دادستان تهران خبر داد تشکیل اولین پرونده در رابطه با گوشت در شعب ویژه

دادستان تهران از تشکیل اولین پرونده در رابطه با گوشت قرمز در شعب ویژه خبر داد و گفت: در این رابطه دو نفر از ستاد تنظیم بازار استان تهران و دو نفر از سایر دستگاه‌های مرتبط با تامین و توزیع گوشت بازداشت شده و پرونده آنان در حال تکمیل تحقیقات است.
به گزارش ایسنا، چهارمین نشست کمیته مقابله با گران‌فروشی در دادستانی تهران، روز چهارشنبه اول اسفند با حضور برخی معاونان دادستان، نمایندگان وزارتخانه‌‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان سایر دستگاه‌های متولی به ریاست دادستان تهران برگزار شد.
دادستان تهران با انتقاد از افزایش دوباره قیمت خودرو اظهار کرد: ‌پس از حماسه‌آفرینی مردم در روز 22 بهمن ماه انتظار می‌رفت دستگاه‌های دولتی هوشمندی به خرج دهند و درصدد گران کردن کالاها نباشند ولی شوک‌هایی در بازار خودرو رخ داد و قیمت‌هایی اعلام شد که زیبنده ملتی که در راهپیمایی 22 بهمن اینگونه باشکوه شرکت کردند، نبود.
جعفری دولت‌آبادی با تجلیل از مردمی که سراپای وجودشان عشق به انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: اقتضا داشت که این اقدامات با تدبیر و هوشمندی انجام شود نه‌ اینکه یک هفته از راهپیمایی نگذشته، نرخ خودرو به این شکل اعلام شود و ما از اینگونه رفتارها گلایه داریم.


وی افزود: ممکن است نرخ‌های خودرو واقعی نباشد اما زمان‌شناسی هنری است که توجه به آن برای حکمرانان ضروری است.
دادستان تهران خاطر نشان کرد: اگر اخبار منتشره در کشور ازجمله خبرها پیرامون گوشت قرمز مدیریت نشود، موجب نگرانی مردم خواهد شد. اینکه به‌فرض اعلام می‌شود دو هزار دام زنده وارد کشور شده و مسئول دیگری رقم دیگری را اعلام کرد و اینکه برخی سایت‌ها مدعی شدند که چندصد گوسفند در این میان گم شده است،‌ قابل توجیه نیست چراکه به نوعی تضعیف مدیریت اجرایی کشور است و نباید اجازه داد آمارهای متضاد توسط مسئولان دستگاه‌ها اعلام شود. در مورد اخیر نیز عده‌ای روی این موج سوار شدند و از این ماجرا برای تشویش اذهان عمومی و شبهه‌افکنی استفاده کردند.
دادستان تهران در واکنش به خبر صادرات دام گفت: در سومین جلسه کمیته مقابله با گران‌فروشی اعلام شد که صادرات گوشت قرمز و مرغ ادامه دارد و مطابق پیگیری‌های صورت‌گرفته و استعلام انجام شده از سازمان گمرک کشور، تایید شد که تا آذرماه سال جاری صادرات دام از کشور ادامه داشته است که این امر علی‌رغم تاکید در جلسه قبلی، وجود مشکلات در توزیع گوشت و افزایش قیمت آن در داخل، حتی با وجود توجیه اقتصادی نوعی بی‌توجهی محسوب می‌شود. وی با ذکر اینکه این وضعیت در رابطه با سایر اقلام نیز صدق می‌کند و با‌توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، اینگونه امور باید مدیریت شود،
افزود: مردم نمی‌پذیرند که دام داخلی را صادر و از خارج گوشت وارد شود و انتشار اینگونه اخبار موجب کاهش اعتماد مردم به مسئولان خواهد شد.
جعفری دولت‌آبادی تاکید کرد: فضای کشور باید آرام شود تا مردم بدانند دولت برای تامین کالا‌های اساسی ارز تخصیص داده و کالا‌ها در حال ورود به کشور است ولی با انتشار این قبیل اخبار، اعتماد مردم کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به توقف توزیع گوشت منجمد و پیگیری دادستانی در این رابطه‌ گفت: وزیر کشاورزی اعلام کرد که قرار است این گوشت‌ها به جامعه هدف برسد که ما نیز استقبال می‌کنیم به شرطی که اجرایی شود.
دادستان تهران با تاکید مجدد بر ضرورت استفاده از ظرفیت اصناف در توزیع اقلام اساسی، صرف توزیع اقلام اساسی در مراکز و فروشگاه‌های بزرگ را کافی ندانست و افزود: لازم است با مدیریت اصناف مورد وثوق، بخشی از کارها به عهده اصناف قرار گیرد و پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های اجرایی صنف‌های مرتبط با مواد پروتئینی را بیشتر درگیر توزیع اقلام اساسی کنند.
دادستان تهران تاکید کرد: انبار کردن عمدی گوشت احتکار تلقی می‌شود و مستوجب تعقیب کیفری است.
جعفری دولت‌آبادی تنوع قیمت‌های گوشت‌‌های توزیع شده، انحصار در توزیع، عادلانه نبودن سهمیه‌ها نسبت به جمعیت مناطق، نگهداری گوشت‌ها در مبادی اصلی و دلالی در بازار گوشت را از‌جمله مشکلات موجود دانست.
وی با اشاره به اظهارات برخی دادستان‌های شهرستان‌های تابعه مبنی بر اینکه توزیع گوشت بدون اطلاع فرماندار و مسئولان شهرستان‌ها صورت می‌گیرد، از نمایندگان دستگاه‌‌ها خواست که در این زمینه نظارت لازم را اعمال کرده و برای مسئولان محلی نقش قائل شوند.
جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد: ورود کامیون‌های حمل گوشت بدون پلمپ به محل عرضه، امکان سوء‌استفاده و خروج گوشت از آن‌ها را در سایر مسیرها افزایش می‌دهد.
دادستان تهران با تاکید بر اینکه باید به مردم اعتماد کرد، گفت: نباید برای توزیع گوشت صف‌های طولانی ایجاد شود.
سایر اخبار این روزنامه
محققان از افزایش غلظت مواد دارویی در آب‌های شیرین خاورمیانه خبر داده‌اند جریان «دارو» در رگ‌های خاورمیانه جهانبخش محبی نیا هولوکاست آمریکایی هفته اول اسفند در ایران به نام «هفته سلامت مردان» نامگذاری شده است سلامت مردان چشم‌انتظار تدوین برنامه استراتژیک شعر چه جایگاهی نزد ایرانیان امروز دارد؟ شعری بخوان که با او رطل گران توان زد «ابتکار» در گفت‌وگو با هنرمندان حاضر در جشنواره سی‌وهفتم تئاتر فجر بررسی کرد داوری‌ها باندبازی نیست؛ سلیقه‌ای است! «ابتکار» از روند تصمیم‌گیری درباره مجمع عالی اصلاح‌طلبان گزارش می‌دهد عبور اصلاحات از پارلمان؟ رئیس‌جمهوری در جمع رئیسان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان: باید همه فرصت‌ها را به نسل جوان بدهیم معاون اول رئیس‌جمهوری: نخبگان کشور کمک کنند بحران را پشت سر بگذاریم محمدجواد ظریف: اینستکس نه تنها عادی‌سازی نیست بلکه درست خلاف آن است وزیر کشور: سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا تا پایان اسفند آماده می‌شود دادستان تهران خبر داد تشکیل اولین پرونده در رابطه با گوشت در شعب ویژه