خبر

سید محمود میرلوحی:
در میان اصلاح‌طلبان
حرفی از تحریم انتخابات نیست
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: کدخدایی آب پاکی را روی دست اصلاح‌طلبان ریخت و گفت ما منتظر کسی نیستیم، این حرف خیلی غیرمنتظره بود. خبرآنلاین نوشت، محمود میرلوحی با اشاره به انتقادات از محمدرضا عارف، این انتقادات را وارد ندانست و گفت: هیات رئیسه شورای عالی انتخابی است، همه رای دادند و آقای عارف رئیس فعلی شورای عالی سیاستگذاری و آقای موسوی لاری نایب رئیس هستند. در حال حاضر کارگروه‌های شورا شکل گرفته‌اند و راهبردها و سیاستگذاری‌ها پیگیری می‌شود. وی افزود: در حال حاضر برخی از دوستان می‌گویند که می‌خواهند از این اقدامات هم فراتر بروند، یعنی شورای عالی سیاستگذاری کم کم تبدیل به یک حزب با ویژگی‌های حزبی شود، به نحوی که همه اصلاح‌طلبان به صورت سلسله مراتبی بتوانند از شهرها، استان‌ها و... بالا بیایند و بعد هم یک مجمع و کنگره مرکزی را شکل دهند. اما واقعیت این است که مجموعه عوامل امکان چنین کاری را نمی‌دهد. امروز همه جایگاه رئیس دولت اصلاحات را در جریان اصلاحات می‌دانند اما زمانی که به ایشان اجازه حضور در مراسمی را نمی‌دهند، مگر می‌توانند در کنگره حزب شرکت کنند. این واقعیت‌هایی است که دوستان به این موارد توجه ندارند. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان این که در میان اصلاح‌طلبان حرفی از تحریم انتخابات نیست تصریح کرد: دیگر کسی از اصلاح‌طلبان بحث تحریم را مطرح نمی‌کند. ممکن است کسی بگوید که من نمی‌آیم یا رای نمی‌دهم اما نامش را نباید تحریم گذاشت. در فضای اصلاح‌طلبی و شورای عالی و نمایندگان رسمی اصلاح‌طلبی حرفی از تحریم نیست. او با انتقاد از سخنان عباسعلی کدخدایی گفت: آقای کدخدایی آب پاکی را روی دست اصلاح‌طلبان ریخت و گفت ما منتظر کسی نیستیم و نمی‌دانم چرا ایشان این حرف را زده‌اند. این حرف خیلی غیرمنتظره بود. ما باید گفت‌وگو کنیم و همه باهم باید کمک کنیم که شور انتخاباتی ایجاد شود و احساس شود رای مردم مهم و موثر است. به جای این گونه سخن گفتن‌ها مانند آقای کدخدایی که احساس استغنا کرده‌اند و گفته‌اند که برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کنیم، ما حاضریم برای به میدان آمدن مردم دست آنها را ببوسیم، چراکه با توجه به شرایط بین‌المللی و تحریم‌های ترامپ، حضور مردم امنیت کشور را تضمین می‌کند. انتخابات در ایران فراتر از انتخابات یک رئیس‌جمهور و چند نماینده مجلس است. میرلوحی در پایان اظهار کرد: به نظر من عملکرد اصلاح‌طلبان قابل دفاع است و به عنوان مثال اگر گفتیم به خانم‌ها و جوانان احترام می‌گذاریم عملکردمان در شوراهای شهر سند است. همین الان در شورای شهر تفاوتی میان جوانان‌ها و افراد با تجربه نیست.


 
 
برخی دانشگاه‌ها با «بودجه تامین دارو»
زمین خریدند
مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو گفت: برخی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بودجه دارو را برای تأمین هزینه‌های دیگر از قبیل خرید تجهیزات پزشکی، خرید زمین و توسعه دانشگاه‌ها یا تجهیز کردن ساختمان‌هایشان صرف کردند. علی رزازان در ارتباط با چرایی ایجاد وقفه در دسترسی برخی بیماران صعب‌العلاج به دارو در دو هفته گذشته افزود: درباره دسترسی بیماران صعب‌العلاج به دارو با توجه به اهمیتی که این گروه بیماران برای وزارت بهداشت دارند، الزاماتی برای شرکت‌های توزیع دارو وجود دارد که در صورت ایجاد وقفه غیرقانونی در دسترسی بیماران به دارو به هر دلیل شرکت متخلف تعلیق می‌شود تا خط قرمزهای وزارتخانه را زیر پا نگذارد. ایلنا نوشت؛ مطابق قوانین و مقررات جاری سازمان غذا و دارو شرکت‌های پخش دارو ملزم به رعایت توزیع عادلانه و پوشش حداکثری سراسر کشور به منظور افزایش دسترسی مردم به دارو هستند. وی در رابطه با ایرادات در برخی دانشگاه‌ها گفت: برخی دانشگاه‌ها زمانی که بودجه دریافت کردند و بنا بود این بودجه‌ها را صرف مخارج دارویی کنند و پول شرکت‌ها را بدهند، بودجه دارو را برای تأمین هزینه‌های دیگر صرف کردند. وی با تأکید بر اینکه دولت هرگز از چنین افرادی حمایت نمی‌کند، گفت: البته باید پرونده‌های آنها بررسی شود تا بفهمیم بدهی آنها به شرکت‌های پخش به چه علت بوده است. دانشگاه‌ها می‌بایست در واگذاری این داروخانه‌ها به بخش خصوصی از اعتبارسنجی انجمن‌ها و سندیکاهای دارویی استفاده کنند. رزازان گفت: شرکت‌های پخش دارو با وجود مارژین پایین داروهای خاص هیچ‌گاه توزیع این داروها را دچار وقفه نکرده‌اند، زیرا به اهمیت و ارزش این داروها برای سلامت بیماران واقف هستند. بنابراین در صورت وجود گزارش کمبود قطعا باید تمام جوانب بررسی شود.
 
کنایه میشل اوباما به ترامپ
میشل اوباما در حساب توئیتر خود نوشت: چیزی که حقیقتا کشور ما را بزرگ می‌کند، تنوع موجود در آن است. من طی سال‌ها این زیبایی را از جنبه‌های مختلف دیده‌ام. چه در این جا به دنیا آمده باشیم و چه به این جا مهاجرت کرده باشیم، در این کشور برای همه ما جایی وجود دارد. همسر باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا تاکید کرد: باید به یاد داشته باشیم که این جا آمریکای من یا شما نیست. این جا آمریکای ماست.
 
سفر هیأتی از رهبران حماس به ایران
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سفر هیأتی از رهبران این جنبش به جمهوری اسلامی ایران خبر داد. اسماعیل هنیه گفت: هیأت بلندپایه‌ای از جنبش حماس سفر به تهران را آغاز می‌کند که چند روز طول می‌کشد. وی ابراز امیدواری کرد که این سفر نتایج مهمی را به‌ همراه داشته باشد. وی در گفت‌وگو با خبرنگاران ترکیه‌ای از طریق ویدئوکنفرانس به تصمیم خروج حماس از سوریه اشاره و اعلام کرد به‌طور کامل از این مسأله درس گرفته شده است. هنیه تلاش‌های حماس با طرف‌های سوری در ابتدای بحران برای حفظ سوریه و امنیت آن را یادآور شد. هنیه اظهار داشت حماس در گذشته هیچ دخالتی در مسائل داخلی سوریه نداشته و در آینده هم دخالت نخواهد کرد. وی با ابراز امیدواری برای بازگشت قدرتمندانه سوریه به صحنه و نقش‌آفرینی مجدد و برقراری کامل ثبات و امنیت در آن، دیدار اخیر وزیر خارجه بحرین با مقامات رژیم صهیونیستی در واشنگتن و نیز سفرهای متقابل مقامات صهیونیست و حکومت امارات را محکوم کرد.