لاریجانی مطرح کرد تشریح مکانیزم مجلس برای حمایت از رونق تولید

رئیس مجلس، تدبیر مجلس برای حمایت از رونق تولید در قوه مقننه را تشریح کرد.
به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی که به استان البرز سفر کرده است، دیروز در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در جمع خبرنگاران درباره حمایت مجلس از صنایع اظهار کرد: مجلس به صورت جدی شعار رونق تولید را مبنای کار خود قرار داده است و تمام کمیسیون‏ها مامور شده‏اند با دستگاه‏های اجرایی مربوطه و مراکز پژوهشی جلساتی را برگزار کنند.
لاریجانی ادامه داد: مرکز پژوهش‏های مجلس نیز در این زمینه فعال شده است تا گزارش‏هایی را برای تمام وزارتخانه‏ها ارسال و چالش‏هایی که در زمینه تولید دارند، مشخص کرده و راه‏حل‏ها را نیز تعیین کند، همین کار را نیز اتاق بازرگانی انجام داده و چالش‏های بخش تولید را مشخص و پیشنهادهایی را نیز برای رفع آنها بیان کرده است.
وی با بیان اینکه جلسات متعددی برای رونق تولید برگزار شده است، افزود: روز سه‏شنبه جلسه‏ای با وزرای مربوطه، کمیسیون‏های تخصصی، مرکز پژوهش‏ها و اتاق بازرگانی در مجلس تشکیل شد و برخی از چالش‏های موجود مورد بررسی قرار گرفت.


لاریجانی اظهار کرد: سهم تسهیلات برای حمایت از تولید را قانون ۴۰ درصد مشخص کرده اما متاسفانه سال گذشته ۲۷ درصد به این امر تخصیص یافته است که باید تدابیری را بانک‌ها دنبال کنند. با توجه به شرایط صنعت و نیازی که به سرمایه در گردش دارند سهم تسهیلات آن‌ها باید داده شود، برای صادرات نیز مشکلاتی وجود دارد که موانع این حوزه نیز بررسی می‌شود.
رئیس مجلس بیان کرد: مقرر شده کمیته‏ای در کمیسیون مربوط به رونق تولید تشکیل شود و هر روز جلساتی را برای بخش کشاورزی، صنعت، معدن و صادرات برگزار کند و پیشنهادهایی که مرکز پژوهش‏ها و اتاق بازرگانی و سایر دستگاه‏ها داده‏اند را مورد به مورد بررسی کنند و در موارد اختلافی جلسه‏ای با حضور رئیس مجلس برای رفع مشکل تشکیل شود و به این ترتیب مکانیزمی مشخص شده تا مسائل مربوط به رونق تولید را پیگیری و چاره‏اندیشی کند.
وی با بیان اینکه حوزه صنعت در اولویت کشور قرار دارد، افزود: کمیسیون رونق تولید با حضور رئیس کمیسیون صنایع که آقای اکبریان نیز عضو آن هستند و با حضور اتاق بازرگانی و سایر بخش‏ها، جلساتی را برگزار می‏کنند تا مورد به مورد مسائل حل شود.
لاریجانی ادامه داد: دستگاه‏های مربوطه نیز مسائل بخش صنعت را پیگیری می‏کنند و مشکلاتی که نیاز به قانون یا مصوبه سران قوا داشته باشد، مشخص و مطرح می‏کنند.
رئیس قوه مقننه گفت: اولویت کشور این است که بنگاه هایی که توان ایجاد جهش در تولید دارند مورد حمایت قرار دهیم. البته برخی از مشکلات و مسائل ممکن است از نظر قانونی منطقی باشد اما با توجه به شرایط تحریمی و ویژه‏ای که در آن قرار داریم باید موضوع به صورت خاص دیده شود. این جلسات با توجه به نیاز کشور به تغییر شرایط حال حاضر برگزار می‏شود.
سایر اخبار این روزنامه
محمدعلی نجفی در جلسه دوم رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد: قتل عمد را قبول ندارم محمدرضا ستاری به دموکرات‏ها دل نبندیم «ابتکار» دلایل کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر را بررسی می‌کند عقب‌نشینی لرزان دلار ایران ادعای مایک پمپئو در‌خصوص آمادگی تهران برای مذاکرات موشکی را تکذیب کرد ماجرای بازی رسانه‌ای آمریکا با تحریم و مذاکره «ابتکار» ماجرای کشمکش بر سر جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» را مرور می‌کند ماراتن جوابیه‌های بی‌نتیجه «ابتکار» از عوامل تاثیرگذار بر رای‌دهندگان خاموش در انتخابات و فضای سیاسی کشور گزارش می‌دهد گشت‌وگذاری در بهشت زهرا به مناسبت چهل و نهمین سالگرد افتتاح بزرگ‌ترین قبرستان تهران ارقام ویژه‌ای را برای افزایش سرمایه بخش صنعت در نظر گرفته‌ایم با رای اعضای مجمع علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی شد لاریجانی مطرح کرد تشریح مکانیزم مجلس برای حمایت از رونق تولید رئیس قوه قضائیه: ماموریتم در گام دوم انقلاب اجرای عدالت و مبارزه با فساد است