از رفتن برانکو شوکه شدم


زهره فلاح زاده: پرسپولیس شرایط چندان جالبی ندارد و در حالی که مدیران باشگاه خبر از ماندن سرمربی کروات خود در هفته‌های اخیر می‌دادند اما یکشنبه خبر توافق نهایی برانکو ایوانکوویچ با الاهلی عربستان آمد. حالا مدیران این تیم باید به فکر جایگزین برای این مربی باشند و نقل‌وانتقالات را بدون نظر او انجام دهند. به همین منظور سراغ محمد پنجعلی، پیشکسوت این تیم رفتیم و گفت‌وگویی با او داشتیم.    برانکو با وجود قرارداد با پرسپولیس از این تیم رفت؛ نظر شما درباره این جدایی چیست؟
من هم مثل هواداران واقعاً شوکه شدم و باورم نمی‌شود برانکو از پرسپولیس رفته است. قطعاً تیم از این اتفاق لطمه خواهد دید. این مربی سال‌ها در پرسپولیس فعالیت می‌کرد و از فرهنگ و بازیکنان ما شناخت داشت. من هنوز امیدوارم برانکو بازگردد.
 اما رفتن او قطعی شده است!
نمی‌دانم چه بگویم. یک مرتبه همه چیز تغییر کرد.


 چرا باشگاه طلب سرمربی خود را پرداخت نکرد تا حداقل او یک‌طرفه فسخ قرارداد نکند؟
گفته شده بود پول برانکو آماده است و می‌خواهند آن را انتقال دهند اما از آنجا که تحریم هستیم، هنوز به حساب برانکو واریز نشده است.
 به نظر شما برانکو زرنگی کرده یا مدیران پرسپولیس با تعلل در پرداخت طلب او مقصر هستند؟
جواب این سؤال را نمی‌دانم. برانکو مشکلی نداشت که بخواهد برود. مدیران هم گفتند مشکلی بابت پرداخت طلب مربی نداریم. نمی‌دانم یک مرتبه چه اتفاقاتی افتاد. حتی دیروز هم من به باشگاه سر زدم و اعضای هیات‌مدیره حضور نداشتند. آنها هم تعجب کرده‌اند و به وزارتخانه رفتند تا این استعفا را بررسی کنند.
 همان روز که گفته شد طبق مصوبه جدید پرسپولیس بدون برگزاری سوپرجام، قهرمان این رقابت‌ها شده، برانکو از تیم رفت؛ شیرینی خبر اول با رفتن سرمربی محبوب قرمزها تلخ شد.
بله! البته تیم ما آنقدر جام گرفته که نمی‌داند کجا جا بدهد. به هر حال امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به نفع پرسپولیس باشد.
 برانکو تحول عظیمی در تیم ایجاد کرده بود؛ هر مربی‌ای جای او بیاید قطعاً کار سختی خواهد داشت.
بله! امیدوار بودیم برانکو بماند، چرا که می‌دانستیم قهرمانی آسیا را با او کسب می‌کردیم. مردم خیلی ناراحت هستند و حتی هیات‌مدیره هم از این اتفاق جا خورده است. هر که جای برانکو بیاید واقعاً کار سختی دارد.
 شایعه شده افشین قطبی جدی‌ترین گزینه جایگزینی است؛ به نظر شما بازگشت این مربی به پرسپولیس شرایط بد تیم را سامان می‌دهد؟
خیر! اینها شایعه‌ای بیش نیست. هنوز مربی‌ای انتخاب نشده و بعید است خیلی زود کسی این پرسپولیس را قبول کند. کار خیلی سخت شده و هر مربی‌ای که بخواهد جایگزین برانکو شود، ریسک کرده است.
 به نظر شما مربی باید ایرانی باشد یا خارجی؟
مربی خارجی روی پرسپولیس، فوتبال و بازیکنان ایران شناختی ندارد، تا بیاید کلی زمان از دست می‌دهیم. برانکو روی فوتبال و فرهنگ ما شناخت داشت و توانست به قدری موفق شود که سال گذشته با وجود بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات توانستیم فینالیست آسیا شویم. بچه‌ها یکدل بودند و همه در خدمت مربی و تیم.
 یعنی موافق مربی ایرانی هستید؟
هر کسی بیاید کار سختی دارد.
 ممکن است تیم در شوک رفتن برانکو در فصل نقل‌وانتقالات خوب بسته نشود؛ نظر شما چیست؟
به هر حال باید فردی انتخاب شود که روی بازیکنان شناخت دارد تا بتواند تیم خوبی ببندد. این خیلی مهم است.