پیام‌های یک دیدار

اسماعیل کوثری
جانشین قرارگاه ثارالله
اقدام بسیار ناشایست و بدون منطق دونالد ترامپ رئیس‎جمهوری امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، با واکنش بسیار خوب مردم و مسئولان همراه شده است. همه آنان به لطف خدا بخوبی می‎دانند که چنین واقعیتی وجود ندارد و اظهارات مقامات امریکایی 180 درجه خلاف واقعیت بوده و آنها به دروغ سپاه پاسداران ایران را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده‎اند.
دلیل اصلی اعتماد مردم و مسئولان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در چند روز اخیر جلوه بیشتری یافته، این است که در مدت 40 سالی که از تشکیل این نهاد می‌گذرد، همه اقدامات انجام شده به صورت شفاف و روشن و با اجازه فرمانده معظم کل قوا بوده است. شاید به علت همین شفافیت باشد که این افراد و سیاستمداران کذاب و دروغگوی امریکایی و برخی کشورهای غربی، همواره از اختلاف بین مسئولان سیاسی کشورمان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته‎اند.


حالا به لطف خدا و با عنایت به این فرموده  امام سجاد (ع) که «خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‎ها آفریدید»، باید بگویم که عدم واقعیت این مسأله با تصمیم‌گیری به دروغ و ناشایستی که از سوی دونالد ترامپ انجام گرفت، اول از همه برای مسئولان ما روشن شد. لطف خدا شامل حال مسئولان سیاسی کشورمان شد که بدانند سپاه جز در عرصه خدمت کردن به کشور و در جهت همکاری و همیاری با دولت برای کمک به ملت، هدف دیگری در ذهنش نبوده و نیست و نخواهد بود.
به دلیل همین واقعیت روشن و مبرهن بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، نخستین فردی نام گرفت که بطور رسمی عکس العمل نشان داد و در نهایت هم با درخواست ایشان بود که اقدام متقابل ایران در قبال تصمیم رئیس جمهور امریکا از سوی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شد.
دیداری که روز گذشته بین فرماندهان پنجگانه سپاه پاسداران و فرمانده کل با محمدجواد ظریف و دو نفر از معاونان ایشان انجام شد، اقدام بسیار شایسته‎ای بود. همین وحدت و رفت‏ و آمدها که نمود یکپارچگی مسئولان نظام است، باعث می‌‏شود که از یک سو دشمنان ما نتوانند به خواسته‏‌های نابحق خود برسند و از سوی دیگر بدانند که آن گونه نیست که آنها فکر می‌کنند بین مسئولان ما شکاف انداختند و می‌توانند آن را عمیق‎تر هم کنند. برگزاری چنین نشست‎ها و تبادل نظرها بین مسئولان دولتی و مقامات نظامی همچون سپاه پاسداران، باعث می‎شود هم دشمن از به سرانجام رسیدن اهداف خود ناامید شود و هم مردم ایران و همه دوستداران انقلاب و نظام اسلامی از وجود چنین وحدتی خرسند باشند. امیدواریم که با نمایش این وحدت و یکپارچگی، این مسیر تداوم پیدا کند و به طور منسجم‎تر و در دفعات بیشتری انجام بپذیرد. ان‏شاءلله با چنین اقداماتی دشمنان ما هم بفهمند که هرچقدر بخواهند خباثت کنند و عرصه را بر دولتمردان و ملت ایران تنگ‎تر سازند، مسئولان و ملت ما آگاهتر به مسأله هستند. آنان با آگاهی به دشمنی‎های امریکایی‎ها مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دروغگویان خواهند زد. مخصوصاً بر دهان سیاستمداران امریکایی و صهیونیستی که خیال می‎کنند می‌توانند با طرح کردن مسائل این چنینی بین مسئولان ما شکاف ایجاد کنند و بر طبل اختلاف و تفرقه بکویند.