بهترین و بدترین حالت برای گروه ایران چیست؟

امروز قرعه‌کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا برگزار خواهد شد و مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی هم در این مراسم حاضر خواهد بود. شاید برای تیمی که دو دوره متوالی در جام جهانی حاضر بوده عبور از مرحله دوم مقدماتی که همان پیش مقدماتی به حساب می‌آید کار دشواری نباشد اما واقعیت این است که در گلدان‌های 2 و 3 و حتی 4 تیم‌های قدرتمند و خطرناکی حضور دارند که می‌توانند موی دماغ تیم ایران در راه صعود بی‌دردسر باشند. هر چند قدرت‌های درجه اول و برجسته فوتبال آسیا همه در سید یک قرار دارند و هر کدام سر گروه خواهند بود اما در عین حال می‌توانیم سخت‌ترین و راحت‌ترین گروه‌هایی که تیم ملی می‌تواند در آن به‌عنوان سرگروه قرار بگیرد را پیش‌بینی کنیم.

سخت‌ترین حالت:
احتمال اول: ایران - عراق - بحرین - کویت - اندونزی


احتمال دوم: ایران - ازبکستان - کره شمالی- مالزی - سنگاپور
در احتمال دوم مساله مسافرت‌ها به جنوب شرق و شرق قاره و مسافت دور برای بازی با بیشتر این تیم‌ها می‌تواند نگران‌کننده باشد، ضمن اینکه تلفیقی از تیم‌های احتمال اول و دوم نیز در هر صورت می‌تواند شرایط سختی را برای صعود راحت تیم ملی به وجود بیاورد.
 
راحت ترین حالت:
احتمال اول: ایران - قرقیزستان - تاجیکستان - یمن - مغولستان
احتمال دوم: ایران - ویتنام - چین تایپه - میانمار - گوام
اینجا هم تلفیق هر دو احتمال شرایط مساعدی برای تیم ملی ایجاد خواهد کرد اما بحث مسافت دور برخی کشورها می‌تواند دردسر‌ساز باشد، ضمن اینکه گوام در جنوب شرقی آسیا جزو خاک آمریکا به حساب می‌آید و گرفتن ویزا دردسرهایی برای تیم ملی خواهد داشت.