وزیر خارجه کشورمان: تحریم‌های آمریکا نظم جهانی را نشانه گرفته است

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به اسلام آباد با بیان اینکه مشورت با همسایگان درباره شرایط دشوار منطقه ضروری است، گفت: امروز تحریم‌های آمریکا نظم بین‌المللی را نشانه گرفته است.
دکتر محمد جواد ظریف اظهار داشت: آنچه بسیار روشن است، تحریم‌های آمریکا در واقع نظم بین‌المللی را نشانه گرفته است و اگر با آن مقابله نشود، جامعه جهانی گرفتار می‌شود.
ظریف افزود: ما امروز شاهد اقدامات قلدرمابانه آمریکا برای تحمیل تحریم‌ها علیه ایران و همزمان تحریم علیه چین هستیم و اگر جامعه جهانی اجازه بدهد این اقدامات ادامه پیدا کند، در واقع نظام ارتباطات جهانی در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که پایبند به هیچ قانونی نیستند.
وی افزود: به همین دلیل همسایگان ما و مجموعه کشورها نیاز دارند برای امنیت جهانی و منافع خودشان با تحریم‌های آمریکا مقابله کنند.


وزیر امور خارجه ایران گفت: در زمان فعلی منطقه ما شرایط بسیار دشواری را می‌گذارند و اقدامات خطرناکی در منطقه درحال شکل گرفتن است که نیاز است در این خصوص با همسایگان مشورت کنیم.
ظریف، مشورت با پاکستان درباره تحولات منطقه‌ای را یکی از اهداف مهم این سفر عنوان کرد و افزود: بسیار خوشحالیم که یک بار دیگر فرصت سفر به پاکستان را به دست آوردیم؛ ما با پاکستان روابط بسیار محکم و دیرینه‌ای داریم و همواره اعلام کرده‌ایم که ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی قرار دارد.
*دیدار ظریف با نخست‌وزیر پاکستان
وزیرامور خارجه ایران دیروز با «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.
دو طرف در این دیدار که به علت سفر عمران خان به کراچی در محل پایگاه هوایی انجام شد ارتقای سطح همکاریها میان ایران و پاکستان و تلاش برای رفع موانع در مسیر توسعه روابط را مهم برشمردند.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیر پاکستان همچنین روابط دو کشور دوست و همسایه را خوب ارزیابی و بر ارتقای سطح همکاریها تاکید کردند.
*دیدار با همتای پاکستانی
وزیر امور خارجه کشورمان با همتای پاکستانی خود هم دیدار و گفتگو کرد.
محمدجواد ظریف و شاه محمود قریشی در این دیدار در خصوص راه‌های گسترش همکاریهای دو کشور دوست در زمینه‌های دوجانبه و همفکری برای کمک به مسائل منطقه‌ای گفتگو کردند.
رایزنی درباره همکاریهای تجاری-اقتصادی و انرژی میان دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفت وگو در این دیدار بود.
وزیرامورخارجه پاکستان در این دیدار گفت: اسلام آبادخواهان حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک مسائل مربوط به منطقه است.
شاه محمود قریشی افزود: دولت پاکستان به ایفای نقش خود برای تسهیل در مسیر حل مسائل منطقه و تنش زدایی ادامه می‌دهد.
وی با بیان اینکه « تنش در منطقه به سود هیچ کشوری نیست» اضافه کرد که ما ضمن دعوت تمامی طرف‌ها به خویشتنداری، تاکید می‌کنیم که مسائل مربوط به منطقه باید از طریق گفت وگو و تعاملات دیپلماتیک حل شود.
وزیرامورخارجه کشورمان در ادامه سفر به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور در شهر «راولپندی» دیدار و در خصوص همکاری‌های تهران و اسلام به ویژه تحولات منطقه‌ای رایزنی کرد.
* چابهار و گوادر مکمل یکدیگر
وزیر امور خارجه کشورمان پیش از سفر به پاکستان از بندر چابهار بازدید کرد. دکتر ظریف در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره ظرفیت‌های همکاری بنادر چابهار و گوادر نیز گفت: مردم و مسئولان چابهار مصرانه معتقدند که چابهار و گوادر پاکستان بنادر مکمل یکدیگر هستند.
وی تاکید کرد: ما از ظرفیت اتصال چابهار و گوادر برخوردار هستیم و سپس می‌توانیم بندر گوادر را از طریق سیستم راه آهن ایران به کریدور شمالی و همچنین ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه و حتی ترکیه متصل کنیم.
ظریف با اشاره به طرح اتصال مسیر راه آهن ایران به عراق نیز، گفت: در این سفر پیشنهادهایی را در خصوص اتصال بنادر چابهار و گوادر به دولت پاکستان ارائه خواهیم داد.
سایر اخبار این روزنامه
دپوی 3.6 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور تقدیر دکتر روحانی از برگزیدگان دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مسجد جامع و مزار شهدای خرمشهر غبارروبی و عطر افشانی شد ترزا می‌از نخست وزیری انگلیس و ریاست حزبش استعفا کرد انتقاد مطهری از یک رویه غلط در برابر تذکرات رهبری کاردار آمریکا: عراق از تحریم واردات برق و گاز ایران معاف است وزیر خارجه کشورمان: تحریم‌های آمریکا نظم جهانی را نشانه گرفته است انتخابات هیات رئیسه مجلس فردا برگزار می‌شود ترامپ: تیلرسون احمق است فرودگاه نجران عربستان برای سومین بار هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت مرگ یک کودک مهاجر دیگر در بازداشت آمریکا افشا شد 60 درصد از آمریکایی‌ها ترامپ را شایسته انتخاب مجدد نمی‌دانند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان بیان کردند؛ جوانان مطالبه گری کنند اما با سخن منطقی دومینوی نا امنی کل منطقه را تهدید می‌کند همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مسجد جامع و مزار شهدای خرمشهر غبارروبی و عطر افشانی شد این زمان بگذار تا وقت دگر تقدیر دکتر روحانی از برگزیدگان دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران تقدیر دکتر روحانی از برگزیدگان دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران تقدیر دکتر روحانی از برگزیدگان دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران تقدیر دکتر روحانی از برگزیدگان دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران تقدیر دکتر روحانی از برگزیدگان دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران