روحانی در دیدار رئیس جریان حکمت وطنی عراق: آمریکا همواره به دنبال توطئه برضد ملت‌های منطقه است

ایرنا| رئیس جمهوری با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا همواره به دنبال توطئه و برنامه‌ریزی علیه ملت‌های منطقه هستند، گفت: ایران آمادگی دارد تا همچون گذشته برای حل معضلات منطقه‌ای و توسعه گفت و گوها و تعاملات میان کشورهای منطقه گام بردارد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی - روز سه‌شنبه - در دیدار با سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت وطنی عراق با اشاره به اینکه امروز منطقه و جهان به واسطه توسعه علم، فناوری و ارتباطات شاهد تحولات گسترده‌ای است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا به وظایف خود در برابر ملت‌های دو کشور به خوبی عمل کنیم.
رییس جمهوری با بیان اینکه ایران و عراق نقش مهم و تاثیرگذاری در منطقه ایفا می‌کنند، گفت: باید متناسب با شرایط، آرمان‌ها و اهداف دو ملت و دو کشور برنامه‌ریزی کرده و در راستای توسعه همه جانبه همکاری‌ها و مناسبات تهران – بغداد گام برداریم.
** در مقابل فضاسازی‌های قدرت‌های بزرگ علیه ایران ایستادگی می کنیم


سید عمار حکیم نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از اوضاع اجتماعی، سیاسی و فضای عمومی در عراق، گفت: امروز عراق توانسته است از چالش‌های بزرگ عبور کند و در مسیر بازسازی و توسعه قرار بگیرد و مطمئناً توسعه بیش از پیش روابط و همکاری‌ها با ایران می‌تواند در تسریع این روند، موثر باشد.
رئیس جریان حکمت وطنی عراق با اشاره به ضرورت تلاش در راستای حفظ وحدت و انسجام گروه‌های مختلف در عراق، گفت: وظیفه خود می‌دانیم تا در برابر فضاسازی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها و تبلیغات گسترده مستکبران و قدرت‌های بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کنیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه به دعوت رسمی «برهم صالح» رییس جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی عازم بغداد پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به بغداد پس از زیارت حرمین شریفین کاظمین به صورت جداگانه با رییس جمهوری، نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس و برخی از نمایندگان مجلس عراق دیدار و گفت و گو کرد.
روحانی همچنین در همایش تجاری با حضور بخش های دولتی و خصوصی ایران و عراق و در نشست با نمایندگان و فعالان سیاسی عراق سخنرانی کرد.
در جریان سفر رئیس جمهوری، هیات های عالیرتبه دو کشور در نشست هایی مشترک و همچنین جداگانه با همتایان خود دیدار و ضمن بررسی آخرین وضعیت توافقات و سطح همکاری ها و فرصت های جدید برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه، در حضور دکتر روحانی و نخست وزیر عراق، پنج سند و یادداشت همکاری امضا و بین مقامات دو کشور تبادل شد.
سفر رئیس جمهوری به عراق سه روزه است و فردا – چهارشنبه- به تهران باز می گردد.
سایر اخبار این روزنامه
«همدلی» از چوب حراج بر باغ‌های پایتخت گزارش می‌دهد از سبزی باغ به خاکستری برج انتقاد فعالان بخش خصوصی از فساد ارز چند نرخی در آخرین نشست هیات نمایندگانی اتاق بازرگانى تهران معاون سیما از نیاز به یکسان‌سازی استانداردها در رسانه ملی و شبکه خانگی صحبت کرد؛ «همدلی» دورنمای سفر روحانی به عراق و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی آن را در گفت‌وگو با «علی خرم» بررسی می‌کند بعد از هفته‌ها اعتراضات گسترده مردمی، رئیس‌جمهور ۸۲ساله از نامزدی ریاست‌جمهوری الجزایر انصراف داد سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران و عراق برای روابط خود از کسی اجازه نمی‌گیرند نرخ ارز و سکه برای سومین روز متوالی کاهش یافت طی بیانیه ای رسمی و ضمن چند توافق دیگر؛ روادید بین ایران و عراق رسما رایگان اعلام شد وزیر آموزش و پرورش : مشکلات رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت برطرف شد موگرینی:برای حفظ منافع اقتصادی ایران تلاش می کنیم روحانی در دیدار رئیس جریان حکمت وطنی عراق: آمریکا همواره به دنبال توطئه برضد ملت‌های منطقه است