سومین جدال سرخ

علی ترابی - تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پدیده شهر خودرو از ساعت 17:15 امروز در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم خواهند رفت. به نوعی این مسابقه،  سومین بازی از نبرد سه‌گانه برانکو و گل‌محمدی طی امسال است که باید دید "یحیی تایم" به مهم‌ترین برد این فصل خود دست پیدا می‌کند. این دو تیم 13 روز قبل یعنی در  17 بهمن ماه در چارچوب مسابقات دور برگشت در تهران به مصاف هم رفتند که پدیده‌ای‌ها با وجود این که بازی را هجومی آغاز کرده بودند، اما با دو گل متقبل شکست شدند و حالا برای انتقام این بازی که خیلی متفاوت‌تر از دیدار قبلی است به میدان می‌روند.شاگردان یحیی که اکنون در جدول رده بندی جایگاه خوبی دارند و تاکنون توانستند در مقابل تمام تیم‌ها زهردار ظاهر شوند  درصدد هستند تا بتوانند برای اولین بار، تاریخ ساز شوند.برای همین بازی‌های حذفی نیز حکم یک میان بر را دارد و با پیروزی مقابل پرسپولیس یک گام دیگر به جام قهرمانی نیز نزدیک‌تر می‌شوند که همین مسئله باعث می‌شود تا با اعتماد وانگیزه بیشتری دیدارهای لیگ را دنبال کنند.پدیده‌ای‌ها در فصل هجدهم در دو دیدار رفت و برگشت با وجود تلاش‌های مضاعف نتوانستند مقابل قرمز پوشان پایتخت به پیروزی دست یابند اما در سومین دیدار مصمم هستند تا سنت شکنی کنند و با ارائه یک بازی تماشاگر پسند، راهی نیمه نهایی جام حذفی شوند.شرایط جام حذفی به گونه‌ای است که اکثر کارشناسان معتقدند قهرمان این جام از این بخش جدول بیرون خواهد آمد.  زیرا برنده این مسابقه به مصاف سپاهان خواهد رفت و تیمی که بتواند به فینال برسد حریف تیم دسته دومی داماش گیلانیان خواهد بود. بنابراین بازی فینال جذابیت مسابقه‌های یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی را نخواهد داشت.  برانکو همیشه می‌گوید: برای کسب سه جام تلاش می‌کند و گل‌محمدی هم نمی‌خواهد برای سومین مرتبه مقابل پرسپولیس بازنده شود.  برنده این مسابقه صاحب همه چیز است و بازنده هیچ چیز ندارد.  این مسابقه بازی صفر و صد است. بازنده صفر می‌شود و برنده به ۱۰۰ خواهد رسید.در مرحله یک شانزدهم جام حذفی، تیم پدیده شهر خودرو با نتیجه دو بر یک مقابل ذوب آهن به برتری رسید و در مرحله یک هشتم نیز فولاد خوزستان را با نتیجه سه بر دو شکست داد و به یک چهارم نهایی صعود کرد.همچنین تیم پرسپولیس نیز در دو دیدار قبلی جام حذفی تیم‌های نود ارومیه و سپیدرود رشت را شکست داد و در این مرحله حریف نماینده استان شد.
 بازی متفاوت
سرمربی تیم پدیده شهر خودرو در خصوص شرایط تیمش،  گفت: جام حذفی و یک تک بازی با پرسپولیس داریم که بازی بسیار سختی است و با بازی لیگ فرق دارد. مهم این است در این بازی اشتباه تاثیرگذار نداشته باشیم. ما نباید مقابل پرسپولیس اشتباهات فردی و بزرگ داشته باشیم. مثل بازی قبل نباید مقابل پرسپولیس اشتباه کنیم. یحیی گل محمدی افزود: در بازی قبل با اشتباهات وحشتناکی بازی را واگذار کردیم. بازی قبل می‌تواند برای ما تجربه خوبی باشد تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم، اما به هر حال پرسپولیس تیم خوب و پرمهره‌ای است که مربی خیلی خوبی هم دارد و از هواداران و امکانات خوبی هم بهره می‌برد، ما هم با انگیزه و آماده هستیم تا بتوانیم به دور بعدی مرحله جام حذفی صعود کنیم. مطمئنا بازی امروز جذاب خواهد بود و کسانی که از تلویزیون و ورزشگاه بازی را می‌بینند از آن لذت خواهند برد.وی درباره حضور عجیب و تکراری مهدی ترابی در جدال با این تیم با پیراهن دو تیم سایپا و اکنون پرسپولیس و شایعات مربوط به شکایت باشگاه پدیده در این زمینه گفت: بحث شکایت نیست، باید بدانیم ترابی مقابل ما حضور دارد یا ندارد. این قانونی است که در یوفا و فوتبال اروپا رعایت می‌شود. یک بازیکن در جام حذفی نمی‌تواند برای دو تیم بازی کند. قوانین داخلی را نمی‌دانم چگونه است به همین دلیل استعلام گرفته‌ایم و منتظریم پاسخ ما را بدهند که او می‌تواند بازی کند یا خیر که هنوز جوابی داده نشده است.وی درباره مشکلات داوری طی این فصل گفت: متاسفانه بحث داوری در فوتبال ما داغ شده است که همین مسئله باعث نبود تمرکز بر عملکرد داوران می‌شود. ما به سلامت تک تک داوران باور داریم. داوران خوبی داریم که احتیاج به حمایت بیشتری دارند. بازی‌ها حساس شده، تیم‌ها هزینه‌های وحشتناکی در این فصل کرده‌‌اند و اگر با این هزینه‌ها قهرمان نشوند یا مقامی به دست نیاورند جای سوال باقی خواهد ماند.
 تمرکز تیمی
رضا مهاجری یکی از مربیان خوب کشورمان که در چند فصل قبلی هدایت تیم پدیده را بر عهده داشت درباره بازی امروز پرسپولیس- پدیده شهرخودرو، می‌گوید: بازی‌های مرحله جام حذفی شرایط خودش را دارد.هر تیمی که بتواند تمرکز لازم را داشته باشد،به پیروزی دست پیدا می‌کند.وی می‌افزاید:تیم پدیده شهر خودرو امسال شرایط خوبی در لیگ برتر دارد و الان هم با حضور حمیداوی مالک جدید باشگاه می‌تواند روزهای خوبی را پیش رو داشته باشد.وی خاطر نشان می‌کند:پیروزی در این بازی انگیزه بازیکنان را در ادامه راه بیشتر می‌کند.البته پیش بینی این بازی خیلی سخت است.چرا که هیچ چیزی مشخص نیست.به نوعی مسابقات جام حذفی جام شگفتی هاست.نمونه‌هایی داریم که تیم‌های رده پایین به مراحل نیمه نهایی و فینال هم راه یافته‌اند.امیدواریم پدیده شهر خودرو برنده دیدار امروز باشد.وی تصریح می‌کند: ورزش خراسان رضوی نیازمند افرادی دلسوز است که با حضور مالک جدید باشگاه،  امیدواریم فوتبال استان همانند شهرهای اصفهان، خوزستان ،  تبریز و. .. به نظم خاصی برسد.