سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ظریف ارتباط اینستکس با FATF را رد کرده است

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه روز گذشته این کمیسیون اشاره کرد و به نقل از وی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در این جلسه ساز‌و‌کار مالی اروپا را گامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام عنوان کرد که منتظریم مراحل اجرایی و عملیاتی آن طی شود.
نجفی خوشرودی عصر دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا در تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: نشست مذکور با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معاونین و مدیران وزارت اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی به منظور بررسی و تبادل نظر پیرامون ابزاری در حمایت از تبادلات تجاری INSTEX برگزار شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این نشست وزیر امور خارجه، گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به ارائه سازوکار مذکور میان ایران و اروپا متعاقب خروج آمریکا از برجام ارائه و تاکید کرد که این سازوکار، گام مثبت و اولیه از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است که منتظریم مراحل اجرایی و عملیاتی آن طی شود. نماینده مردم بابل در مجلس بیان کرد: ظریف ضمن رد ارتباط اینستکس با FATF، تاکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این سازوکار، نمی‌تواند مشروط باشد.
نجفی خوشرودی همچنین یادآور شد: تاثیر این سازوکار در جلوگیری از امنیتی‌سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این سازوکار به غذا و دارو، ضرورت ایجاد سازوکار مشابه در ایران از دیگر موارد مطروحه در این نشست بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
در دومین نشست خبری سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر مطرح شد «باربد» به دلایل مالی حذف نشد جلال‌خو ‌ش چهره هوشیاری در روابط تهران و بغداد از بیعت تاریخی همافران تا نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی «ابتکار» از جلسه رای اعتماد بهارستان به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گزارش می‌دهد نجفقلی حبیبی در گفت‌و‌گو با «ابتکار»: نباید نورچشمی در کشور وجود داشته باشد خبر معاون گردشگری از به مرحله اجرا رسیدن پروژه ایجاد برند ملی گردشگری گردشگری ایران «برند» دار می‌شود؟ باید سازندگی و توسعه استمرار داشته باشد ساخت یک‌ هزار واحد مسکونی برای ایتام وزیر دفاع: برای ارتقاء توان دفاعی‌مان از هیچ قدرتی هراس به خود راه نخواهیم داد معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: شرکت‌های خصوصی و دولتی برای احقاق حق اقدام کنند محمد حسین قاسمی، تهیه‌کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار در پاسخ به «ابتکار»: از بیعت تاریخی همافران تا نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ظریف ارتباط اینستکس با FATF را رد کرده است