رحمانی‏فضلی خبر داد پیشنهاد «حق کشف» برای تقویت امنیت مناطق مرزی

وزیر کشور از تصویب پیشنهادی مبنی بر «حق کشف» خبر داد و گفت: پیشنهاد شد برای تقویت بنیه امنیتی در مناطق مرزی و تشویق مرزبان‏ها، نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی حق کشف‏هایی در نظر گرفته شود البته باید این پیشنهاد به تایید رئیس‏جمهوری برسد.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‏فضلی دیروز در حاشیه نشست «شورای توسعه شرق و غرب» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای توسعه شرق و غرب مصوبه شورای عالی امنیت ملی است مبتنی بر اینکه باید همه فعالیت‏ها و اقدامات را در مناطق مرزی اعم از زیرساخت‏ها، عمرانی، توسعه‏ای، سرمایه‏گذاری، تولید و فرهنگی اجتماعی را به گونه‏ای پیش ببریم که آنها «مقوم امنیت» در این منطقه باشند. رئیس شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با بیان اینکه مردم موضوع و محور اصلی امنیت در این مناطق هستند گفت: شرایط زندگی مردم، سرمایه‏گذاری، تولید، اشتغال و خدماتی که به آنها ارائه می‏شود باید مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: در این جلسه طرح‏ها و پروژه‏های مختلف بررسی و بعد از تصویب به رئیس‏جمهوری ارائه می‏شود که در صورت تایید اجرا می‏شود. وزیر کشور ادامه داد: طبق مصوبات قبلی نیمی از سود تسهیلات برای کسانی که در این مناطق سرمایه‏گذاری می‏کنند را دولت تضمین می‏کند؛ همچنین دولت صد‏در‏صد سرمایه‏گذاری در مناطق شرق وغرب کشور را توسط بیمه‏ها تضمین می‏‏کند. رئیس شورای توسعه و امنیت پایدار شرق وغرب کشور گفت: در این مناطق با توجه به اهمیت سرمایه‏گذاری در امور زیربنایی مصوب شد که هر استان ۱۰ مورد از طرح‏‏های خود را با اولویت ارائه دهند که این ۱۰ مورد با صد‏در‏صد تخصیص از طرف سازمان برنامه و بودجه مورد حمایت قرار خواهد گرفت. رحمانی‏فضلی در ادامه افزود: گمرکات از دیگر موضوعات مهمی هم برای تسهیلات و ادارات و صادرات، خدمات‏رسانی مناسب و کنترل‏های لازم بر قاچاق کالا و ارز است.
وزیر کشور با بیان اینکه «ایکس ری»ها ساخت داخل هستند و می‏توانیم با یک زمان بندی مناسب آنها را تامین کنیم، افزود: در جلسه امروز مصوب شد که برای تامین «ایکس ری»ها از طریق دولت کمک شود و خود وزارت اقتصاد هم از طریق منابع داخلی این کار را انجام دهد.
حق کشف‏ها باید به تایید رئیس‏جمهوری برسد
رئیس شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور از تصویب پیشنهادی مبنی بر «حق کشف» خبر داد و گفت: در این پیشنهاد آمده است برای تقویت بنیه امنیتی در مناطق مرزی و تشویق مرزبان‏ها، نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی حق کشف‏هایی در نظر گرفته شود، البته باید این پیشنهاد به تایید رئیس‏جمهوری برسد. وی در ادامه به موضوع سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: در ۹ استان شرق و غرب با هماهنگی وزارت نفت، سوخت در اختیار تعاونی‏ها و مسئولان منطقه قرار می‏دهیم تا آنها با قیمت‏های مناسب سوخت را به آن طرف مرز صادر کنند تا بتوانیم از محل درآمدهای آن در جهت پرداخت کمک‏های نقدی به مردم این مناطق تا شعاع ۲۰ کیلومتری، تقویت زیرساخت‏ها و مدارس و در بعضی مناطق حتی شیر برای مدارس استفاده کنیم. وزیر کشور گفت: تقاضا این بود که به سهمیه سوخت بنزین اضافه شود و از طرف دیگر گازوئیل متناسب با روشی که برای بنزین عمل شده است انجام گیرد، که البته باید با وزارت نفت در این مورد گفت‏و‏گو شود تا بتوانیم به توافق برسیم چرا که این روش بسیار خوبی برای مبارزه با قاچاق سوخت است. رئیس شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با توجه به اینکه در این مناطق سوخت قاچاق می‏شد یادآور شد: با این روش توانستیم ۵۰ درصد سوخت را از مبادی رسمی با مجوز و با قیمت‏‏های مناسب انجام دهیم که اثر آن هم بر زندگی مردم این منطقه است.
سایر اخبار این روزنامه
یوکیو آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درگذشت فقدان آمانو در روزهای سخت برجام جلال‌خو ‌ش چهره چالش زمان در پرونده ایران و آمریکا «ماشین‌خوابی» چه تبعاتی برای جامعه ایران دارد؟ خانه‌های سیار بی‌خاطره هادی مظفری از تکمیل سامانه نرم‌افزاری ثبت آثار موزه هنرهای معاصر خبر داد بانک اطلاعاتی جایگزین دفتر چهل برگ استخراج بیت‌کوین چه پیامدهایی برای اقتصاد ایران دارد؟ دست‌اندازهای قانونی رمز ارزها یک مقام امنیتی خبر داد ۱۷ جاسوس وابسته به سازمان سیا شناسایی شدند جلسه پایانی دادگاه محمدعلی نجفی به اتهام قتل میترا استاد برگزار شد آخرین دفاع نجفی ماندن یا نماندن معاون اول رئیس جمهوری در کابینه چه تبعاتی برای او و جریان اصلاح‌طلبی خواهد داشت؟ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئت عالی‏رتبه جنبش مقاومت اسلامی: موضوع فلسطین قطعاً به نفع دنیای اسلام تمام خواهد شد ظریف در نشست دفاع از منشور ملل متحد در ونزوئلا: با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم رحمانی‏فضلی خبر داد پیشنهاد «حق کشف» برای تقویت امنیت مناطق مرزی سخنگوی دولت: موضوع توقیف نفتکش‌های ایران و انگلستان از طرق دیپلماتیک قابل حل است رئیس قوه قضاییه: وزرا، نمایندگان و مسئولان اگر متوجه فساد شدند گزارش کنند