صعود قطعی به شیکاگو برای گرفتن مدال

سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته پنجم لیگ ملت‌ها برای کشورمان با برد شیرین برابر صربستان آغاز شد. با توجه به اینکه تا پایان هفته چهارم صعود ایران به فینال صددرصد نشده بود، کولاکوویچ ترکیب اصلی‌اش را راهی میدان کرد و بازیکنان نیز با اجرای دقیق دستورات او به هدفشان رسیدند. به این ترتیب تیم ایران پس از ۱۳ بازی، با ۱۱ پیروزی راهی فینال شد. پس از ما نیز برزیل با برد ۳ بر یک مقابل فرانسه، صعودش به فینال دومین دوره لیگ ملت‌ها را قطعی کرد. تیم ملی والیبال دیشب در شهر پلودیوو مقابل بلغارستان میزبان صف‌آرایی کرد و امروز نیز در آخرین دیدار مرحله مقدماتی به مصاف امریکا می‌رود. از آنجا که جایگاه تیم‌ها در جدول مرحله مقدماتی تأثیر زیادی در گروه‌بندی مرحله نهایی دارد، انتظار می‌رود ملی‌پوشان تا آخرین لحظه دست از تلاش برندارند و با همان انگیزه قبل تنها به فکر پیروزی‌های حداکثری باشند.
تسلیم نشدیم
سرمربی تیم ملی والیبال از قطعی شدن صعود تیمش به فینال لیگ ملت‌ها ابراز خوشحالی کرد. در حالی که انتظار می‌رفت شاگردان این مربی در بازی با فرانسه خیال همه را راحت کنند، اما اشتباه سایت FIVB و درج خبر قطعی شدن صعود ایران همه را از جمله بازیکنان و سرمربی را به اشتباه انداخت. ایگور کولاکوویچ پس از برتری تیمش برابر صربستان به این مسئله اشاره کرد: «در بازی با فرانسه، به خاطر اشتباه سایت فدراسیون جهانی که نوشته بود ایران صعودش به دور نهایی قطعی شده، بچه‌ها انرژی مبارزه خود را قبل از این بازی از دست دادند. به همین خاطر کار خیلی سختی داشتیم تا آن‌ها را به راهی که از قبل در آن بودیم، برگردانیم. صربستان را بردیم، اما کمی تحت فشار بودیم. پوئن به پوئن بازی کردیم و پله به پله بدون اینکه تسلیم شویم، پیش رفتیم. از صعود به مرحله نهایی بسیار خوشحال هستم. منتظر نماندیم که دیگران این کار (قطعی کردن صعود ایران) را انجام دهند.»
ارتباط قلبی با ایران


کولاکوویچ در خصوص مصدومیت دو بازیکن کلیدی ایران و شکست تیم کشورش (صربستان) اظهار داشت: «بازی مشکلی را بردیم. البته مطمئن بودم می‌توانستیم بهتر بازی کنیم، اما یکسری محدودیت‌ها مثل مصدومیت غفور را داشتیم. در این دیدار غفور و موسوی با وجود درد مقاومت زیادی از خود نشان دادند. غفور با درد کف پایش بازی کرد، به همین دلیل به سختی حضور در جمع شش تیم را نهایی کردیم. آن‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و ریلکس بازی می‌کردند. تیم ما تحت فشار بود، اما بعد از صحبت با مربیان و بازیکنان صربستان، آن‌ها از دریافت تیم ما سورپرایز شده بودند، حتی یک امتیاز مستقیم نیز به آن‌ها ندادیم. حالا با تمام قلب خود با تیم ملی ایران ارتباط گرفته‌ام، به همین خاطر دیگر خیلی مسئله خاصی نیست که جلوی صربستان قرار بگیرم. فقط به این فکر می‌کردم که یک تیم قوی، یعنی صربستان را بردیم.»
جنگ با حریفان
محمد موسوی از روحیه بالای ملی‌پوشان برای کسب اولین مدال لیگ ملت‌ها در شیکاگو سخن گفت. مدافع کهنه‌کار تیم ملی والیبال پس از قطعی شدن حضور ایران در فینال رقابت‌ها کسب مدال را هدف اصلی در مرحله نهایی عنوان کرد: «برای اولین بار است که ایران در لیگ ملت‌ها به فینال صعود می‌کند و ما برای مدال خوشرنگ این رقابت‌ها به شیکاگو سفر خواهیم کرد و با حریفان خواهیم جنگید. بازی‌های پرفشاری پشت سر گذاشته‌ایم و باید در چند روز باقی مانده تا بازی‌های فینال، خوب ریکاوری کنیم تا با وضعیت مناسبی به این رقابت‌ها پا بگذاریم و مدال خوشرنگی را برای پرچم و مردم ایران کسب کنیم.»
رکوردشکنی با مصدومیت
بازیکن مصدوم ایران رکوردشکنی کرد. امیر غفور به رغم اینکه از ناحیه کف پا دچار آسیب‌دیدگی شده بود، اما در هر چهار ست بازی به میدان رفت و با کسب ۲۵ امتیاز؛ حاصل ۲۲ اسپک، دو دفاع و یک امتیاز سرویس امتیازآورترین بازیکن بازی لقب گرفت. علاوه بر این پشت خط‌زن کشورمان پس از بازی با صربستان از مرز ۱۰۰ امتیاز عبور کرد و جمع امتیاز‌های کسب کرده‌اش را برای ایران به عدد ۲۰۷ رساند. به گفته افروزی، فیزیوتراپ تیم ملی غفور و محمد موسوی به دلیل مصدومیت فعلاً به استراحت نیاز دارند: «امیر غفور به علت خار پاشنه، چند مسابقه را با درد بازی کرد. در بازی برابر صربستان هم با اینکه درد داشت، اما در زمین بود. فکر می‌کنم دو، سه روز طول بکشد تا امیر غفور بتواند راه برود و بهبود پیدا کند؛ بنابراین او استراحت می‌کند تا با برگشت به تهران، روز اول یا دوم اردو بتواند کار را شروع کند. درباره موسوی هم بابت مصدومیت کهنه مچ پایش با کولاکوویچ صحبت کرده‌ام تا فعلاً استراحت کند.»
تبریک به ایران
FIVB بعد از غلبه ایران بر صربستان و قطعی شدن صعود به تیم کشورمان تبریک گفت. فدراسیون جهانی والیبال در صفحه اجتماعی خود صعود تیم ملی ایران را به شیوه خودش تبریک گفت: «معروف، سید و تیم ایران به فینال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ صعود کردند. پیروزی مقابل صربستان، بلیت سفر به شیکاگو برای شرکت در مرحله فینال را برای ایران تضمین کرد. تبریک به ایران».