پیکر پوران شریعت‌رضوی پشت درهای بسته حسینیه ارشاد

مراسم تشییع پیکر پوران شریعت‌رضوی همسر مرحوم دکتر علی شریعتی صبح روز یکشنبه از مقابل حسینیه ارشاد برگزار شد. در این مراسم جمعی از فعالان سیاسی و دوستداران وی حضور داشتند. در حالی که از روز گذشته اعلام شده بود مراسم تشییع پیکر پوران شریعت‌رضوی قرار است در حسینیه ارشاد برگزار شود، گویا مسئولان اجازه ورود افراد به ساختمان حسینه ارشاد را نداده بودند.
احسان شریعتی با گلایه از این موضوع و با اشاره به ساختمان حسینیه ارشاد گفت: اینجا پایگاه آن جهان‌بینی بود که امروز بیش از ایران در سایر کشور‌ها گوش شنوا دارد و اینجا و این ساختمان برای ما یک نماد است والا ساختمان هیچ ارزشی برای تفکر شریعتی ندارد.
پوران، پوران بود؛ نه همسر دکتر
یا خواهر شهید!


فرزند دکتر شریعتی با اشاره به سخنان پدرش یادآور شد: خودش می‌گوید ارشاد ساختمان نیست و یک جنبش است. اگر اینجا را انتخاب کردیم و امروز می‌گویند حق ورود ندارید شرم بر ما. مردم در واکنش به حاشیه پیش آمده شعار درود بر شریعتی سر دادند و سرود «‌ای ایران» را زمزمه کردند.
احمد منتظری بر پیکر پوران شریعت‌رضوی نماز خواند و پیکر وی روی دست دوستداران دکتر شریعتی و پوران شریعت‌رضوی تشییع شد. لطف‌الله میثمی، آذر منصوری، مصطفی تاجزاده، محمدعلی ابطحی، معصومه ابتکار و علی شکوری‌راد از حاضران در این مراسم بودند. پیکر شریعت‌رضوی در مزار شهدای ۱۶ آذر امامزاده عبدالله (در شهر ری) خاکسپاری شد. وی سال‌ها پس از همسرش تلاش کرد تا نام و یاد او را زنده نگه دارد و با تاسیس بنیادی به نام علی شریعتی، آثار او را در قالب دسته‌بندی‌هایی تازه به مجموعه مخاطبانش ارائه کرد. پوران شریعت‌رضوی در پی عارضه سکته مغزی روز ۲۶ بهمن ۱۳۹۷، در سن ۸۳ سالگی با زندگی وداع کرد.
سایر اخبار این روزنامه
گزارشی از بررسی کیفیت کار بازیگران در سی‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر فجر رضا بهبودی: چرا نقدها را نمی‌خوانند؟! علیرضا صدقی به بهانه یک تشییع «ابتکار» از تلاش گروهی انگشت‌شمار برای عدم کفایت رئیس‌جمهوری گزارش می‏دهد هزینه‌های بیهوده از خانه ملت شورای شهر پایتخت به اظهارات شهردار اسبق تهران واکنش نشان داد طلبکاران شهرداری پشت دیوار حاشای قالیباف «ابتکار» از مولفه‌های وحدت و انسجام درونی گزارش می‌دهد امروز، روز اقدام عملی است گزارش « ابتکار» از حضور محمدجواد ظریف در پنجاه و پنجمین نشست امنیتی مونیخ ایران نیاز به صبوری استراتژیک دارد «ابتکار» اقدام بانک مرکزی در راستای بازگشت ارز حاصل از صادرات را بررسی می‌کند مشوق‌ها، مسکن‌های موقتی؟! امنیت غذایی، چالش پیش روی بشر چگونه می‌توان جهان را تا سال 2050 تغذیه کرد؟ ماجرای شایعه استعفای وزیر ارشاد مرور شد سریال تکذیب‌ها رئیس مجلس شورای اسلامی: دولت پاکستان پاسخگو باشد پیکر پوران شریعت‌رضوی پشت درهای بسته حسینیه ارشاد سخنگوی قوه قضاییه: حکم بانک سرمایه‌ای‌ها در حال انشاء است