به دستگاه دیپلماسی نباید فشار آورد



رئیس مجلس با انتقاد از برخی دعواهای سیاسی و جناحی در کشور تأکید کرد که نباید به دستگاه دیپلماسی فشار آورد. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در جمع کارآفرینان و صنعتگران استان البرز گفت: با این فشارها که از خارج از کشور بر ما تحمیل می‌شود اگر درد هم را فهمیده و از زمان به درستی استفاده کنیم، دشمنان نمی‌توانند کاری کنند، اما چاره‌ای جز مقاومت نداریم، اگر متحد شویم موفق هستیم. وی افزود: اقتصاد سالم، اقتصاد ثروت زا است، کمال یافتگی و بلوغ در اقتصاد ما وجود ندارد و این ضعف است اما دولت با بسترسازی شرایط را برای کارآفرینان فراهم می‌کند تا این ضعف جبران شود. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه در حال تلاش هستند تا شرایط کشور را به سمت رستگاری ببرند، گفت: فضای دیپلماسی کشور به دنبال حل مشکلات است اما نباید به آنها فشار وارد کرد. وی با اشاره  به تصمیم‌گیری‌های اخیر کشور درخصوص برنامه هسته‌ای بیان کرد: در یک شرایط، دیپلماسی باید تلخی داشته باشد تا دشمنان متوجه شوند که این گونه نیست که ما همیشه سرمان به زیر باشد، اما نباید به دستگاه دیپلماسی فشار وارد کرد تا با عجله کار کنند.
لاریجانی اضافه کرد: در زمانی که آقایان (۱+۵) مطرح کردند که به دنبال مذاکره با ایران هستیم، به این شرط پذیرفتیم که غنی‌سازی را داشته باشیم، ما در را نبسته‌ایم اما یک موجود عجیبی (ترامپ) بر سر کار آمد و این توافق را


بر هم زد. وی گفت: اگر منافع کشور را دنبال می‌کنیم و می‌خواهیم که ایران با عزت در آینده زندگی کند امروز روزی است که باید در برابر فشارهای دشمنان مقاومت کنیم.
لاریجانی گفت: همه به دنبال این هستند که مشکلات کشور را برطرف کنند، از ظرفیت دیپلماسی استفاده می‌کنیم و هدف این است که شرایط کشور به سمت رستگاری برود. وی ادامه داد: برخی دعواهای سیاسی در کشور وجود دارد و وقتی که پای منافع ملی در میان است نباید دعواهای حیدری و نعمتی داشته باشیم بلکه باید با درایت اختلاف نظرهای فرعی را حذف و اراده‌ها را به سمت مسائل جدی کشور سوق داد. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تردید نکنید که همه در حال فعالیت هستند که زمینه بهبود تولید در کشور ایجاد شود، ساختار بودجه کشور در حال تغییر است و نوع پرداخت یارانه‌ها باید به مردم به گونه‌ای باشد که خللی در تولید ایجاد نکند، سوبسیدهای فسادزا در کشور وجود دارد که در این میان افزایش قیمت ارز مشکلاتی را برای اقتصاد ایجاد می‌کند، منابع ارزی ما از نفت و صادرات غیرنفتی مشخص است و باید در خریدها اولویت در نظر گرفته شود.
لاریجانی گفت: امروز اوضاع بهتر شده و می‌توان آرام آرام شرایط را تغییر داد، مشکلات کنونی موقتی است و سران سه قوه نیز بحث‌های زیادی در این رابطه مطرح کرده‌اند تا مشکلات هر چه بیشتر پیگیری و برطرف شوند.