حقوق امسال بازنشستگان کشوری 2 میلیون و‌800 هزار تومان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به حقوق دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بازنشستگان طی امسال، گفت: دغدغه بازنشستگان همسان سازی و افزایش حقوق است به همین دلیل در حال رایزنی با دولت و مجلس برای رفع این دغدغه هستیم.   سید میعاد صالحی دیروز در گردهمایی  روسای کانون های بازنشستگی سراسر کشور  ، با بیان این که کل مبلغ همسان سازی برای دو صندوق کشوری و لشکری پنج هزار میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شده است، افزود: از این میزان ۶۵ درصد یعنی معادل سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سهم بازنشستگان کشوری است.
اتفاقات همسان سازی بر حقوق
وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این که 82.5 درصد از بازنشستگان کشوری مشمول طرح همسان‌سازی هستند و حقوق آن ها از محل همسان سازی، افزایشی بین ۱۱۰ تا ۲۵۰ هزار تومان داشته است، دریافتی متوسط هر بازنشسته از بابت همسان سازی حدود 190 هزار تومان در ماه خواهد بود.
از 2200 به 2800
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: متوسط حقوق در سال ۹۷ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است که امسال به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده، ضمن این که تعداد بازنشستگان تحت پوشش نیز به یک میلیون و ۴۲۲ هزار نفر رسیده است.  وی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری گفت: با این که برای صندوق کشوری و لشکری پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، اما هنوز این اعتبار پرداخت نشده است. البته اگر بخواهیم همسان سازی را به درستی و برای همه بازنشستگان اجرایی کنیم باید منابعی بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان از سوی دولت و مجلس اختصاص یابد. قطعاً ما تنها مجری قانون هستیم و این دولت و مجلس هستند که باید در این زمینه ورود کنند.