جبهه اصولگرایان معتدل تشکیل شد

در کنار روحانی :آفتاب یزد ـ گروه سیاسی: حالا دیگر باید حسن روحانی را رئیس دولت دوازدهم و ساکن پاستور تا مرداد 1400 به شمار آورد؛ بعد از اولین مناظره که همگان فهمیدند دعوای اصولگرایان با حسن روحانی تکراری و انتقامی است! تشکیل جبهه اصولگرایان معتدل و اعلام حمایت قاطع«شیخ نور» از روحانی، این احتمال که کاندیدایی بتواند موقعیت فعلی رئیس دولت تدبیر و امید را به خطر بیندازد از صفر هم کمتر است زیرا خبری منتشر شد
مبنی بر این که جبهه اصولگرایان معتدل در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برای حمایت از حسن روحانی تشکیل شد. آن گونه که در خبرها آورده شده، گفته می‌شود جبهه اصولگرایان معتدل که قرار است در انتخابات پیش رو از کاندیداتوری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی حمایت کند، متشکل از شورای عالی به عضویت حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری، سیدرضا اکرمی و کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلین مجلس است و هیئت اجرایی این جبهه نیز شامل مجموعه‌ای از اصولگرایان معتدل از جمله بهروز نعمتی، عباس‌پور تهرانی، سیدشهاب‌الدین صدر و... است.
***
آدرس مشخص، پایان کار معلوم!


حمایت ناطق نوری از روحانی یعنی تغییر مسیر آرای بخش مهمی از اصولگرایان و حمایت اصولگرایان معتدل از حسن روحانی یعنی حمایت حداقل نیمی از اصولگرایان از دولت تدبیر.به این مسئله خیلی‌ها‌ اذعان دارند از جمله نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، که تشکیل جبهه اصولگرایان معتدل را «ایجاد موج جدیدی در حمایت از حسن روحانی» معنا می‌کند.‌ ها‌دی قوامی گفته: «بعداز برگزاری اولین مناظره تلویزیونی، شرایط انتخابات قدری متفاوت شد. در این مناظره جهانگیری خیلی قدرتمند ظاهر شد و اوضاع برای آقای روحانی هم نسبت به گذشته بهتر شد و به نظر می‌رسد نوعی دو قطبی بین آقایان قالیباف و روحانی ایجاد خواهد شد.
***
کاظم جلالی یعنی لاریجانی!
در بین نام‌ها‌ی اعلام شده، کاظم جلالی هم دیده می‌شود، نزدیکترین چهره به علی لاریجانی که گاه در نقش سخنگوی وی نیز ظاهر شده است.
حالا با حضور کاظم جلالی که نقش تاثیرگذاری در مجلس برای هدایت آرای اصولگرایان و مستقلین به سمت روحانی دارد! تلویحا می‌توان گفت که علی لاریجانی نیز از جمله چهره‌ها‌یی است که در انتخابات پیش رو از حسن روحانی حمایت خواهد کرد و حمایت رئیس قوه مقننه می‌تواند وزنه حسن روحانی را از همیشه سنگین‌تر و پیروزمندانه تر به نمایش گذارد.
***
پایان بازی‌ها‌ی اختلاف افکنی
و گمانه زنی‌ها‌ی شاذ!
از زمان اتمام نخستین مناظره 200 دقیقه ای با توجه به بگو ـ مگوهای اسحاق جهانگیری و محمد باقر قالیباف، جناح خاص که فهمیده بود در نهایت این شهردار تهران است که در نقش رقیب روحانی ظاهر خواهد شد چون اساسا از رئیسی و میرسلیم چیزی مشاهده نشد، دست به خبرسازی، (با دستکاری در عکس مراسم سخنرانی کرمان) و برخی گمانه زنی‌ها‌ی بدون منبع و مرجع قابل اعتماد زدند. از جمله این که اصلاحات احتمالا با عبور از روحانی به جهانگیری خواهد پیوست، جهانگیری پوششی نیست، اصلی است و جهانگیری قصد ندارد کناره گیری کند! و چون نتیجه ای نگرفتند فشار را به داخل گروه‌ها‌ی خود منتقل کردند تا همه نیروها با توجه به وضعیت مناسب تر قالیباف نسبت به رئیسی، یکپارچه از شهردار تهران حمایت کنند.
از لحظه رسانه ای شدن تشکیل جبهه اصولگرایان معتدل و با مشخص شدن ترکیب این جبهه و حضور چهره‌ها‌یی چون ناطق نوری و دیگران، حالا دیگر می‌توان به این نتیجه محکم و روشن رسید که همه آن گمانه زنی‌ها‌ بادهوا بوده زیرا هرگز شخصیت‌ها‌یی چون ناطق نوری، اعتبار سیاسی ـ اجتماعی خود را تا اطمینان حاصل نکنند خرج نامزدی نخواهند کرد که بودن و نبودنش در گرو تصمیم دقیقه‌نود جناح اصلاح طلب است و ناگفته و ناشنیده می‌توان نتیجه گرفت که قطعا تضمین‌ها‌ی کافی برای عدم حضور جهانگیری داده شده که این جبهه مهم و تاثیرگذار اعلام حمایت خود را رسانه ای کرده است.
از سویی دیگر می‌توان به این تحلیل نیز فکر کرد که اعلام حمایت ناطق نوری به منزله پایان تمامی دیگر گمانه زنی‌ها‌ ـ حتی در بدنه اصلاح طلبی ـ است زیرا؛ با به میدان آمدن ناطق نوری، کاظم جلالی که از طرف خود و تلویحا علی لاریجانی حضور پیدا کرده است و دیگر چهره‌ها‌ی شاخص اصولگرایی؛ دیگر حرف از این یا آن«محلی از اعراب» نمی‌تواند داشته باشد.