ایران صادرکننده بنزین شد

با تثبیت تولید بنزین به‌میزان 105میلیون لیتر در روز، محموله‌های بنزین ایران آماده صادرات شده و ایران به صادرکننده بنزین تبدیل شد.
به گزارش تسنیم، فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید 12 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو5 امروز با حضور رئیس جمهوری و مسئولان ارشد دولتی رسماً افتتاح می‌شود.
با بهره‌برداری از این فاز هم‌اکنون ظرفیت تولید بنزین کشور به‌میزان 105 میلیون لیتر در روز به تثبیت رسیده و درحالی که میزان مصرف روزانه این فرآورده نفتی بین 85 تا 90 میلیون لیتر در روز است، می‌توانیم کنار ذخیره‌سازی مازاد تولید بنزین محموله‌هایی را برای صادرات این فرآورده نفتی آماده کنیم.بر این اساس نخستین محموله‌های صادرات بنزین ایران آماده شده و ایران از بهمن ماه 97 به صادرکننده بنزین تبدیل شد.
معاون وزیر نفت آخرین آمار تولید بنزین و گازوئیل را اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید بنزین یورو 4 و یورو 5 به 76 میلیون لیتر در روز رسیده است.


علیرضا صادق‌آبادی در نشست خبری که در پالایشگاه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط رئیس جمهوری اظهار کرد: این افتتاح پروژه، با بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس و هم‌چنین افزایش تولید چهار میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه همزمان شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر افزایش تولید چهار میلیون بشکه‌ای در پالایشگاه بندرعباس باید گفت درحال حاضر روزانه 12میلیون لیتر بنزین یورو 5 در این پالایشگاه تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که بیش از دو ماه است که نفت گاز یورو 4 در پالایشگاه بندرعباس تولید می‌شود، افزود: نفت گاز تولیدی در این پالایشگاه در استان‌های هرمزگان، بوشهر، چابهار، کرمان، شیراز و سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود. همچنین سعی کردیم در بنادر اصلی که شامل بوشهر، بندرعباس و چابهار است، نفت گاز یورو توزیع کنیم.صادق آبادی از رسیدن ظرفیت تولید نفت گاز یورو 4 به 44 میلیون لیتر در روز خبر داد و اظهار کرد: حدود 15 میلیون لیتر در پالایشگاه بندرعباس و سه میلیون لیتر از این میزان در پالایشگاه تبریز تولید می‌شود.
وی در ادامه با بیان این‌که ظرفیت تولید بنزین یورو 4 در سال 1391، صفر بود، گفت: این میزان در اواسط سال 1392 به 17میلیون لیتر در روز رسید که در پالایشگاه شازند اراک تولید می‌شد. این میزان در اوایل سال 1396 به 28میلیون لیتر رسید که به این میزان سه میلیون لیتر بنزین تولیدی در پالایشگاه تبریز و 12میلیون لیتر پالایشگاه بندرعباس اضافه شد و ظرفیت تولید به 43 میلیون لیتر رسید که به این میزان هم تولید 33میلیون لیتری پالایشگاه ستاره خلیج فارس اضافه می‌شود و میزان تولید بنزین یورو 4 و 5 در کشور به 76میلیون لیتر رسید.
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه همه محصولات تولیدی پالایشگاه بندرعباس طبق استاندارد یورو 4 و یورو 5 است، اظهار کرد: پالایشگاه بندرعباس یک پالایشگاه سبز محسوب می‌شود.
صادق‌آبادی با بیان این‌که پالایشگاه بندرعباس توانسته بخش قابل توجهی از دیون خود را تسویه کند، توضیح داد: این پالایشگاه صددرصد اوراق مشارکت و 50 درصد وام خود به صندوق توسعه ملی را تسویه کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
ایران صادرکننده بنزین شد رئیس کل بانک مرکزی: بزودی عرضه ارز افزایش می‌یابد پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم بندر لنگه تشریح کرد: برنامه‌های گسترده دولت برای غرب استان هرمزگان دکتر ظریف در کنفرانس مونیخ: آمریکا بیماری بدخیم خود را درباره ایران مداوا کند آمریکا دنبال تشکیل گروههای مسلح جدید در سه استان عراق است اسد: اردوغان جیره‌خوار حقیر آمریکاست تظاهرات گسترده ضد سعودی مردم یمن در محکومیت عادی‌سازی روابط اعراب مرتجع با رژیم صهیونیستی با اسکورت جنگنده‌های پاکستانی ولیعهد عربستان در میان اعتراض مردمی وارد پاکستان شد اشتباهات مکرر مسئولان اجرایی و نظارتی، عامل گرانی گوشت افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ مدتی است که مردم را نگران کرده است فراز و فرودهای چهل سال انقلاب در گفتگوی شفقنا با مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی شلیک مستقیم به استقلال پاکستان سی‌ان‌ان: نشست ورشو یک ناشیگری دیپلماتیک ازسوی آمریکا بود هیئت پاکستانی برای گفتگو درباره حادثه تروریستی به ایران می‌آید نقش آمریکا و صهیونیسم در جنایات تروریست‌های داخلی پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست