خداحافظی زودهنگام پرسپولیس از آسیا

سرویس ورزش جوان آنلاین: پرسپولیس در حالی دیشب در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در تاشکند برابر پاختاکور به میدان رفت که با توجه به اندوخته تنها ۴ امتیازی اش از چهار بازی گذشته، برای زنده نگه داشتن شانس‌های صعودش به دنبال پیروزی و کسب سه امتیاز بود. با این حال پاختاکور ۵ امتیازی که در بازی رفت توانسته پرسپولیس را در آزادی با تساوی یک – یک متوقف کند، چندان حریف آسانی برای شاگردان برانکو نبود. برانکو مصاف با پاختاکور را با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محسن ربیع‌خواه، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و علی علیپور آغاز کرد. نکته جالب تغییر در آرایش تیم پرسپولیس بود که با دو هافبک دفاعی همراه بود و نشان می‌داد که برانکو با وجود نیازی که پرسپولیس به پیروزی داشت، تیمش را با یک رویکرد محتاطانه به میدان فرستاد.
هرچند بازی با شروع بهتر قرمز‌ها آغاز شد، اما هر چه از دقایق بازی می‌گذشت ازبکستانی‌ها بودند که فشار بیشتر جریان بازی را در اختیار گرفتند و با استفاده از امتیاز میزبانی سعی در باز کردن دروازه بیرانوند داشتند. پاختاکوری‌ها چند موقعیت خوب را هم خلق کردند و تلاش داشتند تا بیشتر از سمت چپ دفاع پرسپولیس به این تیم ضربه بزنند، طوری که می‌توان گفت که دو سوم بازی در اختیار تیم میزبان بود و پرسپولیسی‌ها نمی‌توانستند موقعیت‌سازی کنند. فشار پاختاکور در دقیقه ۱۳ می‌توانست به نتیجه برسد، اما خوش شانسی قرمز‌ها سبب شد توپ پس از برخورد با تیر دروازه به بیرون برود. در این دقیقه اشاریپوف از روی ضربه ایستگاهی دروازه پرسپولیس را تهدید کرد، اما ضربه او به تیر عمودی خورد و تبدیل به گل نشد.
اما پس از آن تلاش هافبک‌های پرسپولیس نتیجه داد و شاگردان برانکو تا پایان نیمه توانستند چندین موقعیت روی دروازه پاختاکور خلق کنند که درخشش سنجر کواتوف درون دروازه پاختاکور سبب شد تا حملات پرسپولیس نتیجه‌ای در بر نداشته باشد. پرسپولیس در جدی‌ترین موقعیت در دقیقه ۴۱ این شانس را داشت که دروازه میزبان را باز کند که ضربه علیپور را دروازه‌بان پاختاکور دفع کرد. تلاش دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا قرمز‌ها برای پیروزی و کسب سه امتیاز چشم به نیمه دوم داشته باشند.
نیمه دوم را هم پاختاکور بهتر آغاز کرد و این ازبکستانی‌ها بودند که همچنان بهتر و روان‌تر از قرمز‌ها توپ را در زمین به چرخش در می‌آوردند، طوری که توپ بیشتر در نیمه پرسپولیس در جریان بود. در مقابل پرسپولیس که در فصل اخیر لیگ قهرمانان بر خلاف فصل گذشته دور از انتظار ظاهر شده است، در نیمه دوم هم نشانی از آن تیم آماده و مقتدر نداشت و شاگردان برانکو نشان دادند که از روز‌های خوب‌شان دور شده‌اند. از دقیقه ۷۰ به بعد فشار پاختاکور بیشتر شد و حملات تیم ازبکستانی با توجه به ضعفی که در سمت راست دفاعی پرسپولیس وجود داشت، از این سمت طرح‌ریزی می‌شد. البته پرسپولیسی‌ها با استفاده از سرعت علی علیپور و مهدی ترابی روی ضدحمله‌ها برنامه‌ریزی کرده بود. روی یکی از این ضد‌حملات در دقیقه ۷۸، مهدی ترابی در صحنه‌ای مشکوک در محوطه جریمه سرنگون شد، اما داور استرالیایی اعتقادی به پنالتی نداشت. هر چه دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شد، حملات پاختاکور شدیدتر می‌شد تا اینکه در دقیقه ۸۶ شوت سرگیف مهاجم تعویضی پاختاکور تنها دقایقی بعد از ورود به زمین با نفوذ از جناح راست دفاعی پرسپولیس از گوشه محوطه جریمه با برخورد با پای سید جلال حسینی وارد دروازه بیرانوند شد تا در نهایت پاختاکور با یک گل پرسپولیس را شکست دهد. پرسپولیس با شکست مقابل پاختاکور چهار امتیازی باقی ماند تا در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان، از این رقابت‌ها حذف شود.