ایستگاه‌های مترو بسیج و محمدیه تهران آماده افتتاح است

ایستگاه‌های مترو بسیج و محمدیه در بخش شرقی خط 7 مترو تهران آماده افتتاح است و تا چند روز دیگر این 2 ایستگاه افتتاح می‌شود.
به گزارش شرکت قطار مترو تهران و حومه، علی امام اظهارداشت: این 2 استگاه حدفاصل ایستگاه مهدیه تا ایستگاه بسیج به طول 8.5 کیلومتر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
وی افزود: بخش ساختمانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای بهره‌برداری این دو ایستگاه بیش از 99 درصد پیشرفت دارد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در خصوص ویژگی ایستگاه میدان محمدیه، گفت: این ایستگاه واقع در منطقه 12 تهران؛ یک ایستگاه تقاطی است که ایستگاه خط 1 آن سال 1380 افتتاح شده و به‌زودی ایستگاه خط 7 نیز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.


امام با اشاره به اینکه روش اجرای این ایستگاه به‌صورت زیرزمینی بوده است، افزود: زیربنای این ایستگاه بیش از 15 هزار مترمربع و طول سکوی آن حدود 160 متر است.
وی با اشاره به اینکه مسافران از طریق این ایستگاه؛ به خط 7 و در نتیجه خطوط دیگر دسترسی خواهند داشت، افزود: ایستگاه محمدیه دارای 16 پله‌برقی است که 8 پله‌برقی آن نصب شده و 8 پله‌برقی دیگر نیز به‌زودی نصب خواهد شد.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج واقع در منطقه 14 تهران دارای دو ورودی می‌باشد که ورودی شمالی آن درحال تکمیل شدن است، تصریح کرد: این ایستگاه با 6 دستگاه پله‌برقی و رفع نواقص ایمنی قبلی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، این ایستگاه در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده و با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT پایانه خاوران و علم و صنعت دسترسی خواهند داشت.
وی ادامه داد: بخش تجهیزاتی این دو ایستگاه شامل دو عدد پست برق، سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه، مخابرات و کابل‌کشی نیز تکمیل شده است.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج بیش از 12 هزار مترمربع زیربنا دارد؛ بیان داشت: روش اجرای این ایستگاه به‌صورت ترانشه باز بوده و طول سکوی این ایستگاه 160 متر است.
امام با اشاره به اینکه برای بازگشایی ایستگاه‌های بسیج و محمدیه نیاز به ایمن‌سازی و آماده‌سازی ایستگاه‌های بخش میانی شامل ایستگاه مولوی، قیام، 17 شهریور، شهید محلاتی و آهنگ بود، گفت: این ایستگاه‌ها؛ ایستگاه‌های عبوری به شمار می‌آیند که با تامین منابع مالی طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
خط 3 مترو تهران به راه‌آهن متصل شد
مدیرعامل شرکت قطار شهری (مترو)‌تهران و حومه گفت:‌ با اقدامات فنی و ریل‌کشی مناسب سامانه خط 3 مترو تهران به مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جنوب پایتخت متصل شد.
علی امام اعلام کرد: یکی از ایستگاه‌های خط 3 مترو تهران ایستگاه راه‌آهن است که در گذشته مسافران راه آهن برای پیوستن به ناوگان مترو تهران باید به بیرون از مجموعه راه آهن مراجعه می‌کردند.
وی افزود: با اقدامات فنی مهندسی لازم این اقدام در دستور کار قرار و با توافقی که با راه آهن جمهوری اسلامی انجام گرفت قرار شد مترو تا محدوده دیواره مجموعه راه آهن خط 3 در ایستگاه راه آهن امتداد پیدا کند.
سایر اخبار این روزنامه
بلومبرگ: سیاست‌های بانک مرکزی ایران برای تقویت ارزش ریال تاثیر مثبت داشت ظریف: برجام را همچنان یک توافق کلیدی می دانم عقده‌های ترامپ عامل فروپاشی آمریکاست افشای امتیاز نفتی کردهای شمال سوریه به یک تاجر صهیونیست افتتاح خط تولید آزمایشی پژو 301 بدون حضور فرانسوی ها ازسوی رهبر انقلاب صورت گرفت؛ انتصاب سه عضو فقهای شورای نگهبان برای یک دوره جدید مجلس تصویب کرد اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای توسعه صنایع پایین دستی نفت خام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد: قرارداد 1500 میلیارد تومانی صنایع دفاعی و خودروسازها برای تامین قطعات خودرو یادداشت مدیرمسئول بی‌تعارف درباره ائمه جمعه قدردانی دفتر رئیس‌جمهور از استقبال پرشور مردم استان خراسان شمالی از کاروان دولت تدبیر و امید ایستگاه‌های مترو بسیج و محمدیه تهران آماده افتتاح است بخشنامه رئیس قوه قضائیه در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تسهیل رقابت و منع انحصار