وزیر خارجه سوئد: افتخار می‌کنم که فلسطین را به رسمیت شناختیم

وزیر خارجه سوئد ضمن حمایت از اقدام کشورش در به رسمیت شناخته شدن فلسطین، بر تداوم پشتیبانی از فلسطینی‌ها تاکید کرد.
به نوشته خبرگزاری آناتولی "مارگوت والستروم" وزیر خارجه سوئد به شبکه تلویزیونی دولتی این کشور (SVT) گفت: به تصمیم دولت سوئد در سال 1393 که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت، افتخار می‌کنم.
والستروم گفت که بسیاری از کشورها موضع سوئد را در به رسمیت شناختن فلسطین دنبال کردند. او گفت: این امر نشان می‌دهد که فلسطین را در زمان مناسب به رسمیت شناختیم. ما همچنان از فلسطین حمایت خواهیم کرد.
والستروم در خصوص انتقاد سوئد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی بابت موضوع فلسطین گفت، مذاکرات میان سوئد و تل‌آویو برای حل مشکلات موجود همچنان ادامه دارد.


"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آن برهه اقدام دولت سوئد را "شجاعانه" و "تاریخی " توصیف کرد. والستروم نیز خود در آن زمان طی یادداشتی در یک روزنامه سوئدی نوشت، به رسمیت شناختن دولت فلسطین گامی مهم در تایید حق فلسطینی‌ها جهت تعیین سرنوشت آن‌هاست.
روابط سوئد با اسرائیل مهر 1393 زمانی که این کشور به عنوان اولین عضو اتحادیه اروپا در اروپای غربی به طور رسمی فلسطین را به رسمیت شناخت، کمرنگ شد و حتی والستروم در سال 1394 سفر رسمی خود به سرزمین‌های اشغالی را به سبب پاره‌ای اختلافات لغو کرد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل مدیریت شبکه برق: بارندگی‌ها مشکل تامین برق تابستان را برطرف کرد مدیر اینستکس: آماده اولین تبادل تجاری با ایران هستیم بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در انتخابات آتی به ترامپ رای نمی‌دهند سندرز: پمپئو مردم آمریکا را درباره جنگ یمن فریب می‌دهد وزیر خارجه سوئد: افتخار می‌کنم که فلسطین را به رسمیت شناختیم 120نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند کودتای امریکایی در ونزوئلا شکست خورد آکی هیتو در 85 سالگی از امپراتوری ژاپن کناره‌گیری کرد الاخبار گزارش داد: پیشنهاد 10 میلیارد دلاری بن سلمان به محمود عباس برای پذیرش معامله قرن رئیس جمهور در سی امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نمونه: کارگران در خط مقدم مقابله با تحریم‌های آمریکا هستند جهانگیری در جلسه هم اندیشی تبیین راهکارهای مشارکت مناطق آزاد: آمریکایی‌ها بدانند طرح آن‌ها برای فلج کردن اقتصاد ایران محکوم به شکست است با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز سخنی با کشورهای همسایه دکتر روحانی قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» توسط آمریکا را ابلاغ کرد به منظور پاسداشت روز ملی خلیج فارس انجام شد تشکیل زنجیره انسانی در ساحل خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس؛ پرچم ایران بر روی «رزم ناو سهند» برافراشته شد خطر تعطیلی فرهنگ مکتوب