از کلاهبرداران پیگیری نکنید

از همان وقتی که برای پیگیری واریز یارانه نقدی شماره تلفنی اعلام شد، کلاهبردارها هم وارد عمل شدند. کلاهبردارها حتی به پخش‌‎کردن شماره‌های جعلی هم بسنده نکردند بلکه گویا یک سایت درست و درمان با اسمی بسیار آشنا هم راه انداختند.  اتفاقی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره آن هشدار داده است.
در اطلاعیه این سازمان آمده: «سامانه ثبت نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaraneh.com که اقدام به دریافت اطلاعات هویتی شهروندان همچون کدملی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی که مشتمل بر شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضا کارت و کد اعتبارسنجی (cvv2) می‌کند و پیامک‌های ارسالی از شماره 5000145 جعلی است.»
در این اطلاعیه تأکید شده که این سامانه هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه ندارد، بر این اساس شهروندان از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار خود در آن جدا خودداری کنند. چند وقت پیش هم از متقاضیان دریافت بسته حمایتی خانوار خواسته شده بود که از مبادی رسمی و مطمئن پیگیر واریز بسته باشند و حواسشان را در مورد سامانه‌ها و شماره‌تلفن‌های جعلی جمع کنند. به ‌طور کلی از تمام مردم خواسته شده که تحت هیچ شرایطی رمز دوم و کد اعتبارسنجی‌شان را در اختیار هیچ‌کس قرار ندهند؛ چون برای هیچ اقدامی به این اطلاعات نیاز نخواهد بود.