تفاهم‌نامه همکاری بانک رفاه و موسسه فرهنگی هنری خراسان

روز گذشته موسسه فرهنگی هنری خراسان و بانک رفاه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه در زمینه‌های
 خدمات بانکی ، تبلیغات ، تولید محتوای تجاری (Content Marketing)، حمایت رسانه‌ای ، خدمات چاپی ، آموزش در حوزه کسب  وکارهای نوین، توسعه و برندینگ در حوزه مسئولیت‌های تجاری (CSR)، برگزاری رویدادهای استارت آپی، سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌های مورد توافق دو طرف و سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) امضا شده است. صبح روز گذشته محمد علی سهامی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران کشور و جمعی از مدیران استانی این بانک از تحریریه روزنامه خراسان و همچنین تحریریه بنگاه خبری بازرگانی آخرین خبر بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید، محمد علی سهامی گفت: اگر چه از گذشته های دور با روزنامه خراسان آشنایی داشته و ازاخبار به روز این روزنامه و همچنین اپلیکیشن آخرین خبر بهره مند شده ام ولی امروز بعد از بازدید از تحریریه روزنامه خراسان و آخرین خبر و اطلاع یافتن از میزان  تاثیرگذاری این روزنامه در بین مردم  تحت تاثیر قرار گرفتم.وی افزود: اثر گذاری روزنامه خراسان، نزدیک بودن به اجتماع و به روزبودن اخبار دراپلیکیشن آخرین خبر، نشان دهنده رشد و توسعه قابل توجه  مجموعه روزنامه خراسان است و امروز موسسه فرهنگی هنری خراسان در مباحث مختلف از جمله موضوعات اقتصادی ورود بسیار خوبی داشته و نگاه دقیق  این روزنامه در تحلیل مسائل اقتصادی قابل توجه است.
مدیر عامل بانک رفاه کارگران کشور خاطر نشان کرد: امروز شعبه ها به نمادی از بانک داری تبدیل شده اند و بیشتر فعالیت بانک داری به صورت اینترنتی انجام می شود و رسانه های فعال در فضای دیجیتال می توانند کمک های زیادی در زمینه های مختلف به ارائه بهتر خدمات بانکی بکنند که موسسه فرهنگی هنری خراسان با در اختیار داشتن  بنگاه  خبری- بازرگانی آخرین خبر می تواند کمک شایان توجهی به بانک داری دیجیتال انجام دهد.


ما با بحران مخاطب روبه رو نیستیم
درادامه این بازدید محمد سعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان، ضمن خوش آمدگویی به مسئولان کشوری و استانی بانک رفاه کارگران به ارائه توضیحاتی درباره روزنامه خراسان پرداخت و گفت: موسسه فرهنگی هنری خراسان امروز در دو حوزه مکتوب و فضای مجازی به ارائه اخبار می پردازد و روزنامه خراسان و اپلیکیشن آخرین خبر توانسته اند جایگاه مناسبی را در سطح کشور به دست آورند و امروز روزنامه خراسان از نظر تیراژ دررتبه سوم کشور قرار گرفته است و اپلیکیشن آخرین خبر نیز در فضای مجازی توانسته به پرنصب ترین نرم افزار فارسی زبان خبری تبدیل شود. وی افزود: در نظرسنجی های انجام شده  اخیردر شهر مشهد،  از هر 3.4 نفر، یک نفر روزنامه خراسان می خواند و 26 درصد مردم به صورت مرتب به مطالعه این روزنامه می پردازند. البته بخش مهمی از مخاطب ما را خوانندگان پی دی اف تشکیل می دهند که در ادارات این بخش مورد توجه خاصی قرار گرفته است وطبق نظر سنجی‌ها  57 درصد کارمندان ادارات روزنامه خراسان را مطالعه می کنند. علاوه بر این، روزنامه خراسان از ضریب نفوذ بالایی در کشور برخوردار است و برخلاف بسیاری از روزنامه ها که امروز بحران مخاطب دارند، ما به هیچ عنوان با این بحران روبه رو نیستیم.
اپلیکیشن آخرین خبر با 8 میلیون مخاطب
سیدعلی علوی جانشین مدیرعامل در بنگاه رسانه ای آخرین خبر نیز طی این بازدید، به ارائه توضیحاتی در زمینه آخرین خبر پرداخت و گفت:اپلیکیشن آخرین خبربا هشت میلیون مخاطب،  فراگیر ترین فضای مجازی در کشور است که علاوه بر فعالیت در حوزه خبر یکی از حوزه های دیگر کاری ما در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تقریبا 80 درصد دیجیتال مارکتینگ کشور در دسترس ما قرار دارد و بیش از 20 میلیون ممبر در تلگرام و بیش از 20میلیون فالوئر در اینستاگرام جزو ظرفیت های ما در فضای مجازی است. اتفاق خوبی که در آخرین خبر افتاده، این است که دوستان ما فقط تبلیغات فروش نیستند بلکه پویش هایی را به صورت مستقل طراحی می‌کنند. وی افزود:یکی دیگر از حوزه های کاری ما حوزه شتاب دهنده و سرمایه گذاری است که در این حوزه نیز فعالیت های گسترده ای را در دست اقدام  داریم ودر حوزه استان ها نیز ورود کرده ایم که یکی از ستادهای استانی در مشهد مستقر است ولی در 31 استان نیرو به کار گرفته ایم ودر هفت استان دفتر آخرین خبر داریم که این دفاتر به صورت مستقل و خودگردان اداره می شوند و ظرفیت نقطه ای نیز در شهرستان ها و استان ها داریم.  ما بیش از مشهد، در شهرستان ها مخاطب مویرگی داریم.
حوزه سلامت و تولید در اولویت خدمات دهی بانک رفاه کارگران قرار دارد
محمد علی سهمانی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران کشور، در حاشیه این بازدید به تشریح نوع خدمات رسانی توسط بانک رفاه کارگران پرداخت و گفت: امروز بانک رفاه کارگران یکی از بانک های تجاری است که به دلیل ارائه خدمات به قشر متوسط جامعه ارتباط موثرتری با افراد  جامعه دارد وارائه خدمات به یک میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر بزرگ ترین افتخار ماست. وی تصریح کرد:چون سهامدار ما سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان بعد از وزارت بهداشت بیشترین خدمات درحوزه سلامت را در  خود دارد، علاوه بر تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی و  تعداد زیادی از دارو خانه ها سرویس رسانی می کنیم. به عبارت دیگر، ما تلاش می کنیم در شرایط سخت امروز به دلیل اهمیت زیاد سلامت مردم، از این بخش حمایت بیشتری کنیم، به همین دلیل حوزه سلامت در اولویت خدمات دهی بانک رفاه کارگران قرار دارد. سهمانی به نگاه متفاوت این بانک به موضوع سهم درآمد از تسهیلات اشاره کرد و گفت:سمت گیری ما به سوی ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان مان است و تلاش می کنیم  که سهم درآمد  تسهیلات را به نسبت درآمد خدماتمان به تدریج پایین تر بیاوریم و اگرهم درآمد تسهیلات ما به صورت قدر مطلق افزایش پیدا کرد، بیشتر ناشی از حجم تسهیلات اعطایی باشد و نه سودی که به مشتری  تحمیل می کنیم وامروز به جرئت این نکته را بیان می کنم که بانک رفاه کارگران به صورت کامل ضوابط و مقررات ابلاغی  شورای پولی و اعتبار  بانک مرکزی را رعایت می کند و تلاش ما این است که حداقل سود نرخ تسهیلات را به مشتریان تحمیل کنیم. مدیر عامل بانک رفاه کارگران کشور در ادامه به خدمات ارائه شده توسط این بانک به حادثه دیدگان در سیل اخیر اشاره کرد و گفت: از اولین روزهای وقوع  این حادثه، بانک رفاه کارگران قبل از اعلام تکالیف از سمت مقامات دولتی به بانک ها اقدامات خودرا برای کمک به سیل زدگان شروع کرد و اولویت اول ما برداشتن باری از دوش این مردم بود که در اولین قدم طبق تفاهماتی که با سازمان تامین اجتماعی داشتیم،  تسهیلات خوبی را برای حمایت از افراد تحت پوشش این سازمان قرار دادیم.
اهدای یک مجموعه خبری به مدیر عامل بانک رفاه کارگران
درپایان این بازدید،  یک جلد از مجموعه اخباری که درباره  بانک رفاه کارگران از سال 1328 تا سال 1382 به چاپ رسیده بود، به  مدیر عامل بانک رفاه کارگران کشور اهدا و در پایان قرارداد همکاری بین موسسه فرهنگی هنری خراسان و بانک رفاه کارگران امضا شد.