سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی: ۸۲ میلیارد جریمه یک شرکت پتروشیمی وصول شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از وصول جریمه ۸۲ میلیاردی یک شرکت پتروشیمی خبر داد و گفت: این شرکت به دلیل قاچاق یک هزار و ۹۰۵ تن محصولات پتروشیمی به پرداخت ۲ برابر بهای مال و ۱ برابر بهای مال از دست رفته در حق صندوق دولت محکوم شده است. به گزارش ایسنا، سیدیاسر رایگانی اظهار کرد: مجموعه شهروند ۲۳۰ تن برنج تقلبی موجود داشت که پیش از ورود تعزیرات ۲۰ تن از آن را با همان قیمت بالا عرضه کرده بود و وقتی تعزیرات ورود کرد با همراهی اتحادیه و بازرسان صنعت، معدن و تجارت ۸۰ تن از این برنج با قیمت مصوب (هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان) به فروش رسید.
وی گفت: ۱۳۰ تن از این برنج توقیف شده است و قطعاً پرونده مجموعه شهروند در تعزیرات در حال رسیدگی است و حکم آن صادر خواهد شد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از وصول جریمه ۸۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریالی شرکت پتروشیمی قائد بصیر به دلیل قاچاق یک هزار و ۹۰۵ تن محصولات پتروشیمی خبر داد.
سیدیاسر رایگانی افزود: شعبه ۸ تجدیدنظر تعزیرات حکومتی شهرستان ماهشهر این شرکت را به دلیل قاچاق یک هزار و ۹۰۵ تن محصولات پتروشیمی به پرداخت ۲ برابر بهای مال و ۱ برابر بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت ۸۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد. وی گفت: سازمان تعزیرات با وجود فشارهای سنگینی که بود این حکم را صادر کرد و جریمه هم وصول شده است. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت روغن خودرو مورد تأیید سازمان تعزیرات است یا نه؟ گفت: هنوز هیچ مجوزی برای افزایش قیمت روغن از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به تعزیرات ارسال نشده و هرگونه افزایش قیمتی از نظر ما غیرقانونی است.