وداع با شهدای گمنام در شهرهای کشور

همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) شهرهای مختلف کشور میزبان لاله‌های خونین دوران دفاع مقدس بودند.
مردم شهیدپرور ایران اسلامی دیروز با حضور پرشور خود در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای پاک و مطهر شهدای گمنام در شهرهای تهران، پردیس، ملارد، رشت، خرم آباد، بوشهر، زاهدان، کنارک، گرگان و ارومیه با آرمانهای انقلابی آن زندگان نامدار پیمان تازه کردند.
* تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در پارک فناوری پردیس
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در پارک فناوری پردیس تشییع و به خاک سپرده شود.


مردم شهید پرور پردیس با حضور پرشور خود پیکر دو شهید گمنام را بر روی دستان خود تشییع کردند و بار دیگر یاد و خاطره آن دلاور مردان دفاع مقدس را گرامی داشتند. این دو شهید گمنام 19 و 23 ساله در 2 علمیات والفجر 8 و محرم به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
این نخستین بار است که پیکر شهدای دفاع مقدس در یک محیط فرهنگی و فناوری و در پارک فناوری تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
*بوشهر تشییع و خاکسپاری سه شهید گمنام دفاع مقدس
پیکر سه شهید خوشنام دفاع مقدس با حضور پرشور مردم دارالحماسه بوشهر تشییع و خاکسپاری شد.
مراسم تشییع پیکر سه شهید حماسه آفرین دفاع مقدس از بسیج مرکزی بوشهر تا میدان امام خمینی با حضور آحاد مردم شهید پرور برگزار شد.
پیکر دو شهید گمنام در جوار حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر و پیکر یکی از شهدا در مسجد پایگاه دریایی ارتش بوشهر به خاک سپرده شد.
سردار غلامعلی کفاش مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: این سه شهید، در عملیات والفجر 8، کربلای 6 و محرم به شهادت نائل آمده‌اند و هنگام شهادت 17، 26 و 27 سال داشته‌اند.
*ملارد تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس
همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع)، پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام در شهرک لاله هوا فضای سپاه تشییع و به خاک سپرده شد.
در این مراسم که با حضور گسترده خانواده شهدا و مردم ولایت مدار شهرستان ملارد برگزار شد، شهدا از مسجد صاحب الزمان (عج) خوشنام به سمت شهرک لاله این شهر تشییع و در بوستان این شهرک دفن شدند.
این دو شهید گلگون کفن 16 و 25 ساله، در منطقه عملیاتی والفجر 8 و عملیات رمضان، به فیض شهادت نائل آمدند.
*تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام در زاهدان
پیکر پاک و مطهر یکی از این شهدای گمنام در مرزبانی زاهدان و پیکر پاک یک شهید گمنام دیگر در دانشگاه فرهنگیان زاهدان تدفین شد.
پیکر پاک و مطهر سه شهید گمنام روز پنجشنبه هفته گذشته وارد فرودگاه زاهدان شد که پیکر مطهر یک شهید گمنام دیگر عصر دیروز در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان تشییع و به خاک سپرده شد.
*آذربایجان غربی وداع مردم شوط با شهید گمنام
پیکرمطهر شهید گمنام بر دوش مردم شوط تشییع و به خاک سپرده شد.
مراسم استقبال و وداع با شهید گمنام در شهرستان شوط مراسم برگزار وداع مردم شوط با شهید گمنام شد.
این شهید گمنام دیروز همزمان با سالروز شهادت حضرت امام علی النقی(ع) دربوستان ابشار صخره‌ای معلم شهر شوط خاکسپاری شد
این شهید گمنام 17 ساله در عملیات والفجر 8 در سال 1364 به دیدار حق لبیک گفتند و با تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در منطقه جزیره بوارین عراق تفحص شده است
*خرم آباد تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام
در سالروز شهادت غریبانه دهمین امام همام، حضرت امام هادی(ع) پیکر دو شهید گمنام در خرم آباد تشییع شد.
* خاکسپاری 2 شهید گمنام در رشت
پیکر پاک این 2 شهید گمنام دفاع مقدس با حضور گسترده مردم شهید پرور گیلان، در محوطه حوزه علمیه امیرالمومنین رشت آرام گرفت.
دو شهید گمنام 17 و 18 ساله دفاع مقدس دیروز با حضور جمع زیادی از مردم مومن و شهید پرور گیلان از سپاه ناحیه مرکزی شهر تا میدان فرهنگ رشت تشییع شد.
این دو شهید گمنام در محوطه حوزه علمیه امیرالمومنین رشت به خاک سپرده شدند.
شهید 17 ساله 9 مهرماه سال 61 در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار و شهید 18 ساله 20 بهمن ماه سال 64 در عملیات ایذایی والفجر8 در منطقه بوارین به شهادت رسید.
*برگزاری مراسم بدرقه و خاکسپاری شهدای گمنام در گلستان
مراسم تشییع چهار شهید گمنام دیروز در گرگان و گنبد کاووس برگزار شد.
مردم قدرشناس گرگان برا‌ی وداع با 2 شهید گمنام دفاع مقدس و بدرقه آن‌ها در معراج الشهدای این شهر حاضر شدند.
پیکر این دو آلاله گمنام بر دوش مردم تا دانشگاه پیام نور انجیراب تشییع و در همان مکان به خاک سپرده شد.
همچنین پیکر پاک دو شهید گمنام دیگر دیروز بر دوش مردم شهید پرور شهرستان گنبد کاووس تشییع و در دانشگاه آزاد این شهرستان به خاک سپرده شد.
برگزاری مراسم بدرقه و خاکسپاری شهدای گمنام دو تن از این شهدا در عملیات والفجر هشت در منطقه بوارین، یک شهید در عملیات رمضان در شرق بصره و یک شهید دیگر نیز در عملیات محرم در شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند.
تشییع و خاکسپاری پیکرهای شهدای گمنام دفاع‌مقدس در تهران
همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع)پیکرهای شهدای گمنام دفاع‌مقدس دیروز در تهران تشییع و به خاک سپرده شد.
صبح روز و طی مراسمی با حضور مردم و مسئولین کشوری و لشکری پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس پس از تشییع بر دستان همسنگران در دانشگاه خاتم الانبیا پدافند هوایی آرمیدند.
به گزارش ایسنا، در این مراسم فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرماندهان و پیشکسوتانی از نیروی زمینی و جمعی از کارکنان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و جمعی دیگر از مسئولین حضور داشتند.
همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام در نیروی انتظامی شرق استان تهران تشییع شد.
سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی شرق استان تهران پیش از ظهر یکشنبه در سومین یادواره شهدا نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران در ستاد مرکزی این نهاد برگزار شد بیان کرد: امسال از نظر کمی و کیفی برای نیروی انتظامی، ماموریت‌ها متفاوت بود و خوشبختانه، با هوشیاری مردم و آمادگی نیروی انتظامی برنامه‌های دشمن به نتیجه نرسید و خنثی شد.
وی یکی از افتخارات نیروی انتظامی را محقق شدن تدابیر و منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: نظام ما با لطف و عنایت الهی و هدایت‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدا از گردنه‌های مختلف عبور کرده و با وجود فشار دشمنان، سربلند عبور خواهد کرد و دور دوم انقلاب را سپری خواهد کرد.
سردار ناظری با بیان اینکه ادامه دادن راه شهدا با عمل به سیره آنها میسر می‌شود، گفت: رمز پیروزی این شهید گمنام این بود که به جای خواسته‌های دل خود تنها رضای خداوند را ملاک عمل قرار دادند و از فرامین رهبر خود تبعیت کامل داشت.
وی گفت: نیروی انتظامی این قول را به خانواده‌های شهدا می‌دهد که امنیت و آرامشی بهتر از گذشته در سال 98 برای ملت ایران فراهم خواهیم کرد.نیروی انتظامی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که خانواده‌های شهدا از آنها راضی باشند و هیچ گونه جناح بازی در این نهاد مقدس جای ندارد و هدف برای ما خدمت به مردم است.
وی با بیان اینکه امروز برخلاف روزهای ابتدایی جنگ آمادگی نظامی ما بی‌بدیل است، تاکید کرد: آن زمان رزمندگان ما با دست خالی دفاع از این کشور را برعهده گرفتند و رشادت‌های آنها موجب پیروزی ما در عملیات‌های مختلف شد.
این شهید گمنام در زمان شهادتش در عملیات رمضان 19 سال بوده و پیکرش در شرق بصره تفحص شده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: بازار کشش دلار بالای 10 هزار تومان را ندارد هدفگذاری ایران و عراق برای تجارت 20 میلیارد دلاری ظریف خبر داد؛ امضاء چندین توافقنامه همکاری در حوزه‌های منطقه ای، سیاسی و اقتصادی در سفر روحانی به عراق کمیسر عالی‌رتبه بازرگانی دولت بریتانیا: کانال مالی اروپا و ایران به‌زودی راه‌اندازی می‌شود وعده دیرهنگام پاکستان برای برخورد با تروریست‌ها نماینده دادستان در سومین جلسه دادگاه حسین هدایتی: اتهام متهم ردیف دوم پرونده هدایتی پولشویی است وداع با شهدای گمنام در شهرهای کشور مرگ 157 نفر در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اتیوپی پیشنهاد «بلک‌واتر» برای پایان جنگ افغانستان یک مقام سازمان ملل: تحریم‌های آمریکا خارج از روند سازمان ملل و غیرقانونی است معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور: جمعیت روستایی کشور به 26 درصد رسیده است سامانه یکپارچه کتابخانه‌های دانشگاه تهران رونمایی شد مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر: 650 هزار نفر از پوشش صندوق بیمه عشایر و روستایی خارج شدند با تصویب کمیته تنظیم بازار کل کشور؛ مرحله جدید عرضه گوشت گرم وارداتی گوسفندی با قیمت تنظیم بازار در فروشگاه‌های شهروند هدفگذاری ایران و عراق برای تجارت 20 میلیارد دلاری ظریف خبر داد؛ امضاء چندین توافقنامه همکاری در حوزه‌های منطقه ای، سیاسی و اقتصادی در سفر روحانی به عراق هدفگذاری ایران و عراق برای تجارت 20 میلیارد دلاری ظریف خبر داد؛ امضاء چندین توافقنامه همکاری در حوزه‌های منطقه ای، سیاسی و اقتصادی در سفر روحانی به عراق هدفگذاری ایران و عراق برای تجارت 20 میلیارد دلاری ظریف خبر داد؛ امضاء چندین توافقنامه همکاری در حوزه‌های منطقه ای، سیاسی و اقتصادی در سفر روحانی به عراق هدفگذاری ایران و عراق برای تجارت 20 میلیارد دلاری ظریف خبر داد؛ امضاء چندین توافقنامه همکاری در حوزه‌های منطقه ای، سیاسی و اقتصادی در سفر روحانی به عراق هدفگذاری ایران و عراق برای تجارت 20 میلیارد دلاری ظریف خبر داد؛ امضاء چندین توافقنامه همکاری در حوزه‌های منطقه ای، سیاسی و اقتصادی در سفر روحانی به عراق