افزایش حقوق 98 بازنشستگان 13 درصد + 261 هزار تومان

گروه اجتماعی- در جلسه سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق سایر سطوح از جمله مستمری‌بگیران و بازنشستگان تصویب شد که برای تصویب نهایی پس از بررسی هیئت مدیره سازمان به هیئت دولت ارسال می‌شود.به گزارش فارس،‌در جلسه دیروز مدیران سازمان تامین اجتماعی با کانون بازنشستگی،‌کارشناسان و شرکای اجتماعی مقرر شد حقوق سایر سطوح از جمله بازنشستگان و مستمری‌بگیران 13 درصد به اضافه مبلغ 261 هزار تومان افزایش یابد. به عنوان مثال اگر بازنشسته‌ای سه میلیون تومان دریافتی دارد، ضمن افزایش 13 درصد ، 261 هزار تومان نیز به آن اضافه و محاسبه می شود و از اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.این مصوبه پس از بررسی هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال خواهد شد. مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در فروردین ماه نیز تا دو ماه آینده به حساب‌شان واریز خواهد شد.
گزارش خراسان حاکی است،  حقوق حداقل بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۷ به نسبت سال 96، 5/19 درصد افزایش یافته بود.  سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان  گفت: حداقل‌بگیرها نیز که تکلیف آن ها مشخص است و از افزایش 5/36 درصدی برخوردار خواهند بود به طوری که کسی که پارسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کرده، در سال ۹۸، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد.بنابرخبر مهر، زدا افزود: متخصصان سازمان تأمین اجتماعی پنج سناریو تعیین کرده بودند و همچنین به تورم و مصوبه شورای عالی کار و به پیشنهاد دولت و صندوق بازنشستگی کشوری و کسانی که بیشتر از ۳۰ سال پرداخت حق بیمه و تعهد بیمه‌ای داشتند نیز توجه کردیم.
این افزایش، کیفیت زندگی را بهتر نمی کند
وی  با اشاره به این که طبق اعلام بانک مرکزی، تورم 5/26 درصد است، تصریح کرد: در پیشنهاد خود به ترکیب تورم و حداقل‌بگیرها نیز توجه کردیم و در نهایت ترکیب این دو را با هم در نظر گرفته‌ایم. نظر ما و نمایندگان بازنشستگان در این نشست این است که این افزایش‌ها نمی‌تواند کمک شایانی به سفره بازنشستگان کند و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، نمی‌تواند کیفیت زندگی آن ها را بهتر کند اما می‌تواند آن ها را به قدرت خرید سال گذشته بازگرداند.وی خاطرنشان کرد: این مصوبه در هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و هیئت دولت پیگیری می‌شود و تمام سعی ما این است که از اردیبهشت ماه این افزایش را انجام دهیم.
 
   خبر مرتبط


یک میلیون و 515 هزار تومان حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر

دانش پور-مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی   درباره افزایش حقوق حداقلی بگیران بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: افزایش حقوق مستمری بگیران حداقلی بگیر پیش از این بر اساس ماده 111 در شورای عالی کار مصوب شده است . محمدعلی جنانی در گفت و گو با خراسان افزود: بر این اساس افزایش حقوق حداقلی بگیرها برابر با افزایش حداقل دستمزد کارگر است که رقم یک میلیون و 515 هزار تومان است و بنا بر مصوبه شورای عالی کار افزایش حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر 36 درصد افزایش یافته است.