هجوم خیابانی به«دفاع اتوبوسی»

«امکان نداره تو آمریکای جنوبی دفاع اتوبوسی ببینید مگه این که کی‌روش تو کلمبیا این کار رو بکنه.» این تازه ترین کنایه انتقادی جواد خیابانی هنگام گزارش بازی دو تیم پرو و برزیل طی برگزاری رقابت های کوپا آمریکاست که به سرعت در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. خیابانی در شرایطی که از هجومی بودن سبک بازی تیم‌ های آمریکای جنوبی صحبت می‌کرد گفت تمام تیم‌های آمریکای جنوبی  همواره حمله را در دستور کار خود قرار می‌دهند و هیچ تیمی دفاعی نیست مگر این که شخصی مثل کی‌روش با دفاع اتوبوسیِ خود جذابیت این رقابت‌ها را کاهش دهد.اظهار نظری که البته  مدافعانی هم دارد که معتقدند فوتبال دفاعی باعث از بین رفتن هیجان در فوتبال می‌شود .این  صحبت خیابانی ازمعدود نظرات و بعضا سوتی های وی در حین گزارش بود که البته عده ای را به موافقت واداشت.خیابانی پیش از این هم بعد از مصاحبه جنجالی کی روش در خلال بازی های جام ملت های آسیا  که گفته بود: «در حالی که ما این جا افرادی داریم که پول غذایشان را ندارند، آن ها با امکانات درجه یک، به ژاپن سفر می‌کنند و برمی‌گردند. چه کسی این اجازه را به آن ها می‌دهد؟» به او انتقاد و حرف های او را توهین به مردم ایران قلمداد کرد و خطاب به او گفت: «شما مربی تیم فوتبال این کشور هستید، نه همه کاره و رئیس کشور، مردم شاید با سختی زندگی می‌کنند اما با شرف زندگی می‌کنند... . در چه مقامی هستی که به مردم من توهین می‌کنی؟» البته این نظر  خیابانی هم مورد حمله کاربران قرار گرفت و موافقان زیادی هم داشت.البته همان روزها گروهی از حامیان کی‌روش مدعی شدند حمله خیابانی به کی روش پس زمینه اقتصادی دارد و حذف وی از فرایند تهیه لباس های تیم ملی دلیل  آن است. اظهارات  خیابانی همچنان   واکنش  کاربران را بر می انگیزد و به موضوعی برای بحث بدل می شود.
کاربری نوشت: «عمو جواد دمت گرم که حرف دل ما رو زدی شاید کی روش توی کشور ما و کلمبیا برد داشته باشه ولی هیچ وقت شاهد یک بازی چشم نواز ازش نبودیم.»
کاربر دیگری نوشت: «آقای خیابانی، ترجیح می دیم تو رو با خاطرات شیرین بازی ایران- استرالیا توی ذهنمون بسپاریم نه انتقادات به کسی که دیگه توی فوتبال ما نیست.»
کاربر دیگری هم نوشت: «مگه دفاعی بازی کردن چیز بدیه که این قدر جوش آوردین؟ خفن ترین مربی‌های دنیا مورینیو، سیمئونه و ... هم همین کار رو می کنن.»


اماکاربر دیگری نوشت: «نمی خوام از خیابانی دفاع کنم ولی من از کسی که به مردم کشورم توهین کنه خوشم نمیاد حالا می خواد اون آدم کی روش باشه یا هر اجنبی دیگه.»
کاربر دیگری هم نوشت: «من خودم همیشه از نتیجه گرفتن تیم ملی   خوشحال می شدم اما خیلی وقت ها از فوتبال شون لذت نمی بردم اما همین دو بازی که ویلموتس اومده واقعا از سبک هجومی  تیم ملی لذت می برم.»