جنگ روانی علیه روحانی - جهانگیری

آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: به اذعان همه و به گواه آن چه در نخستین مناظره 200دقیقه‌ای رخ داد، جهانگیری به‌درستی دست به اقداماتی زد که از قبل طراحی شده‌بود. خارج کردن سه چهره اصولگرا از گردونه اصلی رقابت و به حاشیه کشانیدن قالیباف که همچنان در پی تلافی رخدادهای سال 92 است! تنها گوشه‌ها‌یی از هنر مناظره‌ای جهانگیری است و اما آن چه نادیده انگاشتنی نیست، دفاع جانانه جهانگیری از دولت، اصلاحات و چهره‌ها‌ی تاثیرگذار انقلاب از جمله؛ آیت الله‌ها‌شمی، ناطق نوری و جناح اصلاحات است، دفاعی که بدون تاسی جستن به نقاط ضعف حریف و تنها با تکیه بر نقاط قوت خود این چهره‌ها‌ و این جناح سیاسی صورت پذیرفت.
***
جنگی روانی و پاسخی قاطع!
نادران از چهره‌ها‌ی اصولگرا در توئیتی کوتاه چنین القا می‌کند که جهانگیری قصد دارد خود به عنوان نامزدنهایی در انتخابات 29 اردیبهشت شرکت جسته و در نهایت به جای حسن روحانی راهی پاستور شود! وی در همان توئیت و از باب مصلحت اندیشی و خیرخواهی بر طبل ایجاد شکاف و اختلاف کوفته می‌نویسد:«امشب به جهانگیری گفتم حیف است شخصیتی با توانایی شما نامزد پوششی یک نفر دیگر باشد باید در صحنه بمانی!»آن چه مسلم است این که نادران چندان دل خوشی از جناحی که جهانگیری مدافع آن است ندارد پس قطع به یقین وقتی از جهانگیری به عنوان شخصیتی توانمند یاد می‌کند، حتما«ریگی به کفش» باید داشته‌باشد و آن ریگ ایجاد حس تردید و القای جو اختلاف و شکاف بین رئیس دولت و معاون اول وی است و اما موسوی لاری، نایب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با قاطعیت تمام اعلام می‌کند که نامزد قطعی اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی است و جهانگیری به نفع آقای روحانی کناره‌گیری خواهد کرد! مسئله‌ای که از ابتدا نیز همین گونه طراحی شده بود.


جنگ روانی به راه افتاده که بعد از نخستین مناظره محتمل و شاید بسیار طبیعی به نظر می‌رسد گواهی دیگر است که بازهم اصولگرایان در انتخاب چهره یا چهره‌ها‌یی که بتوانند در مقابله با حسن روحانی موضع پیروزی را در اختیار بگیرند اشتباه کرده‌اند هرچند باید بدان‌ها‌ حق داد زیرا همین چند چهره را هم با زور راهی میدان فاطمی کردند برای نامنویسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم!
جهانگیری نشان داده که همراهی وفادار و مدیری توانمند است و چون دل در گروه خدمت به سرزمین و مردم سرزمینش دارد پس قطعا اسیر چنین جنگ‌ها‌ی روانی نخواهد شد و قاطعانه به پیروی از حزب اصلاحات از حسن روحانی حمایت خواهد کرد تا به همگان ثابت کند که چهره منحصربه‌فرد اصلاح‌طلبان ذره‌ای در تصمیمی که دست‌جمعی گرفته شده خلل ایجاد نخواهد کرد!