانه‌ای جشنواره ملی فیلم فجر در مورد سانس‌های نمایش آثار جشنواره در پردیس سینمایی ملت که به اهالی رسانه اختصاص یافته است، گفت: «نمایش فیلم‌ها از ساعت 13 آغاز می‌شود و سانس‌های بعدی نیز به ترتیب 15:30، 18:30 و 21:30 خواهند بود.» جالب است که خود دوستان به بد مسیر بودن این مکان اذعان دارند وگرنه سانس ۱۲ شب را هم ترتیب می‌دادند! پردیس سینمایی ملت نه اینترنت خوبی دارد و نه محل مناسبی برای اهالی رسانه است. این مکان شاید بدترین انتخاب ممکن باشد، با این وجود دبیر جشنواره با لجبازی گفته است که برای این مکان مبلغ هنگفتی هم پرداخت شده است!
سوالات مکتوب!
از سوی دیگر نجفی با اشاره به کم و کیف نشست‌های پرسش‌ و پاسخ آثار حاضر در جشنواره سی و هفتم گفت: «پیش از شروع نمایش هر فیلم، مراسم عکاسی از عوامل آن برگزار خواهد شد و پس از نمایش فیلم نیز، نشست پرسش و پاسخ آن برگزار خواهد شد که امسال براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمامی سوال‌های نشست خبری به صورت مکتوب مطرح می‌شود». خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید سوالات خود را به صورت مکتوب به سینماگران بدهند؟ این کار ما را یاد نشست‌های سیاسی و امنیتی می‌اندازد! آیا سینماگران از پرسش‌ها ترس دارند یا دبیر جشنواره؟ چرا باید این اتفاق بیفتد؟ دلایل این تصمیم‌گیری چه بوده است؟


از سویی، «تابناک» در گزارشی اشاره می‌کند که ابراهیم داروغه زاده، دبیر جشنواره ملی فیلم فجر در گفت‌وگویی اظهار کرد: «تنها پردیسی که از ما پول می‌گیرد پردیس ملت است. سال گذشته برج میلاد به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌گرفت، ما قبول نکردیم. حتی مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره رایگان است. پردیس ایران مال پیشنهاد ۱۰ میلیاردی به دبیرخانه داد تا سالن رسانه‌ها به آنها اختصاص داده شود ما قبول نکردیم. جاهای دیگر بودند که رایگان سالن را در اختیار ما قرار می‌دادند ما نپذیرفتیم. به هر جهت باید این موضوع جا بیفتد که عادت اشتباه اصلاح شود. در تمام دنیا سالن رسانه‌ها متعلق به رسانه‌ها و صاحبان فیلم‌هاست. اشتباه است که فیلم‌ها به‌صورت مشترک برای هنرمندان و رسانه‌ها و صاحبان فیلم‌ها نمایش داده شود. چون در این صورت کسی بچه کوچک خود را هم با خود می‌آورد و در نهایت منجر به توهین و بی‌احترامی میان اهالی سینما و رسانه‌ها به هم می‌شود. برای صاحبان فیلم‌ها و رسانه‌ها مهم کیفیت تصویر فیلم‌ها و صدا و سالن نمایش فیلم است که این مورد در پردیس ملت به شایستگی وجود دارد.» دبیر جشنواره ادامه داده است که: «پردیس چارسو مجموعه تجاری است و مناسب فیلم دیدن نیست.»جالب است که «تابناک» از قول مدیر پردیس سینمایی ملت نوشته است: «پردیس ملت رایگان در اختیار جشنواره است».
زاویه دید اشتباه دبیر!
دبیر جشنواره حرف‌های عجیب دیگری هم زده است؛ او بیان می‌دارد: «در تمام دنیا سالن رسانه‌ها متعلق به رسانه‌ها و صاحبان فیلم‌هاست. اشتباه است که فیلم‌ها مشترک برای هنرمندان و رسانه‌ها و صاحبان فیلم‌ها نمایش داده شود». خیلی جالب است بدانید که فیلم «راننده تاکسی» ساخته معروف «مارتین اسکورسیزی» در سال 1976، گرچه توانست جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را از آن خود کند، اما واکنش اولیه مخاطبان و منتقدان فرانسوی به این فیلم اصلا خوشایند نبود. زمانی که فیلم نخل طلا را کسب کرد از سوی حاضران در سالن هو شد. فیلم «ماجرا» ساخته «میکل‌آنجلو آنتونیونی» هم‌ در جشنواره فیلم کن در سال 1960 به روی پرده رفت و هو شد. حالا سوال این است که چه اشخاصی این فیلم‌ها را در برابر سینماگران هو کردند؟!
سایر اخبار این روزنامه
به صدا درآمدن زنگ خطر با استعفای سلطانی‌فر جلال‌خو ‌ش چهره ایران و اروپا؛ حرکت روی یخ‌های نازک «ابتکار» طرح تخصیص سهمیه بنزین به فرد به جای خودرو را بررسی می‌کند هاله ابهام در طرح سهمیه‌بندی بنزین خطر پیش روی حیات شبانه پروانه‌های گرده افشان با روشنایی شب زمین چراغ‌ها را خاموش کنید «ابتکار» از خبری مبنی بر احتمال کسری بودجه تا 100 هزار میلیارد تومان گزارش می دهد رئیس‌جمهوری در دیدار وزیر، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری: باید قبول کنیم که اشتباه کردیم معاون وزیر خارجه لهستان روز گذشته به منظور دیدار با عباس عراقچی وارد ایران شد دو راهی اروپا میان تهران و ورشو صحبت‌های عجیب دبیر جشنواره فیلم فجر باعث ایجاد پرسش‌هایی شده است لج‌ولجبازی از نوع فیلم هندی! گل نمی خوریم، باج نمی دهیم، کم نمی آوریم روزهایی که به ما خوش می‌گذرد دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب: تفاوت را قبول داریم ولی تبعیض هرگز محسنی اژه‌ای: مرتضوی در زندان است شاخص‌های لایحه بودجه سال 98