یادواره 564 شهید دوران اسارت برگزار شد

جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، در این مراسم که عصر دیروز در حسینیه گودال قتلگاه برگزار شد، یاد و خاطره ۵۶۴ شهید دوران اسارت با حضور جمعی از مردم و آزادگان دفاع مقدس گرامی داشته شد.
«مهدی طحانیان»، آزاده ۱۳ ساله دوران دفاع مقدس در ابتدای این مراسم گفت: تمام لحظه‌های اسارت سخت و جانکاه بود، اما آزادگان ما به‌خاطر عشق به اسلام و امام خمینی، تمامی سختی‌ها را زیبا دیدند.
طحانیان با بیان اینکه دشمن سعی کرده بود تا آب خوش از گلوی رزمندگان ما پایین نرود و دستش بر روی آزادگان ما باز بود، افزود: مقاومت و اراده‌های پولادین آزادگان، واقعاً دشمن را پودر می‌کرد و به برکت عشقی که در دل‌مان بود، لحظه‌ای به دشمنان باج ندادیم و نگذاشتیم یک لبخند روی لب دشمنان بیاید. با این نگاه همه هیمنه‌های دشمن پوشالی می‌شد و وقتی عراقی‌ها اراده‌های رزمندگان ما را می‌دیدند، اعتراف می‌کردند که ما اسرای شما هستیم. «فاطمه ناهیدی» نیز به عنوان اولین زن اسیر دوران دفاع مقدس، شیرین‌ترین لحظاتش در اسارت را به راز و نیاز با خداوند مربوط دانست و گفت: در این دوران فشار آن‌قدر زیاد بود که شکسته شدن استخوان‌های خود را حس می‌کردم، اما خداوند سکینه خاطری در دل من ایجاد کرده بود.
ناهیدی افزود: زمانی که اسیر شدم من را با چشمان و دستان بسته در گودالی انداختند که پر از زباله بود؛ در آن زمان گفتم «خدایا من آمده‌ام تا به رزمندگان کمک کنم چرا باید اسیر شوم»، اما به ذهنم افتاد که من برای خدمت آمده‌ام و این اسارت حتماً دلیلی دارد؛ لذا به خدا گفتم سعی می‌کنم که ایستادگی کنم و نماینده همه زنان ایرانی باشم که در طول تاریخ حماسه آفریدند و تو هم به من توان بده تا مقابل عراقی‌ها بایستم و در چهار سالی که اسیر بودم عنایت خدا و امداد‌های غیبی را می‌دیدم.
خاطرنشان می‌شود در این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» همراه بود، حاضران به پیکر مطهر یک شهید گمنام والامقام ادای احترام کردند.