مرکز آمار: رشد اقتصادی پارسال با احتساب نفت منفی 4.9 درصد بود

مرکز آمار ایران اعلام کرد: رشد اقتصادی کشور در سال 97 با احتساب نفت منفی 4.9 درصدی و بدون نفت منفی 2.4 درصد بود.
مرکز آمار ایران اعلام کرد: محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 1390 در سال 1397 به رقم هفت میلیون و 130 هزار و 225 میلیارد ریال با احتساب نفت و پنج هزار و 734 هزار و 702 میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسید.
محصول ناخالص داخلی در سال 96 با احتساب نفت هفت هزار و 496 هزار و 64 میلیارد ریال و بدون احتساب نفت پنج میلیون و 874 هزار و 719 میلیارد ریال بوده که نشان دهنده رشد منفی 4.9 درصدی محصول ناخالص داخلی با احتساب نفت و رشد مفنی 2.4 درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سال 1397 است.
براساس آمار، پارسال رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی رشد منفی 1.5 درصد، گروه صنعت رشد منفی 9.6 درصد و گروه خدمات رشد مثبت 2 دهم درصد داشته است.


محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب 18 بخش اصلی متشکل از 42 رشته فعالیت بر مبنای طبقه بندی‌های علمی انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیربخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری است.
گروه صنعت نیز شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تامین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است.
گروه خدمات نیز از زیر بخش‌های عمده و خرده فروشی، فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا، حمل و نقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیت‌های مالی و بیمه، مستغلات، کرایه و خدمات کسب وکار و دامپزشکی، اداره امورعمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایرخدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی تشکیل شده است.
سایر اخبار این روزنامه
شکل‌گیری بازار متشکل ارزی تا اوایل تیرماه ثبات قیمت‌ها در انتظار بازار ارز دکتر روحانی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی: دولت برای ارائه خدمت بهتر به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در کنار تولیت آستان قدس رضوی است وزیر نیرو اعلام کرد: کاهش تعرفه 800 قلم کالا در روابط تجاری ایران و قفقاز شمالی رئیس مجلس پس از جلسه غیرعلنی با حضور وزیر صنعت: شرایط کشور باید برای سرمایه‌گذاری قابل پیش‌بینی باشد سخنگوی دولت در نشست خبری: تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف را به نفع مردم می‌دانیم فعالان ضد ترامپ در سراسر آمریکا به خیابان‌ها آمدند نیروهای مسلح یمن: روزهای دردناک‌تری در انتظار رژیم سعودی است تلاش نافرجام برای احیای پروژه امنیتی سازی ایران رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان: بزرگداشت شهدای هفتم تیر جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: توسعه گردشگری از جهت رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و افزایش نشاط اجتماعی فوق‌العاده مهم است فرصت ارسال مستندات، 30 آذر؛ فراخوان جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب دیدار هیئت بلندپایه حماس با وزیر اطلاعات کشورمان مرکز آمار: رشد اقتصادی پارسال با احتساب نفت منفی 4.9 درصد بود دیدار سفیر جدید جمهوری لهستان با ظریف