پیام رسمی دولت آمریکا به ایران: دنبال جنگ با شما نیستیم

یک کارشناس ارشد مسائل منطقه از ارسال پیامی از دولت آمریکا برای مقامات عالی رتبه کشورمان خبر داد. براساس گزارش تسنیم، سعدا... زارعی کارشناس برجسته مسائل منطقه با اشاره به اظهارات مقامات نظامی درباره لزوم آمادگی نظامی برای مقابله با تهدیدات، گفت: نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه به‌دلیل ماهیت فعالیت خود به‌صورت طبیعی همواره از آمادگی نظامی برای مقابله با تهدیدات سخن می‌گویند و این مسئله همواره بوده است و اگر یک فرمانده نظامی از آمادگی خود برای مقابله با تهدیدات نگوید، باید آن جا تردید کرد. وی با بیان این که، هیچ نشانه و علامتی برای این که آمریکا دنبال جنگ با ایران است وجود ندارد، افزود: اتفاقاً دلایل بسیار زیادی وجود دارد که آمریکا از درگیری نظامی با ایران پرهیز دارد و ‌روی جنگ‌های اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای متمرکز است. زارعی از پیام رسمی مقامات عالی آمریکا به مقامات عالی ایران خبر داد و گفت: به تازگی مقامات عالی دولت آمریکا طی یک پیام رسمی به مقامات عالی ایران، تأکید و تصریح کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی برنامه‌ای برای درگیری نظامی با ایران ندارند.
ظریف: جنگ با آمریکا قریب‌الوقوع نیست
در همین باره ظریف، وزیر خارجه هم در مصاحبه‌ای با یک رسانه انگلیسی گفته، با آن که تصور نمی‌کند جنگ میان ایران و آمریکا قریب‌الوقوع است اما اتفاقات تصادفی ممکن است به درگیری نظامی تبدیل شوند. به گزارش تابناک، ظریف در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت درباره منظورش از این اتفاقات تصادفی به تنش‌های احتمالی بر سر عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز اشاره کرد. او همچنین دستگیری چند سرباز آمریکایی در سال‌ ۲۰۱۶ در آب‌های خلیج فارس را یکی دیگر از اتفاقاتی دانست که بروز موارد مشابه با آن می‌تواند به درگیری منجر شود.
روحانی: جنگ امروز با آمریکا جنگ در امید است


رئیس جمهور با بیان این که متأسفانه برخی باور ندارند که ما در جنگ سیاسی، اقتصادی و روانی با آمریکا هستیم، تأکید کرد: این که آمریکا برای زمین زدن جمهوری اسلامی ایران به دنبال اختلاف‌افکنی و چنددستگی در کشور است تا با هم بجنگیم و علیه هم پرونده‌سازی کنیم.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، دکتر روحانی روز گذشته در مراسم بزرگداشت مقام معلم  با بیان این که راهی جز امید به آینده و اتحاد نداریم، تأکید کرد: جنگ امروز با آمریکا جنگ در امید است که می‌خواهند امید ما را بشکنند و ما باید امید آن ها را بشکنیم. آن ها می‌خواهند امید را از ما بگیرند و ما باید با این حربه آمریکایی‌ها مقابله کنیم و من از آینده نظام، کشور و جوانان کاملاً مطمئن هستم.
در برجام ما بزرگ ترین تضمین ها را گرفتیم
 روحانی همچنین  با تأکید بر این که از ابتدای دولت یازدهم سخن ما با مردم این بود که امکان دارد هم فناوری اتمی داشته باشیم و هم دنیا به ما اعتماد کند که برای آن ها خطر نیستیم، گفت: ما با این شعار که سانتریفیوژ باید بچرخد و اقتصاد نیز بچرخد پا به عرصه انتخابات گذاشتیم و یکی از دلایل رأی مردم این بود که ان شاء ا... این دولت می‌تواند با زبان دیپلماتیک، منطق و استدلال دنیا را از این تصمیم غلط بازگرداند و شرایط را عادی کند. رئیس جمهور سپس به روند امضای توافق دایم با شش قدرت جهانی در سال 93 اشاره و تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان در آن سال تلاش می‌کردند تا توافق دایم را به عقب بیندازند و تقریباً هفت ماه رسیدن به این توافق عقب افتاد و وارد مرحله و بحث‌های پیچیده‌ای تا زمان رسیدن به توافق هسته‌ای در رمضان سال 94 شدیم. وی گفت: «برخی  می‌گفتند که این توافق تضمینی ندارد و ما اعلام کردیم با بردن این توافق هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، آن را به صورت یک قطعنامه  الزامی می‌کنیم و... پنج روز بعد در شورای امنیت سازمان ملل با یک قطعنامه توافق هسته‌ای را الزامی کردیم و این بدان معنا بود که همه دنیا امضا کرده‌اند و وقتی برخی افراد غیردقیق این گونه می‌گفتند که دولت تضمین‌های لازم را نگرفته است، ما بزرگ ترین تضمین‌ها را گرفتیم و جامعه جهانی تأیید کرد.»
 
   خبر مرتبط
افشاگری سرلشکر سلیمانی از پشت پرده مواضع سیا درباره جنگ با ایران

سایت الف روز گذشته به نقل از کانال فرمانده نیروی قدس سپاه بخشی از یک سخنرانی منتشر نشده از وی را منتشر کرد.  براساس این قطعه فیلم  منتشر شده از سخنان سرلشکر قاسم سلیمانی، وی تأکید می کند: (آمریکا) آمد ما دیدیم. قدرت نظامی اش را جلوی ما آورد....الان خود دشمن چه می گوید؟ همین دشمنی که جان بولتون و سازمان CIA، شما نگاه کنید سازمان سیا به ترامپ چه می گوید؟ می گویند نباید با ایران درگیر شد. این درگیری ولو در یک نقطه(چون بعضی مواقع می گویند آمریکا با ما وارد جنگ نمی شود اما اگر درگیر جنگ شد، نقطه ای است و یک نقطه ما را می زند) اما تصور دشمن چیست؟ ما گاهی از زبان دشمن حرف می زنیم بدون آن که واقعیت دشمن را بدانیم. دشمن می گوید ما نباید اقدامی انجام بدهیم چون هرگونه اقدام نظامی در این مقطع ممکن است ما را به یک جنگ بی پایانی بکشاند و همه منافع ما را به خطر بیندازد. آن چه من می‌گویم اطلاعات است نه تحلیل. واقعاً دشمن در مقابل ما ناتوان است.