رئیس مجلس شورای اسلامی: دولت پاکستان پاسخگو باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این گونه رفتارها (عملیات تروریستی) سطح همکاری دو کشور را به شدت مخدوش می‌کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: از حضور شگفت‌انگیز ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم. این حضور، حضوری ارزشمند و ذی‌قیمت برای امنیت و منافع ملی بود که با هوشمندی ملت عزیز تحقق یافت. وی با محکوم کردن حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان، گفت: به شهادت رساندن برادران مجاهد سپاه ملت را داغدار کرد. به خانواده شریف این عزیزان و مردم شریف استان اصفهان تسلیت می‌گویم و از همت آنان در تشییع جنازه باشکوه این عزیزان سپاسگزاری می‌کنم.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت پاکستان گفت: باید پاسخگوی این اقدام باشید که چرا این گروهک از سرزمین آنها این عملیات را طراحی و پیاده کرده است؟ با همه احترامی که برای‏تان قائل هستیم اما نمی‌توانید نسبت به این مسئله غیرمسئولانه عمل کنید. این گونه رفتارها سطح همکاری دو کشور را به شدت مخدوش می‌کند. لاریجانی از وزارت امور خارجه و دستگاه امنیتی کشور نیز خواست تا این موضوع را به صورت جدی رسیدگی کنند. وی با محکوم کردن کنفرانس ورشو، گفت: اقدام عجولانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنفرانس سبک ورشو نشانگر دست خالی آنان بود. نتیجه این همه سر و صدا چند سخنرانی تکراری و بی‌محتوا بود. این کنفرانس نشان داد آمریکا بازیچه دست یک گروهک تروریستی قرار گرفته و با تخیلات در صحنه دیپلماسی حاضر شده و بیش از آنکه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایران فضاسازی کنند خود را در قلمرو بین‌الملل نفله و بی‌مقدار کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از دستور پیام مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکر کرد و افزود: این پیام از محتوای غنی برای آینده انقلاب اسلامی برخوردار است و اجزای منسجم آن مسیر حرکت کشور را برای حکمرانان و ملت مشخص می‌کند.
لاریجانی از مرکز پژوهش‌های مجلس خواست تا برای تحقق این پیام اقدامات لازم را طراحی و در اختیار کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار دهد. در حادثه تروریستی زاهدان ـ خاش در منطقه چانعلی تعدادی از سربازان شیفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. در پی این حادثه بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که طرف پاکستانی در حراست و حفاظت از مرزها دقت لازم را ندارد و این مسئله موجب شده است تا تروریست‌ها بتوانند به راحتی از مرزها عبور کنند و همین مسئله اتفاقات تلخ و ناگواری را فراروی ایران قرار می‌دهد. موضع‌گیری مسئولان کشورمان در قبال این ناکارآمدی نشان می‌دهد که ایران عزمی جدی در مبارزه با گروهک‌های تروریستی که از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند دارند. امید می‌رود تا این موضوع با اهتمام و توان بیشتر مسئولان به سرانجام برسد.
سایر اخبار این روزنامه
گزارشی از بررسی کیفیت کار بازیگران در سی‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر فجر رضا بهبودی: چرا نقدها را نمی‌خوانند؟! علیرضا صدقی به بهانه یک تشییع «ابتکار» از تلاش گروهی انگشت‌شمار برای عدم کفایت رئیس‌جمهوری گزارش می‏دهد هزینه‌های بیهوده از خانه ملت شورای شهر پایتخت به اظهارات شهردار اسبق تهران واکنش نشان داد طلبکاران شهرداری پشت دیوار حاشای قالیباف «ابتکار» از مولفه‌های وحدت و انسجام درونی گزارش می‌دهد امروز، روز اقدام عملی است گزارش « ابتکار» از حضور محمدجواد ظریف در پنجاه و پنجمین نشست امنیتی مونیخ ایران نیاز به صبوری استراتژیک دارد «ابتکار» اقدام بانک مرکزی در راستای بازگشت ارز حاصل از صادرات را بررسی می‌کند مشوق‌ها، مسکن‌های موقتی؟! امنیت غذایی، چالش پیش روی بشر چگونه می‌توان جهان را تا سال 2050 تغذیه کرد؟ ماجرای شایعه استعفای وزیر ارشاد مرور شد سریال تکذیب‌ها رئیس مجلس شورای اسلامی: دولت پاکستان پاسخگو باشد پیکر پوران شریعت‌رضوی پشت درهای بسته حسینیه ارشاد سخنگوی قوه قضاییه: حکم بانک سرمایه‌ای‌ها در حال انشاء است