شیردوشی 8 میلیارد دلاری

طاهری-رئیس جمهور آمریکا که چندین بار از عربستان سعودی به عنوان گاو شیرده یاد کرده بود، بار دیگر به بهانه «تشدید تنش ها با ایران» با دور زدن کنگره، مجوز فروش هشت میلیاردی سلاح به عربستان را صادر کرد تا به این ترتیب مرحله اول تنش افزایی در منطقه و ایران هراسی را با هشت میلیارد دلار ناقابل سعودی ها به پایان برساند! براساس گزارش رسانه ها، سناتورهای آمریکایی اعلام کردند، دولت ترامپ رسماً کمیته‌های کنگره را از برنامه اجرای ۲۲ قرارداد تسلیحاتی به ارزش هشت میلیارد دلار مطلع کرده است. پس از انتشار این خبر، «مایک پمپئو» وزیر  خارجه آمریکا بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید فروش اضطراری تسلیحات! به کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده و اردن اعلام کرد که «هدف از این کار بازداشتن ایران از ستیزه‌جویی است». ترامپ بارها از معامله فروش تسلیحات به عربستان سعودی حمایت کرده است. او روز ۲۸ فروردین‌ مصوبه‌ کنگره آمریکا را که خواستار قطع حمایت نظامی این کشور از ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ علیه یمن بود، وتو کرد.
کنگره : ترامپ از ایران تهدید می‌سازد تا به ریاض سلاح بفروشد
در همین باره «کریس مورفی» سناتور دموکرات گفت: ترامپ در حالی قصد چنین اقدامی را دارد که ماه هاست، کنگره آمریکا فروش سلاح به عربستان را در پی افزایش نگرانی از تلفات انسانی جنگ ریاض در یمن ممنوع اعلام کرده است. براساس گفته این سناتور آمریکایی، مشاوران کنگره معتقدند که ترامپ احتمالاً از افزایش تنش‌های اخیر با ایران در منطقه غرب آسیا برای عرضه تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتر به عربستان سعودی که یکی از شرکای مهم آمریکا محسوب می‌شود، بهره گیرد. همزمان با این سناریو، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به عنوان بخشی از آن چه اقدام «محافظتی» قلمداد کرد، هزار و ۵۰۰ نظامی به غرب آسیا اعزام کرده است. با این حال «آدام اسمیت»، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای تصمیم پنتاگون برای تقویت حضور نظامی در منطقه را «نگران‌کننده» توصیف کرد. به نظر می رسد این اقدام پنتاگون نیز با هدف جذب دلارهای بیشتر سعودی هاست. در همین باره «ولادیمیر زاباروف»، معاون رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه گفت: این کشور ممکن است مسئله تقویت حضور نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ببرد.
هشدار 76 ژنرال و دیپلمات بازنشسته آمریکایی به ترامپ


از سوی دیگر ۷۶ ژنرال بازنشسته و دیپلمات آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص هرگونه تقابل احتمالی با ایران هشدار دادند. بر این اساس کالج رهبران امنیت ملی آمریکا در نامه ای که به امضای ۷۶ نفر از ژنرال‌ها، دریاداران، سفیران و دیپلمات های آمریکایی رسیده است، تأکید کردند که واشنگتن به دلایل راهبردی باید از تقابل نظامی با ایران خودداری کند.
ظریف احتمال هرگونه تماس تلفنی با پمپئو را رد کرد
ظریف وزیر خارجه نیز به رویترز در پاسخ به سوالی درباره این که آیا اکنون امکان حل سریع بحران‌های احتمالی بین ایران و آمریکا وجود دارد، گفت: «خیر، چگونه می‌توان از آن ها جلوگیری کرد؟» وی همچنین درباره احتمال برقراری تماس تلفنی با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا افزود: «پمپئو هر زمانی که درباره ایران صحبت می‌کند، به من توهین می‌کند. چرا باید حتی به تماس او پاسخ بدهم؟»
 
   خبر مرتبط
سردار قربانی:  ۲ سلاح جدید و کاملا سری داریم که ناوها رابه قعر دریا می‌فرستد

سردار مرتضی قربانی مشاور عالی فرمانده کل سپاه در گفت و گویی ضمن بعید دانستن احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران گفت: دشمن در صورت انجام کوچک‌ترین حماقتی در آب‌های خلیج فارس، می‌فهمد که ما او را چه کار خواهیم کرد. آمریکایی‌ها از این فیلم‌ها برای ما بازی نکنند که مثلا دو ناو جنگی وارد منطقه کردند. این دو ناو را در صورت کوچک ترین حماقتی با همه خدم و حشم و هواپیماهایش با دو موشک یا دو سلاح جدید و کاملا  سری به قعر دریا می‌فرستیم. دشمن برای ما گردن کلفتی نکند.