معاون اقتصادی وزارت کشور: 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: سال گذشته دولت طرح رونق تولید، بازسازی و نوسازی را با رقمی بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال در کشور آغاز کرد که تا کنون 37 هزار واحد تولیدی موفق به جذب 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات شدند.
بابک دین پرست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: هم‌اکنون کشورمان در شرایط تحریم قرار دارد و در این میان ستاد اقتصاد مقاومتی همانند ستاد جنگی است که اعضای آن می‌توانند به عنوان فرماندهان و مدیران این حوزه کمک شایانی به تولید و اشتغال کشور بکنند.
این مسئول ادامه داد: در میزان نرخ بیکاری از 31 استان کشور در سال گذشته 15 استان با افزایش و 15 استان دیگر با کاهش این نرخ مواجه بودند و استان قم نیز تغییری نداشت.
وی ادامه داد: میانگین شاخص نرخ مشارکت اقتصادی کشور نیز امسال نسبت به سال قبل 40.5 درصد است که نسبت به سال 96، چهار دهم درصد افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه سال گذشته 18 استان کشور با افزایش نرخ مشارکت مواجه بودند، اظهار داشت: این شاخص در 11 استان با کاهش همراه بود و در وضعیت 2 استان دیگر نیز تغییری وجود نداشت.
این مسئول در ارتباط با طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز گفت: در این طرح، بیش از 84 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
دین پرست افزود: شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی یکی از مهمترین و قوی‌ترین شوراهای استانی است که 2 ماموریت مهم شناسایی قوانین، زائد و مزاحم و دیگری بهبود فضای کسب و کار را بر عهده دارد.
این مسئول ادامه داد: طی بررسی انجام گرفته در آذر سال گذشته شمار واحدهای تملک شده توسط شبکه بانکی 2 هزار و 22 واحد بود که با دستور رئیس جمهوری این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.
معاون وزیر کشور گفت: اولویت‌های حوزه اقتصادی در 20 عنوان به استانها ابلاغ شده و عملکرد استانداری‌ها در اولویت‌های یاد شده ارزیابی خواهد شد.
دین پرست با بیان اینکه برای فرمانداران نیز هفت ماموریت مشخص تعریف شده است، افزود: اولین ماموریت مهم فرمانداران مراقبت از تعداد واحدهای تولیدی فعال، حفظ اشتغال و ارتقای وضعیت واحدهای تولیدی شهرستانها است.
دین پرست اضافه کرد: از دیگر اولویت‌های فرمانداران واگذاری طرح‌های نیمه تمام، تکمیل و آماده شده برای بهره‌برداری به بخش خصوصی است که رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم توجه جدی دارد.
وی افزود: با رویکرد قوه قضائیه و مصوبه سران قوا اگر مقاومتی در واگذاری واحدها به بخش خصوصی توسط دستگاه اجرایی یا نظارتی وجود دارد، طبق صورتجلسه به قوه قضائیه اعلام می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اقتصادی وزارت کشور: 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد رئیس قوه قضائیه: از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم کره شمالی درباره آینده رابطه با آمریکا هشدار داد دو روزنامه‌نگار ناپدید شده اردنی و یمنی در بازداشت عربستان سعودی هستند کناره‌گیری دو دستیار ارشد دیگر کاخ سفید پهپاد یمنی آشیانه جنگنده‌های عربستان در نجران را هدف قرار داد کنگره آمریکا: مقام‌های دولت ترامپ گفتند درپی جنگ با ایران نیستیم جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات همتای فرانسوی دکتر روحانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی: ایران مظهر ایستادگی و ایمان مردم در برابر کفر است وزیر ارشاد: 80 هزارتن کاغذ با ارز 4200 تامین می‌شود رئیس کل بانک مرکزی: بانک مرکزی در برخورد با متخلفین در هر موقعیتی جدی است در اردیبهشت ماه؛ افزایش نرخ تورم به 34.2 درصد روسیه،فرانسه و آلمان بر حفظ برجام تاکید کردند وزیر علوم اعلام کرد ارائه پیشنهاد اختصاص سهمیه کنکور برای بحران‌های طبیعی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تحلیل سیاسی هفته