دست در دست شیطان

مسیح علی‌نژاد خبرنگار معاند که تا پیش از این همواره خود را یک خبرنگار مستقل، غیروابسته و حامی مردم ایران معرفی کرده بود، با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که در 10 ماه اخیر سنگین ترین اتهامات و توهین ها را علیه مردم ایران مطرح کرده است دیدار کرد. رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار عکسی از این دیدار در حساب توئیتری خود نوشت: «مایک پمپئو در دیدار با مسیح علی‌نژاد، از او به خاطر شجاعتش (!) قدردانی و بر تعهد ایالات متحده به تقویت صدای مردم ایران تاکید کرد.» مسیح علی‌نژاد نیز در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی تایید کرده که روز یک شنبه به یک «ملاقات رسمی دونفره با وزیر امور خارجه آمریکا» دعوت شده و به مدت ۳۵ دقیقه با او گفت وگو کرده است.  چندی پیش نیز اسناد منتشر شده در سایت www.insidegov.com
 (وب‌سایتی که به انتشار اطلاعات درباره دولت آمریکا  اختصاص دارد)، نشان می داد مسیح علی‌نژاد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سه قرارداد با «شورای مدیران خبررسانی» (مشهور به «BBG») وابسته به دولت آمریکا منعقد و 231 هزار دلار دریافت کرده است.
واکنش کاربران اجتماعی: علی نژاد چقدر گرفتی؟
انتشار تصویر مسیح علی نژاد که خود را مدافع زنان ایرانی می خواند با مایک پمپئو که با تحریم های سنگین حتی علیه بیماران ایران باعث شده تا فرایند واردات برخی داروها با مشکل مواجه شود و کسی که علاوه بر بارها تهدید ایران به حمله نظامی چندی قبل در توهین مستقیم به مردم ایران گفته بود، «اگـر نظام ایران می خواهد مردمش غذا بخورند، باید به حرف آمریکا گوش کند!» واکنش کاربران ایرانی در توئیتر را به همراه داشت که برخی از این توئیت ها را می خوانید:


* این قاب کافی است تا در حقانیت خود و وابستگی اپوزیسیون به آمریکا  تردید نکنیم.این عکس یعنی: خداوند دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. خانم علی نژاد اگر مدعی آزادی بیان هستید خود اظهاری کنید که چقدر گرفتی تا به نوکری بپذیرندت؟
*پمپئو همان کسی‌ است که پس از قطعه قطعه کردن خاشقچی در حالی‌که قریب به اتفاق روزنامه‌نگاران دنیا علیه بن‌سلمان متحد شده بودند، سراسیمه به ریاض رفت و در مقابل تمام دوربین‌ها آمر آن قتل فجیع را در آغوش گرفت. حالا حرف زدن از "مذاکره" با این مجسمه وقاحت درباره نقض حقوق بشر مضحک نیست؟
* واقعا چی شد که مسیح علی نژاد فکر کرد می تونه با جنگ یا تحریم بیشتر، ناجی ما باشه؟ ما نخوایم این جوری نجات پیدا کنیم چه کسی رو باید ببینیم؟ ما اون قدر بیچاره نیستیم که به کمک پمپئو و مسیح علی نژاد احتیاج داشته باشیم.
* به گمان من، علی‌نژاد انسانی شریر است. شریر کسی است که رفتارهای آگاهانه‌ اش ضربه عمده غیرقابل جبران به دیگران می‌زند. این فرد دست در دست کسانی دارد که زندگی من و هموطنانم را سخت‌تر کرده‌اند؛ کسانی که شعارشان جنگ و تحریم است. تحریم‌هایی که زندگی من با درآمدی اندک را سخت کرده است.
* الحمدلله چقدر باید تلاش می کردیم تا نشان دهیم همان ها که سفره تان را کوچک کردند، حجاب از سرتان کشیدند. تحریم اجباری روی دیگر سکه حجاب اختیاری است.
* اگر دیدید کسی هست که ادعای دموکراسی/ لیبرالیسم/حقوق ‌زنان و حقوق ‌شهروندی دارد، اما دست ‌در دست محافظه‌ کارترین، جنگ ‌طلب‌ترین، ضدزن‌ و ضدحقوق ‌شهروندی‌ترین شخصیت های دنیای معاصر می‌گذارد، شک نکنید مزوری دروغگو بیش نیست. هرکس هم که از در توجیهش درآید دچار همین رذایل است.
* پمپئو بارها از حمله نظامی به ایران گفته. پمپئو از مجریان اصلی تحریم و دشمن ایران است وکسی که به خدمت دشمن مردمش درآید و به دشمن ایران مشروعیت ببخشد و پشت درهای بسته از دشمن تحریم اقتصادی علیه مردمش را بخواهد فقط یک اسم دارد: اسمش مریم رجوی یا مسیح علی نژاد نیست. اسم او «خائن» است.