پشتیبانی نیروی هوایی انگلیس از جنگنده‌های سعودی در جنگ یمن

نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در عملیات جنگنده‌های سعودی و بمباران کودکان یمن نقش دارند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری میرور، مارک لنکستر وزیر نیروهای مسلح انگلیس در مجلس عوام این کشور در پاسخ به سوالات قانونگذاران درباره ادامه همکاری انگلیس با عربستان در حوزه نظامی گفت: 282 پرسنل از نیروهای ارتش انگلیس و کارکنان غیرنظامی با نیروهای مسلح عربستان همکاری می‌کنند.این افراد خدمات پشتیبانی سیستم‌های BAE که فروشنده سلاح به عربستان است را تامین می‌کنند.
وی ادامه داد: این پرسنل برای ارائه خدمات مهندسی معمول و ارائه آموزش برای جنگنده‌های ارسالی از انگلیس از جمله جت‌هایی که در عملیات‌ها توسط نیروی هوایی عربستان استفاده می‌شود، از جمله جنگ یمن، فعالیت می‌کنند.
اندرو اسمیت از کمپین مبارزه با تجارت تسلیحات با اظهار این نکته که این افشاگری شوک آور بوده اما عجیب نیست گفت: پرسنل نظامی انگلیس نباید خدمات جهت جت‌های عربستانیرا تامین کرده و یا از نیروهای مسلح عربستان حمایت کنند.


از سال 2015، انگلیس تسلیحاتی مانند جنگنده، هلی کوپتر، پهپاد، بمب و موشک به ارزش پنج میلیارد پوند به عربستان سعودی فروخته است.
شلیک موشک بالستیک یمن به جنوب عربستان
نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله، پنج موشک بالستیک «زلزال-1» را به صورت همزمان به سمت منطقه «عسیر» در جنوب عربستان شلیک کردند. یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله شنبه‌شب، پنج فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال-1» را به سمت منطقه «علب» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.
شبکه خبری المیادین گزارش داد که این موشک‌ها به صورت همزمان به سمت هدف مورد نظر شلیک شدند.نیروهای یمنی هفته گذشته نیز پنج فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال-1» و چندین گلوله خمپاره را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در منطقه «علب» در منطقه عسیر شلیک کرده بودند.
سایر اخبار این روزنامه
بسته تسهیل فرایند ورود ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد طی نامه لاریجانی به رئیس جمهور قانون بودجه سال 98 به دولت ابلاغ شد با حضور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس؛ 33 طرح زیربنایی و اقتصادی در استان بوشهر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز وزیر ارتباطات: اژدهای هفت‌سر فساد با اجرای دولت‌الکترونیکی نابود خواهد شد معاون اول رئیس جمهور: باید منافع و حقوق مردم بر منافع بنگاه‌های اقتصادی ترجیح داده شود تظاهرات در شهرهای مختلف جهان در محکومیت حمله تروریستی در نیوزیلند حمله تروریستی نیوزیلند؛ تحولی دردناک در فرهنگ روابط بین‌الملل پشتیبانی نیروی هوایی انگلیس از جنگنده‌های سعودی در جنگ یمن سی ان ان: نفرت پراکنی علیه مسلمانان باید متوقف شود رئیس جمهور در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی: روابط ایران و عراق مستحکم است؛ دیگران قادر به ایجاد اختلال در آن نیستند انتشار عکس‌های جدید از مرزبانان اسیر ایرانی دولت سالانه 45 هزار نیروی جدید استخدام می‌کند افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز