معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: داروی درمان هپاتیت "سی" در کشور تولید می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی هپاتیت با اشاره به اینکه داروی درمان هپاتیت "سی" در کشور تولید می‌شود گفت: یکی از توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت این است که کشورها باید ویروس هپاتیت "سی" را تا سال 2030 میلادی حذف کنند.
دکتر رضا ملک زاده در آیین راه‌اندازی همزمان دفاتر و واحدهای مالکیت فکری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و آغاز حذف هپاتیت سی در کشور از شهر رفسنجان، اظهار داشت: ایران یکی از کشورهایی است که برای حذف هپاتیت سی برنامه‌ریزی کرده و داروی معالجه این بیماران در کشور تولید می‌شود و تحت پوشش بیمه نیز قرار دارد.
وی افزود: در مرحله اول تولید داروی ایرانی هپاتیت سی، یک هزار و 400 نفر تحت درمان قرار گرفتند که 98 درصد از آنها معالجه شدند اما در مرحله ملی، به سراغ مخزن این ویروس از گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله زندانیان و معتادان خواهیم رفت.
معاون وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش ما این است که شهرهای بدون هپاتیت سی در کشور داشته باشیم، افزود: در رفسنجان با همکاری وزارت بهداشت،درمان و اموزش پزشکی، خیرین سلامت، پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد و همچنین شرکت مس سرچشمه رفسنجان، به دنبال حذف ویروس این بیماری هستیم و برآورد کرده‌ایم که در این شهر، 5 هزار نفر بیشترین احتمال ابتلا به این ویروس را داشته باشند و 500 بیمار، شناسایی و درمان شوند.
سایر اخبار این روزنامه