پوتین: تحریم نفت ایران بازار انرژی را غیرقابل پیش‌بینی کرد

رئیس جمهوری روسیه که به منظور شرکت در دومین اجلاس بین‌المللی «کمربند - راه» به چین سفر کرده بود تاکید کرد: تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران ازسوی آمریکا بازار نفت و انرژی را غیرقابل پیش‌بینی کرده است.
به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» در جمع خبرنگاران در پکن افزود: بعد از تصمیم ترامپ در زمینه تحریم‌های نفتی ایران، پیش‌بینی آینده بازار جهانی نفت مشکل است و نمی‌توان به صورت قطع در مورد آن نظر داد.
وی گفت: درحالی که قرار است تحریم نفتی ایران ازسوی آمریکا از 12 اردیبهشت آغاز شود اما قرارداد ما با اوپک برای حفظ سطح تولید نفت همچنان ادامه دارد و ما سقف تولید خود را افزایش نخواهیم داد.
او گفت: ما همچنین آماده‌ایم تا نیازهای نفتی شماری از کشورها از جمله چین را تامین کنیم.رئیس جمهوری روسیه ضمن اعلام آمادگی خود برای افزایش تجارت با چین تاکید کرد جنگ‌های تجاری درحال آسیب زدن به اقتصاد جهانی هستند.


در همین حال مدیرعامل شرکت روس‌نفت اعلام کرد: تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم امسال به کمبود عرضه نفت در بازار جهانی منجر نخواهد شد.
ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت در پاسخ به این که آیا انتظار دارد به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نفت دچار کمبود عرضه شود، گفت: ما چنین تهدیدی را نمی‌بینیم. وی به خبرنگاران گفت: پمپئو گفته است در هر صورت حتی با وجود صفر شدن صادرات نفت ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی آن را جبران خواهند کرد.سچین که متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است بر این باور است که روسیه به دلیل همراهی با توافق کاهش تولید اوپک، سهم بازارش را به آمریکا می‌بازد.
براساس گزارش رویترز، روسیه اوایل آوریل اعلام کرده بود اوپک و متحدانش ممکن است با بهبود شرایط بازار و کاهش سطح ذخایر، تولید نفت را از ژوئن افزایش دهند.کاخ سفید دوم اردیبهشت سال جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به 8 کشور داده بود را تمدید نکند.
این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می‌رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران از 12 اردیبهشت، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است.
این درحالی است که اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در 2019 بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: 313 طرح برای سرمایه‌گذاری به چینی‌ها معرفی شد ترامپ از معاهده تجارت تسلیحاتی هم خارج شد الاهرام: چرا شکست «معامله قرن» حتمی است؟ طرح نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان از 10 اردیبهشت آغاز می‌شود واکنش «عصائب و نجبا» به قتل سرباز عراقی توسط نظامیان آمریکایی دکتر ظریف در گفتگو با فاکس نیوز: سیاست فشار حداکثری ترامپ برای به زانو در آوردن ایران، محکوم به شکست است افطاری با پول بیت‌المال! افزایش 25 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد در 4 سال آتی معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای مازندران: بهره‌برداری 3 واحد نیروگاه برقابی سد شهید رجایی یک رویداد مهم محسوب می‌شود محکومیت اعدام گسترده شیعیان در عربستان در پی اعدام 37 نفر در عربستان علمای بحرین یک هفته عزای عمومی اعلام کردند رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر داد: آغاز فعالیت بخش‌ خصوصی برای مقابله با تحریم‌ها پوتین: تحریم نفت ایران بازار انرژی را غیرقابل پیش‌بینی کرد کوربین: فرش قرمز برای ترامپ در انگلیس پهن نکنید 58 درصد آمریکایی‌ها ترامپ را دروغگو می‌دانند رئیس سازمان پزشکی قانونی: سکته یکی از محکومان بانک سرمایه تایید شد زمان پرداخت قسط دوم حج اعلام شد سیل‌زده‌ها یک ماه مهلت دارند وزیر ارتباطات: تروریسم اقتصادی آمریکا، درحال تسری به اقتصاد فضای مجازی است