واکنش‌ها علیه تازه‌ترین جنایت دولت عربستان در اعدام شیعیان این کشور

بخش اخبار جهان: اعدام 37 تن از شهروندان سعودی که 33 تن از آنان از شیعیان این کشور بودند توسط جلادان رژیم آل‌سعود با محکومیت واکنش گسترده ازسوی جنبش‌های شیعه جهان و در سطح نهادهای حقوق بشری همراه بود.
در این میان عفو بین‌الملل اعلام کرد که اجرای حکم اعدام‌ در عربستان نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.
عفو بین‌الملل اعلام کرد: اجرای حکم اعدام دسته‌جمعی در عربستان نشان دهنده این است که زندگی انسان‌ها برای مقامات عربستان هیچ ارزشی ندارد و آن‌ها از مجازات اعدام به عنوان ابزاری سیاسی برای سرکوب کردن مخالفان و اقلیت شیعه استفاده می‌کنند.
عفو بین‌الملل تاکید کرد: اعدام 37 تن در جریان محاکمه ظالمانه و صدور حکم اعدام برای علی عبدالکریم الحواج به اتهام "جرایمی" که قبل از 18 سالگی مرتکب شده، نقض آشکار قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود. عربستان جزو پنج کشور نخست در جهان است که حکم اعدام را اجرا می‌کنند. عربستان از اوایل همین سال 104 حکم اعدام را اجرا کرده است. این کشور این حکم‌ها را در هر شرایطی بدون توجه به ماهیت جنایت یا وضعیت گناهکاران اجرا می‌کند.


همچنین سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که از مجموع 37 تن از اعدام شدگان سعودی در جریان اعدامات اخیر، دست کم 33 تن از آنها از شیعیان بودند.
آدم کوگل، پژوهشگر در سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: از مجموع 37 تنی که همزمان اعدام شدند، 33 تن شیعه بودند.
دیده‌بان حقوق بشر اواخر آگوست سال گذشته میلادی در بیانیه‌ای تلاش مقام‌های عربستان برای اعدام فعالان حقوق بشری این کشور را اقدامی «وحشتناک» توصیف کرده بود. اعدام در عربستان سعودی عموماً به‌روش گردن زدن صورت می‌پذیرد.
در این میان حزب‌الله لبنان، انصار‌الله یمن و شیعیان بحرین و پاکستان با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای جنایت اخیر رژیم سعودی در حق شیعیان این کشور به شدت محکوم کردند.
مقامات سعودی روز سه‌شنبه حکم اعدام 37 شهروند عربستانی در پنج منطقه مختلف را اجرا کردند. این اعدام‌ها در مناطق ریاض، مکه مکرمه، مدینه منوره، القصیم، عسیر و منطقه الشرقیه صورت گرفت.
پیشتر، وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای در راستای توجیه این جنایت‌ها ادعا کرد، حکم اعدام 37 فرد "متهم به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی" اجرایی شد.
در این بیانیه ادعا شده است: 37 شهروند سعودی "به اتهام تشکیل هسته‌های تروریستی، اخلال در امنیت عمومی و ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و ناامنی در کشور و آسیب زدن به صلح و امنیت اجتماعی" اعدام شدند.
دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: ذخایر ارزی کشور برای حفظ ثبات بازار ارز مناسب است دکتر روحانی در جلسه هیات دولت: آمریکا هر بار علیه ملت ایران توطئه کرده شکست خورده است؛ باز هم شکست خواهد خورد واکنش دکتر ظریف به اعدام 37 نفر در عربستان عضویت در تیم بولتون، بن سلمان، بن زاید و نتانیاهو به هر جنایتی مصونیت می‌دهد واکنش‌ها علیه تازه‌ترین جنایت دولت عربستان در اعدام شیعیان این کشور افزایش قیمت بنزین در آمریکا؛ سیاست‌های ترامپ علیه ایران طبقه متوسط آمریکا را به دردسر انداخت طوفان کشتی آزاد ایران در آسیا با 7 مدال طلا و 3 برنز پیشنهاد روسیه برای میانجی گری بین ایران و کشورهای عربی منطقه پوتین: اقدامات آمریکا تهدیدی برای امنیت جهانی است اوج کینه‌توزی آمریکای ترامپ علیه ملت ایران در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی اتخاذ شد: تمهیدات دولت برای خرید تضمینی گندم در سال رئیس جمهور قانون تفسیر جزء(6) بند "ث" ماده (88) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه را برای اجرا ابلاغ کرد پیشنهاد روسیه برای میانجی گری بین ایران و کشورهای عربی منطقه در نامه وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور اعلام شد بسیج «کنترل فشارخون بالا» از 27 اردیبهشت در سراسر کشور شورای عالی فضای مجازی: محدودسازی اینستاگرام فعلاً در دستور نیست رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند