گام دوم هسته‌ای ایران 16 تیر آغاز می‌شود

محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز گذشته پس از نشست با وزیر امور خارجه ترکیه در هتل عباسی اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: مرحله اول تصمیم ایران در‌مورد کاهش تعهداتش در قبال برجام از 18 اردیبهشت شروع شد و مرحله دوم آن از 16 تیر شروع خواهد شد. وی افزود: اقدام بعدی ایران درباره فرصت ۲۰ روزه که در برجام در نامه دکتر روحانی به سران کشورها و در نامه‌ بنده به خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شده است.
وی درباره نشست روز گذشته وزرای امور خارجه ایران و ترکیه که در اصفهان برگزار شد، افزود: طبق قراری که روسای جمهوری دو کشور دارند قرار است وزرای امور خارجه برای روابط راهبردی دو کشور برنامه‌ریزی کنند و این نشست در این راستا در اصفهان برگزار شد.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه این نشست اولین جلسه برای برنامه ریزی روابط راهبردی دو کشور بود، تصریح کرد: در پایان این نشست سند همکاری های دو ساله کشور به امضای وزرای امور خارجه ایران و ترکیه رسید و فرصتی فراهم شد تا درباره توسعه روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی مذاکره کنیم. گفتنی است، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه عصر پنجشنبه وارد اصفهان شد و از سوی عباس رضایی استاندار اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی این استان مورد استقبال قرار گرفت.
سایر اخبار این روزنامه
با تقدیر از تعهدات سیاسی سطح بالا و اقدامات ایران در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم محمدعلی وکیلی جناب آقای خود می‏کشی حافظ را....! «ابتکار» از اعلام آمادگی NGO‌ها برای همکاری با مجلس و تهیه پیش‌نویس ‌قانون مبارزه با خشونت خانگی گزارش می‌دهد جامعه چقدر نسبت به بیماری‌های روان و راه‌های درمان آن آگاه است؟ چالش‌های درمانِ روان چکناواریان، صارمی و صدیقی از روز جهانی موسیقی روایت می‌کنند جای خالی موسیقی در تقویم ایران دلایل هجمه‌های اخیر علیه بیژن زنگنه، وزیر نفت چیست؟ حمله به دولت با اسم رمز «نفت» نیروی هوا و فضای سپاه یک فروند پهپاد آمریکا را بر فراز حریم هوایی ایران سرنگون کرد گام دوم هسته‌ای ایران 16 تیر آغاز می‌شود وزارت اقتصاد خواستار اقدام قاطع دولت برای حذف یارانه غیرنیازمندان شد خار یارانه در گلوی دولت هژمونی نظامی آمریکا در پایان راه با تقدیر از تعهدات سیاسی سطح بالا و اقدامات ایران در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم پیروزی دشوار والیبال ایران برابر پرتغال