حواشی تک خوانی یک زن

آفتاب یزد- گروه شبکه: پس از تک‌خوانی یک خواننده زن در آخرین کنسرت حمید عسگری در برج میلاد، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این خواننده پاپ تا اطلاع ثانوی اجازه اجرای کنسرت نخواهد داشت. در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به تخلفات گروه حمید عسگری از ضوابط مجوز در اجرای اخیر، اعلام می‌شود شورای رسیدگی به اجرای صحنه‌ای، موضوع را بررسی می‌کند و تا زمان بررسی و تصمیم‌گیری، فعالیت گروه و موسسه برگزارکننده
به حالت تعلیق درمی‌آید.»
ماجرا از آنجا شروع شد که در آخرین کنسرت حمید عسگری خواننده پاپ که در برج میلاد تهران برگزار شد، لحظاتی از آهنگ «کجای دنیامی» را با گیتاریست زن گروهش همخوانی کرد و در ادامه، این ترانه در لحظاتی کوتاه به‌صورت تک‌خوانی توسط «نگین پارسا» ادامه یافت.
در میان خواندن پارسا میکروفن او قطع می شود و حمید عسگری میکروفن خودش را در اختیار او قرار می دهد که بخواند.این خواننده زن بعد از کنسرت، در واکنش به قطع شدن میکروفنش گفت:


«یک لحظه شوکه شدم و می‌خواستم ادامه ندهم اما حمایت و تشویق مردم به من انرژی دوباره داد و با همراهی آنها به خواندنم ادامه دادم.»

>خواننده زن که بود؟
نگین پارسا نوازنده، آهنگساز و خواننده زن ایرانی است. او متولد سال ۱۳۶۸ در تهران است. نگین پارسا در مارکت موسیقی ایرانی کاملا شناخته شده و اکنون با خواننده‌های زیادی به خصوص در زمینه راک همکاری می‌کند. وی تاکنون با کاوه یغمایی، بنیامین، رضا صادقی و گروه دات همکاری داشته است.پارسا می‌گوید در خانواده اش هیچ کس موزیسین نبوده، اما همه به طور حرفه‌ای مخاطب موسیقی بوده‌اند و در ابتدا از او حمایت نکردند، اما در نه سالگی بوده که راکت بدمینتون را مثل گیتار می‌گرفته و شروع به خیال‌پردازی به عنوان نوازندگی می‌کرده که همین موضوع باعث می شود پدرش به خاطر این شوق و علاقه برایش گیتار بخرد.

>مدیر برنامه حمید عسگری واکنش نشان داد
دفتر موسیقی وزارت ارشاد با انتشار اطلاعیه‌ای فعالیت گروه و موسسه برگزارکننده کنسرت حمید عسگری را به حالت تعلیق درآورد، اما رضا عسگری، مدیر برنامه حمید عسگری در این‌باره گفت: «ما نیز از طریق فضای مجازی این خبر را شنیده‌ایم و تاکنون از سوی مراجع رسمی چیزی به ما اعلام نشده است. در حال حاضر مشغول پیگیری هستیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است و از آنجا که نام موسسه برگزارکننده کنسرت نیز در خبر‌ها آمده، آن‌ها نیز مشغول پیگیری هستند و قرار شد نتیجه را به ما
اعلام کنند تا اگر نیازی به حضور ما هست به مراجع مربوطه مراجعه کنیم.»
او درباره این شائبه که دلیل تعلیق حمید عسگری تک‌خوانی نگین پارسا، نوازنده گیتار در گروهش است، گفت: «این اتفاق صحت ندارد و در فضای مجازی چنین چیزی مطرح شده است.
به هرحال پس از چهارده سال فعالیت خط قرمز‌ها را می‌شناسیم و سال‌ها از آن عبور نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.»

>واکنش های شبکه های اجتماعی
انتشار کلیپ خوانندگی یک زن آنهم به صورت تک خوانی بعد از انقلاب، جز مواردی که به صورت اختصاصی برای زنان بوده سابقه نداشته است. همین امر موجب شد که خواندن نگین پارسا با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی همراه شود. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی این موضوع را ترفند حمید عسگری دانسته و اظهار کردند که حمید عسگری مدتی بود با ظهورخوانندگان جدید و سبک های نو از کورس رقابت خوانندگان جا مانده بود و می‌خواسته با این کار خودش را دوباره مطرح کند.
اما از طرفی بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از این اقدام استقبال کردند و حتی برخی حمایت حمید عسگری (میکروفن خودش را در اختیار نگین پارسا قرار داد) را تحسین کردند. کاربری نوشت: « حمید عسگری تو کنسرتش میکروفنشو داد خواننده‌ هم‌خوانش خانم نگین پارسا که لحظاتی تک‌خوانی کنه. »
برخی نیز نسبت به ممنوع الکار شدن و اقدام دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد انتقاد و اظهار کردند که موضوع آنقدر مهم نبود که دفتر موسیقی بخواهد در آن دخالت کند.