پاسخ دندان شکن انصارالله به نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب یمن

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله پس از درگیری‌های سنگین چند روزه موفق شدند به پیروزی‌های مهمی در استان ضالع دست یابند.
نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله در روزهای گذشته پیروزی‌های میدانی چشمگیری را در استان ضالع در جنوب یمن به دست آوردند و نیروهای مزدور ائتلاف سعودی را متحمل شکست‌های سنگینی کردند.رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های نفس گیر موفق شدند نیروهای ائتلاف را در جنوب غرب و غرب استان ضالع عقب برانند و مساحتی در حدود 700 کیلومتر مربع را بازپس گرفته و به کنترل دربیاورند.
براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی عملیات جدیدی را به منظور پاکسازی کامل بخش «قعطبه» در محور غربی و مرکزی استان ضالع آغاز کردند و در گام نخست توانستند خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف را در هم بشکنند.
به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین دهها منطقه، پایگاه، ارتفاع و کوه از جمله را از اشغال نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی خارج کردند و به کنترل درآورند.


ازسوی دیگر رزمندگان یمنی در ادامه عملیات خود علیه نیروهای ائتلاف موفق شدند با حمله‌های گسترده خود، دو منطقه راهبردی «نقیل الشیم و قردح» را به طور کامل پاکسازی کنند و شماری از عناصر مزدور را کشته و زخمی کنند.
«نقیل الشیم و قردح» دروازه شمالی شهر قعطبه محسوب می‌شوند؛ پاکسازی این دو منطقه راهبردی در شمال شهر قعطبه همچنین باعث می‌شود ارتباط نیروهای ائتلاف به طور کامل از محور شمالی به سمت بخش راهبردی «المریس» مسدود شود و آنان چاره‌ای جز فرار به سمت مناطق شرقی وجنوبی از جمله «ریشان و سناح» ندارند.
درحال حاضر، درگیری‌ها در حومه غربی و شمال شرقی شهر قعطبه از جمله مناطق «کوه الجمیمه، حمر» ادامه دارد؛ اگر رزمندگان یمنی این مناطق را به کنترل درآورند، نیروهای ائتلاف در شهر قعطبه از محور شمال شرقی و شمال غربی به محاصره درخواهند آمد.
رزمندگان یمنی همزمان از محور «قوز و قریش» در شمال غرب شهر قعطبه نیز حملاتی را علیه مواضع مزدوران ائتلاف انجام دادند و با پیشروی محسوس در منطقه موفق شدند جاده ارتباطی قعطبه به سمت مریس را مسدود کنند.
با پاکسازی کامل بخش قعطبه، نیروهای ائتلاف در بخش دمت از محور جنوبی به محاصره در خواهند آمد و رزمندگان یمنی به دوزاه‌های غربی و جنوبی بخش‌های «الحصین، الشعبی، الضالع» خواهند رسید.
براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت در روزهای گذشته حدود هزار و 500 کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را در محورهای شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز استان ضالع از اشغال نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی خارج کرده‌اند.
البخیتی: انصارالله نشان داد که به توافق استکهلم پایبند است
در همین حال «محمد البخیتی» یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن بر پایبندی این جنبش بر توافق استکهلم و عدم پایبندی طرف مقابل بر آن تاکید کرد.
وی افزود: عقب نشینی ما از بنادر الحدیده، الصلیف و راس عیسی، در چارچوب پایبندی به توافق صلح سوئد انجام شده است. توافق برای خروج انصارالله از این بنادر، برآمده از توافق صلح استکهلم است.
البخیتی تصریح کرد: توافقنامه استکهلم تعهداتی برای طرفین ایجاد کرد، تعهداتی که ما باید ملزم به انجام آن باشیم و تعهداتی که نیروهای مزدور وابسته به عربستان و امارات نیز باید به آن عمل کنند، ولی متاسفانه این مزدوران به توافق استکهلم پایبند نیستند و کارشکنی می‌کنند.
این عضو شورای سیاسی انصارالله اظهار کرد: ما از امروز از طریق رسانه‌ها، آمادگی خود را برای اجرای این توافق اعلام کردیم اما متاسفانه نیروهای مزدور از پایبندی به توافق صلح سوئد سرباز می‌زنند.
البخیتی افزود: دو ماه پیش به سازمان ملل متحد اعلام کردیم که آماده‌ایم که به صورت یکجانبه از این مناطق عقب نشینی کنیم، اما آنها ترجیح دادند که این عقب نشینی همزمان با خروج نیروهای طرف مقابل انجام شود.
این عضو شورای سیاسی انصارالله تصریح کرد: سازمان ملل متحد از دو ماه گذشته تلاش زیادی کرد تا نیروهای مزدور را برای پایبندی به توافق صلح سوئد و خروج از مناطق مذکور متقاعد کند، اما راه به جایی نبرد. همین امر موجب شد تا تصمیم بگیریم، بصورت یکطرفه از این مناطق عقب نشینی کنیم تا پایبندی خود به توافقنامه استکهلم و عدم پایبندی مزدوران را نشان دهیم.
وی در خصوص زمان عقب نشینی نیروهای انصارالله از بندر الحدیده، الصلیف و راس عیسی گفت: ما زمان عقب نشینی را تعیین نکردیم، اما دو ماه پیش این موضوع را به سازمان ملل متحد پیشنهاد دادیم.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرکل امور مالی تامین اجتماعی: پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد رئیس جمهور در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی: مطالبات از دولت باید با اختیارات دولت همخوانی داشته باشد یک عکس و هزار حرف؛ بهزاد نبوی و احمد توکلی رئیس جمهور در دیدار صمیمی با خانواده دولت: هیچ توطئه داخلی و خارجی نمی‌تواند عزم و روحیه مسئولین دولت را برای خدمت رسانی به مردم بشکند تولید نفت در مناطق سیل زده خوزستان به حالت عادی بازگشت اقدامات شرکت فولاد خوزستان برای رسیدگی به سیل‌زدگان حال ناخوش رسانه ملی تغییر معادله در منطقه مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می‌شود عقب‌گرد این‌بار ازسوی وزیر خارجه آمریکا پمپئو: کاخ سفید از فرصت مذاکره با تهران استقبال می‌کند تظاهرات اعتراضی در برلین علیه فروش سلاح به عربستان و امارات خاورمیانه محروم از سیاستمداران مصلحت‌گرا پاسخ دندان شکن انصارالله به نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب یمن ارسال دومین محموله از کمک‌های دفتر حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی به مناطق سیل‌زده خوزستان